  • 141. Data: 2009-12-19 17:10:59
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zdecyduj się.
    > Najpierw chcesz zabierać wszystko i wszystkim, czyli dobić tą grupę, a
    > kilka wypowiedzi dalej mówisz o służbie w policji, że to bagno.

    zadnych przywilejow. Odebrac wszystkim wszystkie.

    Bagno w jakiejkolwiek pracy nie powinno wplywac na przywilej emerytalny.
    Chcesz szybcioej na emeryture to sobie uskladaj i sobie wyplacaj.

    Icek

  • 142. Data: 2009-12-19 17:17:51
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    op23 pisze:

    > Zwykła praca.

    I tu pomyliłeś pojęcia.
    Praca w policji ustawowo określana jest "służbą"

    Zwykła nie jest bo jest to jedyna w RP forma służby/pracy, która w
    zakresie obowiązków służbowych ma narażanie własnego życia.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 143. Data: 2009-12-19 17:20:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Flo pisze:

    > I tu pomyliłeś pojęcia.
    > Praca w policji ustawowo określana jest "służbą"
    >
    > Zwykła nie jest bo jest to jedyna w RP forma służby/pracy, która w
    > zakresie obowiązków służbowych ma narażanie własnego życia.

    Więcej osób ginie podczas prac na budowie, niż na 'służbie' w policji.

    --
    Liwiusz

  • 144. Data: 2009-12-19 17:20:48
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Icek pisze:

    > Mam znajomych w policji i wiem jak jest.

    Mam kolegę miliardera i wiem jak to jest wydać na waciki 1mln zł ;)

  • 145. Data: 2009-12-19 17:29:59
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Więcej osób ginie podczas prac na budowie, niż na 'służbie' w policji.

    Z jakiego powodu giną?
    Kodeks Pracy nie nakazuje im narażania własnego życia, a przepisy BHP
    wręcz je chronią.
    W policji sytuacja jest odwrotna o czym mogą zaświadczyć rodziny
    poległych policjantów. Policjantów, którzy poświęcili swoje życie
    zarówno w potyczkach z przestępcami jak i chociażby ratując tonących ludzi.

    Podobna sytuacja w MSWiA dotyczy również strażaków.
    Strażak Ciebie nie wpuści do płonącego budynku ale jeśli będzie taka
    potrzeba to sam tam wejdzie.

  • 146. Data: 2009-12-19 17:32:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Flo pisze:

    > Z jakiego powodu giną?
    > Kodeks Pracy nie nakazuje im narażania własnego życia, a przepisy BHP
    > wręcz je chronią.

    Sama praca niesie ryzyko. Coś jak odpowiedzialność na zasadzie
    ryzyka, a nie na zasadzie winy. Wypadki śmiertelne się zdarzają nawet
    przy zachowaniu środków bezpieczeństwa.

    > W policji sytuacja jest odwrotna o czym mogą zaświadczyć rodziny
    > poległych policjantów. Policjantów, którzy poświęcili swoje życie
    > zarówno w potyczkach z przestępcami jak i chociażby ratując tonących ludzi.

    I czym się ich śmierć różni np. od śmierci górnika?

    > Podobna sytuacja w MSWiA dotyczy również strażaków.
    > Strażak Ciebie nie wpuści do płonącego budynku ale jeśli będzie taka
    > potrzeba to sam tam wejdzie.

    Jest mnóstwo podobnych zawodów. Choćby ratownik wodny. Albo kaitan
    statku. I co z tego ma wynikać?

    --
    Liwiusz

  • 147. Data: 2009-12-19 17:56:56
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > zachowaniu środków bezpieczeństwa.

    > I czym się ich śmierć różni np. od śmierci górnika?

    I właśnie o to chodzi.
    Co byś zrobił jakby w ramach zakresu obowiązku na twoim stanowisku
    pracodawca umieścił zapis o obowiązku narażania własnego życia?
    Oni (policjanci i strażacy) robili to z obowiązku mając oczywiście
    świadomość ryzyka natomiast w przypadku górnika jest to zazwyczaj
    kwestia pecha lub nie przestrzegania przepisów BHP.

    > Jest mnóstwo podobnych zawodów. Choćby ratownik wodny. Albo kaitan
    > statku. I co z tego ma wynikać?

    Widzę, że nie jesteś w temacie.
    Ratownik wodny ma prawo oszacować własne ryzyko i jeśli jest zbyt duże
    to zaniechać niesienia pomocy (przynajmniej jak w 1987 roku robiłem
    uprawnienia to taki stan prawny obowiązywał).

  • 148. Data: 2009-12-19 21:20:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flo pisze:
    > Zdecyduj się.
    > Najpierw chcesz zabierać wszystko i wszystkim, czyli dobić tą grupę, a
    > kilka wypowiedzi dalej mówisz o służbie w policji, że to bagno.

    Jestem zdecydowany.
    Gdyby to zależało ode mnie to 31 grudnia o godz. 23:59 WSZYSCY obecni
    policjanci ,prokuratorzy, sędziowie i inni członkowie takich
    "organizacji" (CBA,CBS itd.) nakaz opuszczenia swoich stanowisk i na
    ich miejsce 2 minuty później przyszliby CAŁKOWICIE NOWI ludzie.
    Nie umoczeni podłości, świństwa, lizydupstwo, a nawet zwykłe zbrodnie.
    Nie może zostać NIKT ze starych, kompletnie nikt bo zrobiłby szybko
    zakalca i z nowych.

    Oczywiście, nie ma mowy o żadnych przywilejach to ma być po prostu praca
    jak w normalnych krajach.
    I skończyłaby się negatywna selekcja.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 149. Data: 2009-12-19 21:22:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flo pisze:
    > Zwykła nie jest bo jest to jedyna w RP forma służby/pracy, która w
    > zakresie obowiązków służbowych ma narażanie własnego życia.

    Przestań gadać głupoty. Nie jedyna to po pierwsze po drugie więcej
    zginęło niewinnych ludzi z rąk policjantów niż policjantów zabitych
    przez przestępców, a po trzecie gościu siedzący za biurkiem to czym
    ryzykuje niby?

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 150. Data: 2009-12-19 22:21:40
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie umoczeni podłości, świństwa, lizydupstwo, a nawet zwykłe zbrodnie.
    > Nie może zostać NIKT ze starych, kompletnie nikt bo zrobiłby szybko

    Nie jest to nowatorskie rozwiązanie. Już wcześniej niemal takie samo
    zastosował towarzysz Jóźwiak ksywa Witold. Ubocznym efektem tego były między
    innymi dowcipy o milicjantach.
    Jak widać idee Lenina pozostaną wiecznie żywe.