  • 1. Data: 2007-07-05 17:47:12
    Temat: Muzyka w postaci programu komputerowego
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    W Internecie można napotkać pliki z muzyką, które są licencjonowane
    na zasadach GPL. Czy w świetle prawa są to programy komputerowe?

  • 2. Data: 2007-07-05 18:44:45
    Temat: Re: Muzyka w postaci programu komputerowego
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-07-2007 o 19:47:12 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > W Internecie można napotkać pliki z muzyką, które są licencjonowane
    > na zasadach GPL. Czy w świetle prawa są to programy komputerowe?

    Mozna powiedziec, ze to kwestia sporna. Niedawno byl tu spor z moim
    udzialem o to, co jest a co nie jest programem komputerowym. Zakres
    pojecia moze byc bardzo szeroki i obejmowac nawet zdjecia cyfrowe :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-07-05 19:41:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Mozna powiedziec, ze to kwestia sporna. Niedawno byl tu spor z moim
    > udzialem o to, co jest a co nie jest programem komputerowym. Zakres
    > pojecia moze byc bardzo szeroki i obejmowac nawet zdjecia cyfrowe :)

    Nuty, literaturę, zdjęcia. Zawsze można zawężać do utworów wyrażonych
    w języku programowania kompletnym w sensie Turinga.

    Mi chodzi o coś innego: czy jeśli twórca muzyki nazwie swój utwór
    programem komputerowym, to jest to wiążące prawnie?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2007-07-05 20:49:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 21:41:31 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Mi chodzi o coś innego: czy jeśli twórca muzyki nazwie swój utwór
    > programem komputerowym, to jest to wiążące prawnie?

    Nie jest, podobnie jak nie będzie wiążące jeśli nazwie muzykę bronią
    palną.
    I proszę mi tu nie wyskakiwać, że brak jest definicji legalnej pojęć
    "muzyka" oraz "program komputerowy".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-07-05 21:23:16
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Nie jest, podobnie jak nie będzie wiążące jeśli nazwie muzykę bronią
    > palną.
    > I proszę mi tu nie wyskakiwać, że brak jest definicji legalnej pojęć
    > "muzyka" oraz "program komputerowy".

    OK, ale idę w zakład o to, że nie ma definicji utworu muzycznego
    w postaci programu komputerowego.

    Zakodowanie utworu muzycznego w postaci programu komputerowego jest
    możliwe, a dowolny utwór w postaci cyfrowej (lub poddany wstępnej
    cyfryzacji) może być poprawnym programem komputerowym przeznaczonym do
    uruchamiania na odpowiednim specjalizowanym interpreterze. Dlatego
    właśnie pytałem o to, czy decyzja twórcy jest prawnie wiążąca.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-07-06 07:27:31
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 23:23:16 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

> [...]
    > uruchamiania na odpowiednim specjalizowanym interpreterze. Dlatego
    > właśnie pytałem o to, czy decyzja twórcy jest prawnie wiążąca.

    Jeśli zrobi z tego program komputerowy to oczywiście, że będzie z tego
    program.
    Od jakiegoś czasu są wątpliwości jak traktować multimedialne płyty z
    muzyką, które coraz bardziej przypominają właśnie jakieś softwarowe
    wygibasy.

  • 7. Data: 2007-07-06 08:21:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 19:47
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > W Internecie można napotkać pliki z muzyką, które są licencjonowane
    > na zasadach GPL. Czy w świetle prawa są to programy komputerowe?

    A muszą być programami?

    Fragment GPL:

    Niniejsza Licencja dotyczy programów i innych prac, na których umieszczona
    jest pochodząca od właściciela praw autorskich informacja, że dany program
    lub praca może być rozpowszechniana na warunkach niniejszej Powszechnej
    Licencji Publicznej.

    Teraz mamy licencje CC lepsze do tego celu, ale kiedyś nie było i wtedy się
    GPLa używało. Poza tym, użycie GPLa daje możliwość zgodności z GPLem i
    łączenia takich dzieł z programami (np. FSF zaleca GPLa do dokumentacji,
    żeby można było dokumentację ładnie łączyć z programami)

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 8. Data: 2007-07-06 09:12:49
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > uruchamiania na odpowiednim specjalizowanym interpreterze. Dlatego
    > właśnie pytałem o to, czy decyzja twórcy jest prawnie wiążąca.

    jezlei masz na mysli program exe gdzie w tle leci muzyka to jest to
    program z muzyka w tle anie muzyka.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 9. Data: 2007-07-06 09:34:08
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
> [...]
    > łączenia takich dzieł z programami (np. FSF zaleca GPLa do dokumentacji,
    > żeby można było dokumentację ładnie łączyć z programami)

    A czy przypadkiem do dokumentacji nie zaleca się GFDL?

    R.

  • 10. Data: 2007-07-06 09:43:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-07-2007 o 11:12:49 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > jezlei masz na mysli program exe gdzie w tle leci muzyka to jest to
    > program z muzyka w tle anie muzyka.

    Cos jak z mp3. To tez nie jest muzyka tylko jakis program. Oddzielna
    sprawe powinien stanowic sam utwor muzyczny sie w nim znajdujacy,
    oddzielna sam "program" (plik swf, exe, rpm, com, czy np. mp3, wma).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.