  • 31. Data: 2007-07-07 20:32:38
    Temat: Re: Muzyka w postaci programu komputerowego
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta

    .pl> writes:

    > sam sobie w temacie odpowiedziales, jezlei robisz wkomponujesz
    > muzyke w progam

    A jak napiszę interpreter zapisu nutowego to ten zapis nutowy już
    będzie programem komputerowym, czy jeszcze nie?

  • 32. Data: 2007-07-08 22:54:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-07-2007 o 21:33:20 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > sam sobie w temacie odpowiedziales, jezlei robisz wkomponujesz muzyke w
    > progam (cos ala program multimedialny) to jest to program z piosenka w
    > tle a nie piosenka.

    Ja sie upieram przy tym, ze jest to jedno i drugie. Dwa utwory - program
    komputerowy (np. mp3, exe, jar, cokolwiek) i utwor - w tym przypadku -
    muzyczny. Oddzielne prawa autorskie przysluguja jednemu i drugiemu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 33. Data: 2007-07-09 09:08:01
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > Ja sie upieram przy tym, ze jest to jedno i drugie. Dwa utwory - program
    > komputerowy (np. mp3, exe, jar, cokolwiek) i utwor - w tym przypadku -
    > muzyczny. Oddzielne prawa autorskie przysluguja jednemu i drugiemu.

    a ja sie upieram przy swoim, program komputerowy wszedl do ustawy po tym
    jak juz jego definicja (potoczna) powstala - na pewno nie oznaczala tego
    co podales w nawiasie.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 34. Data: 2007-07-09 10:18:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-07-2007 o 11:08:01 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > a ja sie upieram przy swoim, program komputerowy wszedl do ustawy po tym
    > jak juz jego definicja (potoczna) powstala - na pewno nie oznaczala tego
    > co podales w nawiasie.

    Potoczne znaczenie tej zbitki wyrazowej powinno byc nieistotne dla ustawy.
    Ustawa powinna miec swoja definicje programu komputerowego. Czy winamp
    jest utworem muzycznym (wersja bundle rozprowadzana jest z plikiem mp3,
    ktory odtwarza sie przy uruchomieniu programu)? Albo np. gry komputerowe?
    W nich tez czesto wystepuje jakas muzyka. Gdzie w takim razie lezy granica
    pomiedzy utworem muzycznym a programem komputerowym?

    Czy plik mp3 to juz program?
    Czy plik exe odgrywajacy wylacznie melodyjke to jeszcze nie program?
    A jesli do tego exe dodamy jeszcze przyciski "odtwarzaj" i "zatrzymaj"?
    A jesli dodamy dodatkowo "minigre", gdzie biega sie po wielkim miescie,
    kradnie samochody i strzela do przechodniow?

    Gdzie wg Ciebie lezy ta granica pomiedzy utworem muzycznym a programem
    komputerowym?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 35. Data: 2007-07-09 12:04:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent

    .pl> napisał(a):

    > a ja sie upieram przy swoim, program komputerowy wszedl do ustawy
    > po tym jak juz jego definicja (potoczna) powstala

    Czyli potocznie program komputerowy to oprogramowanie.

    > - na pewno nie oznaczala tego co podales w nawiasie.

    To jest na podst. definicji słownikowej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 36. Data: 2007-08-02 22:15:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > W Internecie można napotkać pliki z muzyką, które są licencjonowane
    > na zasadach GPL. Czy w świetle prawa są to programy komputerowe?

    Zrobiono piwo i samochód na licencjach OpenSource... :)
    Jak to ugryźć :D

    pozdrawiam.
    PlaMa