  • 41. Data: 2017-02-07 00:19:43
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-02-17 o 20:48, 007 pisze:

    > No to w przedbiegach odpadasz, skoro cyfry od liczby nie odróżniasz.

    Strasznie nie lubię głupkowatego czepialstwa o nieistotne szczegóły i w
    zasadzie miałem Ci nie odpisywać, ale zrobię wyjątek. Doceń to.

    > Ile z nich daje liczbę kontrolną 82 liczoną wg reguł? Pomyśl.
    > 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx. Numer rachunku klienta zaczyna sie od 4200
    > Hint:
    > http://www.najlepszekonto.pl/numer-konta-bankowego-i
    ban

    Zatem opierając się nawet na podlinkowanym przez Ciebie materiale -
    którego za pewne nie zrozumiałeś nawet - wyjaśnię Ci mój tok rozumowania.

    Ostatnie 16 cyfr numeru rachunku pozostaje do dyspozycji banku. Nie
    wiemy, jak akurat ten bank dysponuje tymi numerami. Czasem na
    poszczególnych pozycjach są poukrywane różne informacje. Ale, skoro nie
    znamy systemu pozostaje nam założyć, że pod "X"-ami mogą się kryć
    dowolne cyfry. Czyli mamy tam od 0000 0000 do 9999 9999.

    Ponieważ pierwsze dwie cyfry stanowią LICZBĘ kontrolną wyliczaną z
    pozostałych cyfr rachunku, a algorytm jest dość skomplikowany, zatem
    sensownym pozostaje przyjęcie, że liczba kontrolna obliczona z 24 cyfr,
    spośród których nie znamy 8 jest dowolną liczbą z przedziału 00 ~ 99.
    Czyli może być ich 100. Z kolei dowolnych kombinacji ostatnich ośmiu
    cyfr jest 100.000.000. Reasumując 1/100 tych numerów rachunków da liczbę
    kontrolną 82.

    Chyba, że dysponujesz jakimiś obliczeniami wskazującymi na to, że wynik
    liczby kontrolnej 82 jest szczególnie mniej prawdopodobny.

  • 42. Data: 2017-02-07 01:11:28
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Strasznie

    Jak bardzo strasznie? Bać się tylko trochę, czy aż nadto?

> [...]

    > znamy systemu pozostaje nam założyć, że pod "X"-ami mogą się kryć
    > dowolne cyfry. Czyli mamy tam od 0000 0000 do 9999 9999.

    Kolumb czy cóś?

    > Ponieważ pierwsze dwie cyfry stanowią LICZBĘ kontrolną wyliczaną z
    > pozostałych cyfr rachunku, a algorytm jest dość skomplikowany,

    Skomplikowany dla Ciebie.

    > zatem sensownym pozostaje przyjęcie, że liczba kontrolna obliczona z 24 cyfr,
    > spośród których nie znamy 8 jest dowolną liczbą z przedziału 00 ~ 99.

    LOL -- sensowym założeniem jest, że sąd jest niezawisły, od rozumu też...

    > Czyli może być ich 100.

    Nie może -- masz kolejny krok nauczania:
    <https://www.nbp.pl/systemplatniczy/numeracja-bankow
    /numeracja-bankow.pdf>
    Nie, nie musisz dziękować, wystarczy, że przeprosisz za arogancję, którą
    ostatnio prezentujesz na każdym kroku...

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2017-02-07 06:31:19
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 20:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > I wykasuj te wszystkie torrenty ;-))
    >

    > -----
    przebadac.

    Dysk zaorany i postawiony świeży Mint 18.1.
    Może do empetrójek się nie przyczepią? :)

    No, ale jak już pisałem, policja nie wykazała zainteresowania sprawą i
    czekam na jeszcze jedną odpowiedź z banku. Mają 30 dni na to i z tego co
    widzę, zwyczaj odpowiadania w ostatnim dniu:)

    NEST - Darmowe konto... hehehehe :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 44. Data: 2017-02-07 06:45:33
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    >
    > Chyba, że dysponujesz jakimiś obliczeniami wskazującymi na to, że wynik
    > liczby kontrolnej 82 jest szczególnie mniej prawdopodobny.

    Tak poza tematem to numer rachunku nie jest żadną tajemnicą.
    Widnieje na prawie każdej fakturze i w wielu innych miejscach publicznie
    dostępnych.
    Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest zainteresowana
    jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

  • 45. Data: 2017-02-07 08:33:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-17 o 06:45, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest zainteresowana
    > jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

    Ten numer, na który wykonałeś błędny przelew?

  • 46. Data: 2017-02-07 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Czyli może być ich 100. Z kolei dowolnych kombinacji ostatnich ośmiu
    > cyfr jest 100.000.000. Reasumując 1/100 tych numerów rachunków da liczbę

    Jest jedno ALE.
    Takie podejscie powodowałoby ze kazda 26 cyfrowa liczba jest prawidłowym
    numerem rachunku bankowego.
    A przeciez tak nie jest...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 47. Data: 2017-02-07 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiesiaczek W...@v...pl ...

    > Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest zainteresowana
    > jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

    No to skoro tak, to pol biedy bo kase odzyskasz a cała sprawa wygląda na to
    ze cos poplatałes w interfejsie (bardziej prawdopodobne) albo ze maja jakis
    blad (mniej prawdopodobne).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 48. Data: 2017-02-07 10:07:36
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Ten numer, na który wykonałeś błędny przelew?

    Nie.
    Ten na który poszedł błędny przelew to:
    82249010440000420052888095 w Alior banku.

    A więc to ten sam bank co i NEST :)

    Ciekawe więc dlaczego mają problem z ustaleniem, co tak naprawdę zaszło?

    Chyba, że sami okradają klientów?

  • 49. Data: 2017-02-07 11:10:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    > kontrolną 82.
    >
    >Jest jedno ALE.
    >Takie podejscie powodowałoby ze kazda 26 cyfrowa liczba jest

    Bo sa dwie cyfry kontrolne.
    Ale tylko 2, wiec co setna losowa 26-cyfrowa liczba jest prawidlowym
    nr rachunku.
    Tzn wzgledem sumy kontrolnej, bo musi byc prawidlowy nr banku i
    oddzialu, a potem wskazany bank sobie sprawdzi prawdziwosc.
    Ale jak wiesz, ze bank lubi miec nr rachunku np
    CC BBBBBBBB 0000 0000 NNNN NNNN

    i znasz BBB, to juz trafic dobry nr latwo.

    I tak jak Robert pisze - jest ~milion rachunkow o takich samych
    poczatkowych 18 cyfrach.

    J.

  • 50. Data: 2017-02-07 11:17:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "007" napisał w wiadomości grup
    .invalid.170207.invalid...
    Robert Tomasik w

> [...]
    >Nie, nie musisz dziękować, wystarczy, że przeprosisz za arogancję,
    >którą
    >ostatnio prezentujesz na każdym kroku...

    no i zgodnie z tym dokumentem - jakie liczby kontrolne sa
    zabronione/niewystepujace ?

    A nawet jesli takie sa - to miedzy 100 a 99 niewielka roznica.

    J.