  • 11. Data: 2023-06-09 22:23:42
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i mowa o innych odznakach, a zatem ... o co chodzi?

    O odznaczeniach - o zagranicznych odznakach nic nie ma. Sam zacząłeś:P

    > Sądzisz, że On czyta takie periodyki i się nimi przejmuje? Wątpię.

    Myślę, że już wie. Jak się jakieś gówno wylewa w prasie czy portalach to
    zainteresowani wiedzą o tym prawie natychmiast.

    > No rozumiem i rozumiem, że też mi nie odpowiesz, kogo, bo też nie wiesz.

    "Redakcja o2.pl zwróciła się do Departamentu Obrony USA z pytaniem, czy
    nadinsp. Zięba otrzymał odznaczenie drogą oficjalną
    > Na pewno nie mają racji co do konieczności uzyskania przez
    > Generała zgody Prezydenta

    Racja, bo jest to odznaka nie odznaczenie.

    > oraz zakazu noszenia takiej odznaki do
    > polskiego munduru.

    A tu nie racja bo jest to odznaka a nie odznaczenie:P

    > To nieco podważa moje zaufanie do reszty materiału,
    > bo wygląda na to, że niezbyt merytoryczny był ten dziennikarz.

    E tam - sam wpadłeś we własne sidła z różnicą między odznak a odznaczeniem.

    > Zgadzam się z Tobą. Tylko pytanie, o co dokładnie ktoś zapytał i jaka
    > była dokładnie odpowiedź. Bo jeśli zapytali przykładowo "za co dostał"
    > powiedzmy Ambasady USA, to mogli uzyskać odpowiedź, że nic im na ten
    > temat nie wiadomo, by dostał.

    To jakaś kulsonnia logika - po co mieliby kłamać?

    > Ja mam jeszcze jeden pomysł, ale to jest mój wymysł, a nie jakakolwiek
    > wiedza merytoryczna. Zdarza się, że podczas współdziałania otrzymuje się
    > od kolegów z innej Policji jakąś odznakę.

    Tak obstawiam...

    > Ponieważ noszenie publicznie odznaczenia bez uprawnień to wykroczenie,
    > to zakładam, ze to ktoś wyjaśni.

    I tu się mylisz. Nikt nic nie będzie wyjaśniał chyba że zięba komuś
    podpadnie.

    > Z tym, ze publiczne pomówienie Generała
    > o takie wykroczenie - jeśli by to była nieprawda - to jest dla Redaktora
    > Naczelnego dość "gardłowa" sprawa.

    A co on jakiś z innej nomen omen gliny? Tak samo gardłowa jak pomówienie
    pana żula. A w zasadzie mniej gardłowa bo pan "generał" jest osobą
    publiczną a pan żul nie. Chyba że mówimy o "pozaprawnych"
    konsekwencjach. I nie żaden generał a inspektor. W dupach się wam
    poprzewracało;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-06-09 23:43:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.06.2023 o 22:23, Shrek pisze:

    > O odznaczeniach - o zagranicznych odznakach nic nie ma. Sam zacząłeś:P

    Przy odznakach nie ma zastrzeżenia, że dotyczy krajowych.

    > Myślę, że już wie. Jak się jakieś gówno wylewa w prasie czy portalach to
    > zainteresowani wiedzą o tym prawie natychmiast.

    Błądzisz. Wy tu prasówkę za mnie odwalacie. Ja tego nie czytam, dokąd
    ktoś nie podlinkuje. Szkoda mi życia dla idiotów.

    > "Redakcja o2.pl zwróciła się do Departamentu Obrony USA z pytaniem, czy
    > nadinsp. Zięba otrzymał odznaczenie drogą oficjalną

    Zdaje się, ze tego Departament Obrony USA nie daje. Dostali odpowiedź,
    że miu nie dali i nie ogarnęli, co to jest?

    > Racja, bo jest to odznaka nie odznaczenie.
    > A tu nie racja bo jest to odznaka a nie odznaczenie:P

    I?

    > E tam - sam wpadłeś we własne sidła z różnicą między odznak a odznaczeniem.

    Rozwiniesz, na czym owo wpadanie polega? Na odznaczenie trzeba zgody
    Prezydenta, odznakę nie.

    > To jakaś kulsonnia logika - po co mieliby kłamać?

    Ależ oni szczerą prawdę napisali. Mne też o tym nic nie wiadomo. Tobie
    też. tylko, ze z tego nie wynika, że Generał nie został odznaczony przez
    właściwy organ, ale nikt tego organu nie pyta.

    > Tak obstawiam...
    > I tu się mylisz. Nikt nic nie będzie wyjaśniał chyba że zięba komuś
    > podpadnie.

    Albo dziennikarz - bo to może być dla Generała spora kasa.

> [...]
    > publiczną a pan żul nie. Chyba że mówimy o "pozaprawnych"
    > konsekwencjach. I nie żaden generał a inspektor. W dupach się wam

    Pomówienie jest przestępstwem z kodeksu karnego. To dość gruba sprawa.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-06-10 00:52:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Po za tym, o ile się orientuję, to obowiazek uzyskania zgody na nadanie
    > obcokrajowcowi odznaczenia spoczywa na stronie odznaczającej, nie zaś
    > odznaczonym. Bo ten - przynajmniej teoretycznie - powinien być
    > zaskoczony. Sam wniosek jest niejawny (w Polsce zastrzeżony).

    Skąd to w ogóle ma wynikać, że odznaczający ma uzyskać zgodę? Z tym
    zaskoczeniem to mz nie bardzo, bo bez zgody będzie też zaskoczony, a
    zgodę może uzyskać później. Czy jak obywatel Koreii Północnej zasłuży
    się czymś istotnym dla Amerykanów, to też taka zgoda jest potrzebna?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2023-06-10 01:28:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zgodę może uzyskać później. Czy jak obywatel Koreii Północnej zasłuży
    > się czymś istotnym dla Amerykanów, to też taka zgoda jest potrzebna?

    Nie mam zielonego pojęcia. Podejrzewam, że różne kraje mogą mieć różnie.
    W Polsce jest tak, że odpytują obcy kraj przez Ministerstwo Spraw
    Zagranicznych. Sądzę, ze to bedzie jakiś międzynarodowy standard
    dyplomatyczny, ale to mój domysł. Zgoda dla Polaka na zagraniczne
    odznaczenie wynika z przepisu i gdzieś go tu podawałem wcześniej. Ale to
    dotyczy orderów i odznaczeń państwowych, a nie odznak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-06-10 01:39:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > odznaczenie wynika z przepisu i gdzieś go tu podawałem wcześniej. Ale to
    > dotyczy orderów i odznaczeń państwowych, a nie odznak.

    Taka zgoda na przyjęcie jest zrozumiała, przynajmniej w kontekscie
    istniejących innych przepisów - np. zgoda na służenie w obcej armii, ale
    właśnie nie do końca wydaje mi się rozsądne, aby inne państwo miało o tę
    zgodę występować.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-06-10 02:05:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > istniejących innych przepisów - np. zgoda na służenie w obcej armii, ale
    > właśnie nie do końca wydaje mi się rozsądne, aby inne państwo miało o tę

    A jak technicznie miałby to potencjalny dekorowany czynić? Przynajmniej
    w Polsce wniosek jest niejawny. nie wiadomo, czy dostaniesz, czy nie
    odznaczenie. Niby czasem są jakieś tam przecieki, ale jak byś miał
    kierować raport? Słyszałem, że Prezydent USA chce mnie odznaczyć, proszę
    o wyrażenie ewentualnej zgody?

    Dekoracja, to moment. Wychodzisz, dostajesz, wracasz. Kiedy miałbyś i
    kogo pytać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-06-10 04:42:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > o wyrażenie ewentualnej zgody?
    >
    > Dekoracja, to moment. Wychodzisz, dostajesz, wracasz. Kiedy miałbyś i

    Technicznie to jestes informowany, że zostałeś odznaczony. A dalej
    możesz przyjąć odznaczenie bądź nie. Przecież nie może być tak, że ktoś
    kogoś arbitralnie odznacza a tamten ponosi za to jakąś odpowiedzialność.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-06-10 04:54:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
    > https://www.o2.pl/informacje/wojskowa-odznaka-usa-u-
    szefa-boa-pentagon-nie-ma-sladu-decyzji-690711416746
    2880a

    > Dariusz zięba (ten o antyterrorystów na marszu) twarzy swojej się
    > wstydzi i dlatego julki bił zamaskowany, ale okazuje się że
    > hamerykańskie ordery sobie do munduru przypina;)
    >
    > Są tylko dwa problemu - pierwszy - żeby odebrać hamerykańskie
    > oznaczenie potrzebowałby zgody prezydenta a takiej nie miał. I drugi -
    > rozwiązujący problem pierwszego - hamburgery nic nie wiedzą o jego
    > orderze.
    >
    > No trzeci problem - wolno sobie na polskim mundurze nosić zagraniczne
    > ordery? No chyba nie bardzo...

    Czy zawsze czujna opozycja przeprowadzi atak prawny *także* ze strony
    prawa USA? [Noszenia (ponoć) nienadanej odznaki]
    Żadnego stowarzyszenia/stowarzyszonka weteranów USA nie da się napuścić?

    Czyli przekładając z prawa na politykę: *jeśli* zarzut jest prawdziwy
    to tylko polityczne pierdoły dadzą się temu zmarnować/rozejść po kościach.
    Oczywiście danie (przynajmniej) paru dni drugiej stronie na _nadgorliwe_
    wkopanie się czasem+ _bardzo_ upraszcza sprawę wiarygodności strony.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2023-06-10 05:19:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-10, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Oczywiście danie (przynajmniej) paru dni drugiej stronie na _nadgorliwe_
    > wkopanie się czasem+ _bardzo_ upraszcza sprawę wiarygodności strony.

    Jeśli zarzut jest prawdziwy to i tak się rozejdzie po kościach. Jeśli
    paradujesz w czymś co ci się nie należy to masz zwykle tyle honoru, że
    upublicznienie faktu spłynie po tobie jak po kaczce. Na tym polega
    skuteczność działania populistów, ze występuje tu selektywność dla
    różnych klas elektoratu. Jednym, aby nie głosować, wystarczą
    ośmiorniczki i tandetny zegarek. Innym nie przeszkadza nawet najbardziej
    oczywiste i prymitywne skurwysyństwo.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-06-10 07:04:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > różnych klas elektoratu. Jednym, aby nie głosować, wystarczą
    > ośmiorniczki i tandetny zegarek. Innym nie przeszkadza nawet najbardziej

    Dla mnie dojrzała wyborokacja to ciułanie przez partie (niemal) każdego
    promila głosów dopóki przekaz pozostaje (przyzwoicie) spójny.
    Czy ta sprawa będzie przełomem? Raczej++ nie _samodzielnie_ .
    Może dla paru promili będzie "kroplą przepełniającą czarę".
    Być może w drugą stronę jeśli zarzut okazałby się nieprawdziwy
    a opozycja czepiła się "nadgorliwie".

    Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka.
    Nie w jeden dzień Rzym zbudowano.

    --
    A. Filip