  • 21. Data: 2017-02-06 06:19:38
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 05.02.2017 o 21:28, Animka pisze:

    > Wydrukować potwierdzenie przelewu i iść na policję, czy do Rzecznika
    > Praw Konsumentów.
    > Skoro tego numeru konta bankowego nie miałeś na liście odbiorców, czy
    > zaufanych, a poszło na jakieś nieznane przez Ciebie konto, do nieznanej
    > osoby to może oznaczać. że ktoś Cię okradł.

    Też tak samo myślę :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 22. Data: 2017-02-06 08:55:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-02-17 o 03:00, Budzik pisze:

    > Można oczywiście spróbować pójsc w te strone ale jeżeli rzeczywiście jest
    > tak, ze to błąd w sztuce to chyba jednak łatwiej odzskać kase od
    > właściciela konta.

    Jeśli moje podejrzenia są słuszne i doszło do przestępstwa, to
    znalezienie właściciela konta może być trudne.

  • 23. Data: 2017-02-06 12:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości
> [...]

    >Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
    >wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie

    Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.

    Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
    zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
    Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

    >Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
    >przelew zdefiniowany i zaufany?

    Bank jak rozumiem twierdzi co innego.

    No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby
    jakis czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
    a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.

    A ogladales z komputera czy z telefonu ?

    >Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja
    >nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?

    Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
    Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
    chciec je przebadac.

    A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
    KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
    Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

    Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
    byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

    J.

  • 24. Data: 2017-02-06 13:32:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Jeśli moje podejrzenia są słuszne i doszło do przestępstwa, to
    >znalezienie właściciela konta może być trudne.

    Alez bardzo latwe, wszak bank ma wsystkie jego dane.

    Tylko potem moze sie okazac ze fikcyjne, albo slup, albo twierdzi ze z
    konta od dawna nie korzystal, a pieniadze zaraz po przelaniu zostaly
    wylane dalej ...

    J.

  • 25. Data: 2017-02-06 13:45:22
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.
    >
    > Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
    > zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
    > Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

    Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer konta,
    na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
    A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
    wyłudzenia?

> [...]
    > a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.
    >
    > A ogladales z komputera czy z telefonu ?

    Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
    Man-in-the-middle lub coś podobnego.
    Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy
    - ok. 200 zł.

    > Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
    > Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
    > chciec je przebadac.

    Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
    zakresie bez tego nie zrobią.
    To samo Rzecznik Ochrony Konsumenta.
    Muszę wysłać poleconym reklamację reklamacji i po miesiącu oczekiwania
    (tyle ma czasu bank na odpowiedź) mogę podejmować dopiero dalsze kroki.
    O ile oczywiście bank nie załatwi reklamacji na moją korzyść :)

    > A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
    > KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
    > Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

    Z KNF-em skontaktuję się w najbliższym czasie niezależnie od powtórnej
    reklamacji.
    Ciekawy jestem ich stanowiska.

    > Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
    > byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

    W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a
    w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

  • 26. Data: 2017-02-06 14:02:26
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, w <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>,
    Wiesiaczek <W...@v...pl> napisał(-a):

    > W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a
    > w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

    A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
    numer?

  • 27. Data: 2017-02-06 14:43:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

    >Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
    >konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).

    Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
    Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

    >A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
    >wyłudzenia?

    Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.

    >Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
    >Man-in-the-middle lub coś podobnego.

    A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
    Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?

    >Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej
    >sumy - ok. 200 zł.

    razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys
    oszukanych.

    >Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
    >zakresie bez tego nie zrobią.

    Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)

    >W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
    >SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

    A pokazuje przychodzace SMS ?

    zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla
    policji i dla KNF.

    J.

  • 28. Data: 2017-02-06 15:18:51
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 14:02, rg pisze:
    [...]
    > A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
    > numer?

    Na pewno prawidłowy.

  • 29. Data: 2017-02-06 15:25:30
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 06.02.2017 o 14:43, J.F. pisze:
    [...]
    > Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
    > Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

    Jak, skoro wydałem dyspozycję i ona poszła do realizacji w banku?

> [...]

    > oszukanych.

    > Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)

    Widać mogą, bo odesłali mnie z kwitkiem.

    > A pokazuje przychodzace SMS ?
    >
    > zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla
    > policji i dla KNF.

    Pokazuje przychodzące (bez treści, co prawda) ale nie jestem pewien, czy
    również te bankowe. Postaram się dowiedzieć w Playu.

    No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu
    okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w
    grupie przestępczej:)

  • 30. Data: 2017-02-06 15:28:58
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:

    > A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?

    Wyślij jeszcze raz przelew na kwotę 1 zł, a w tytule przelewu napisz
    opis sytuacji proszę o kontakt