  • 1. Data: 2007-07-05 16:33:22
    Temat: prawno karne a cywilne
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Witam,

    Kiedys oszukal mnie pewien osobnik na allegro wplacilem mu kase a on nie
    wyslal mi towaru, zglosilem to na policje. Po okolo pol roku odbyla sie
    sprawa u mnie w miescie, na ktora on sie nie zjawil, ale ja bylem (jako
    swiadek - ale chyba zaraz pokrzywdzony). Rozprawa sie odbyla, sad pozniej
    oglosil wyrok ze oszust ma kare 8 m-cy na 2 lata w zawieszeniu + pokrycie
    kosztow sadowych + wyplacenie mi kwoty ktora mu wplacilem 930 zl.
    Rozprawa byla 5 czerwca, do tej pory nie dostalem zadnego pisma z sadu -
    chyba powinni rowniez mi to wyslac prawda ? (ten wyrok).

    Pytanie moje brzmi: Co mam teraz zrobic zeby ten oszust zwrocil mi ta
    kwote - czy mam spokojnie czekac.... - czy moze tez mam poprosic sad o wyrok
    i z tym udac sie do prawnika i zalozyc sprawe cywilna. Zupelnie nie mam
    pojecia.

    Prosze o jakies rady - ale takie dla zupelnie zielonych w tych sprawach :)

    pozdrawiam.
    Radek

  • 2. Data: 2007-07-05 16:39:48
    Temat: Re: prawno karne a cywilne
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam pojecia.
    >
    > Prosze o jakies rady - ale takie dla zupelnie zielonych w tych sprawach :)

    Sąd sam wyroku nie przyśle.

    Proszę uzyskać z sądu adres skazanego i wysłać do niego wezwanie do zapłaty
    powołując się na prawomocny wyrok, jednocześnie zakreślając mu stosowny
    termin do zapłaty.

    Po bezskutecznym upływie tego terminu są dwa wyjścia:
    - zawiadomić sąd, że nie wywiązuje się z obowiązku próby, co może skutkować
    odwieszeniem kary pozbawienia wolności;
    - niezależnie od pierwszego wybrać z sądu odpis wyroku z klazulą
    prawomocności i złożyć u komornika wniosek o wszczęcie egzekucji.

    ------------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2007-07-05 17:46:06
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości

    > Sąd sam wyroku nie przyśle.

    A powinien z urzedu, z klauzulą wykoanalności co do tych 930 zł...

  • 4. Data: 2007-07-05 18:26:52
    Od: radek k <r...@w...pl>

    NoMAD napisał(a):
    > Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości

    > A powinien z urzedu, z klauzulą wykoanalności co do tych 930 zł...

    ee?? jak nie napiszesz wniosku o nadeslanie ODPISU wyroku wraz z
    klauzula to cheba napewno sie nie doczekasz... a kto uisci oplate za
    klauzulke?

    radek

  • 5. Data: 2007-07-05 20:01:54
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "radek k" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a kto uisci oplate za klauzulke?

    Masz rację, z rozpędu zahaczyłem też o klauzulę, chodziło oczywiście o sam
    tytuł egzekucyjny.

  • 6. Data: 2007-07-05 20:17:13
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    wyrok
    > i z tym udac sie do prawnika i zalozyc sprawe cywilna. Zupelnie nie mam

    To zalezy czy sad orzekl tez termin naprawienia szkody, czy nie. Jesli
    orzekl np 1 rok od prawomocnosci to niestety musisz czekac przez rok, potem
    klauzula i komornik. Niezaleznie od tego, ale po uplywie terminu, mozesz
    wnioskowac o odwieszenie kary.

    Cezar