  • 51. Data: 2017-02-07 11:56:31
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >Ten na który poszedł błędny przelew to:
    >82249010440000420052888095 w Alior banku.
    >A więc to ten sam bank co i NEST :)
    >Ciekawe więc dlaczego mają problem z ustaleniem, co tak naprawdę
    >zaszło?

    No bo zobaczyc co zrobiles w ramach twojej reklamacji, to bank moze i
    musi.
    Ale sprawdzic do kogo nalezy inne konto ... czy to nie narusza
    tajemnicy ?

    J.

  • 52. Data: 2017-02-07 16:21:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Feb 2017 06:45:33 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    wrote:
    > Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest
    zainteresowana
    > jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

    Instytucja publiczna ma rach. w Aliorze?...

    --
    Marek

  • 53. Data: 2017-02-07 16:24:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    wrote:
    > W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
    SMS-a
    > w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

    A od kiedy to w bilingach są usługi przychodzące?

    --
    Marek

  • 54. Data: 2017-02-07 16:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 16:24, Marek pisze:
    > SMS-a
    >
    > A od kiedy to w bilingach są usługi przychodzące?

    Rozmowy przychodzące są w Playu. SMSy przychodzące - AFAIR - nie, więc
    to, że Wiesiaczek nie ma smsa przychodzącego to prawidłowa sytuacja i
    żaden dowód.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2017-02-07 16:28:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 20:30:36 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    wrote:
    > W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
    Odbiorcy
    > zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
    > Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
    > tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
    > W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać
    wysłany
    > przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

    W NEST można zmienić nr rachunku odbiorcy zdefiniowanego?

    --
    Marek

  • 56. Data: 2017-02-07 16:41:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-17 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Jest jedno ALE.
    > Takie podejscie powodowałoby ze kazda 26 cyfrowa liczba jest prawidłowym
    > numerem rachunku bankowego.
    > A przeciez tak nie jest...

    W numerze rachunku bankowego są dwie liczby kontrolne. Jedna jest cyfrą
    kontrolną dla numeru banku, czyli dla cyfr występujących na pozycjach
    3~9. Pochodzi ona z dawnych czasów, gdy nie było określonego standardu
    numeracji i numer rachunku mógł mieć różną długość. Druga jest liczbą
    dla całego numeru, czyli cyfr na pozycjach 3~26. Teoretycznie system
    daje zatem możliwość zakodowania 10^16 numerów rachunków dla 10^7
    różnych banków. W praktyce tego oczywiście jest mniej, bo cyfry 3~6
    określają zasadniczo bank, a przecież mało jest takich, które mają 1000
    możliwych do zakodowania pozostałymi trzema cyframi oddziałów. Niektóre
    banki zresztą kodują rachunki bez uwzględniania oddziałów - wszystkie są
    na centralę kodowane, albo na jakiś oddział rozliczeniowy.

    Również mniej jest kombinacji numerów rachunków, bo jak pisałem niektóre
    banki kodują na tej udostępnionej sobie część jakieś informacje.
    Przykładowo wiadomo, że jak rachunek ma numer 0000 42... to ROR. Ale
    ogólnych reguł nie ma. Niektóre banki pozwalają użytkownikom tworzenie
    subkont, więc początek tych rachunków jest wspólny, a różnią się końcówkami.

    Tak, czy siak z tak ułożonych numerków na pozycjach 3~26 tworzony jest
    ostateczny numer rachunku. Ponieważ liczba kontrolna (poz. 1~2) jest
    obliczana takim dość zawiłym algorytmem, to możemy bez większej pomyłki
    założyć, że każdy wynik z przedziału 00~99 jest jednakowo prawdopodobny.
    Liczba kontrolna ma być zabezpieczeniem przed przypadkową pomyłką i ktoś
    uznał, że ów 1% możliwości przepuszczenia błędnie wpisanego numeru jest
    wystarczającym zabezpieczeniem.

  • 57. Data: 2017-02-07 16:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    SMS-a

    >A od kiedy to w bilingach są usługi przychodzące?

    Np. Virgin rozmowy przychodzace pokazuje.
    Bez numeru, ale data, godzina i czas trwania jest.

    J.

  • 58. Data: 2017-02-07 16:45:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 7 Feb 2017 06:45:33 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>

    >Instytucja publiczna ma rach. w Aliorze?...

    Panstwowy bank, wiec czemu nie ?

    J.

  • 59. Data: 2017-02-07 16:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-17 o 10:07, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    >
    > A więc to ten sam bank co i NEST :)
    >
    > Ciekawe więc dlaczego mają problem z ustaleniem, co tak naprawdę zaszło?

    Warto poczytać to ostrzeżenie:
    http://www.bspruszcz.pl/index.php/164-ostrzezenie

  • 60. Data: 2017-02-07 16:51:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 16:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
    > On Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, Wiesiaczek <W...@v...pl>
    > SMS-a

    > Np. Virgin rozmowy przychodzace pokazuje.
    > Bez numeru, ale data, godzina i czas trwania jest.

    Bez związku z tematem (nie o rozmowach tu dyskutujemy).

    --
    Liwiusz