  • 91. Data: 2023-06-11 18:08:51
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeszcze Irak chyba wchodzi w rachubę. GROM i FORMOZA na pewno był.

    W sumie w 2010 rzeczywiście mógł. Problem w tym, że rzecznik twierdzi,
    że w 2009-2010 w illinois. Niby też na I;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-06-11 18:11:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co do zasady nigdy. Odczytują decyzję i wręczają. To nie jest tak, że
    > wysyłają decyzję kilka miesięcy wcześniej i możesz sobie kombinować.

    Bo ja wiem? Jestem przekonany że przy cywilnych odznaczeniach jednak
    wcześniej mówią. No bo jak - wzywają do belwederu bez zdania racji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2023-06-11 21:50:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 18:11, Shrek pisze:

    > Bo ja wiem? Jestem przekonany że przy cywilnych odznaczeniach jednak
    > wcześniej mówią. No bo jak - wzywają do belwederu bez zdania racji?
    Dlatego zaznaczyłem, że piszę o mundurowych. No i nie wszystkie
    odznaczenia wręcza Prezydent RP. Widziałem wręczania przez wojewodę w
    imieniu Prezydenta RP. Widziałem, jak przykładowo podczas Święta Policji
    wojewoda wręczał podczas uroczystej zbiórki odznaczenia osobom
    niezwiązanym bezpośrednio z Policją.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 94. Data: 2023-06-11 22:03:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 18:08, Shrek pisze:
    > W sumie w 2010 rzeczywiście mógł. Problem w tym, że rzecznik twierdzi,
    > że w 2009-2010 w illinois.

    Ja znalazłem w necie regulamin przyznawania tej odznaki piechocie. Nie
    umiem znaleźć dla "sił specjalnych". Tam może nie być ograniczenia do
    tych dwóch kampanii. Natomiast "rozbijamy na atomy" rzecz prostą.
    Generał poza odznaką powinien mieć poświadczenie nadania. Jak już
    pisałem, to są takie kartoniki rozmiaru legitymacji szkolnej przeważnie.
    Czasem składane na pół (taka książeczka). Wyjątkowo do wysokich
    odznaczeń są takie grube kartonowe, jak stare dowody osobiste. To
    przeważnie się w kieszeni nosi, by nie zgubić. Przynajmniej większość
    znanych mi osób tak robi. Choćby po to, by niedowiarkowi pokazać.

    Nie chce mi się wierzyć, by ktoś chodził z taką odznaką "kupioną na
    ALLEGRO". Zwłaszcza, że niewiele osób w ogóle wie, co to jest.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-06-11 22:11:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 13:57, Shrek pisze:

    > Pytają kulsonów wyznaczonych do tego celu przez k.o.mendanta. Nie od
    > nich zależy czy to idioci czy nie.

    Dziennikarz powinien wiedzieć, ze pyta się policjantów, a nie kulsonów.
    Natomiast in concreto, to w ogóle strona służbowa może takiej wiedzy nie
    mieć. Nie ma obowiązku informowania o otrzymaniu odznaki, czy innego
    wyróżnienia. Kiedyś były takie wytyczne, że należało raportem
    przełożonego informować, ale już wiele lat temu przestały się tym kadry
    interesować. No i było to takie wewnętrzne polecenie z niczego nie
    wynikające.

    A w wypadku zagranicznego dokumentu, to jeszcze by trzeba tłumaczenie
    doręczyć. Kiedyś to "trenowałem". Kadry oznajmiły, że akta osobowe się w
    języku polskim prowadzi i poświadczenie wydane przez EUROPOL mam
    dostarczyć w języku polskim. :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-06-11 22:41:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja znalazłem w necie regulamin przyznawania tej odznaki piechocie. Nie
    > umiem znaleźć dla "sił specjalnych". Tam może nie być ograniczenia do
    > tych dwóch kampanii. Natomiast "rozbijamy na atomy" rzecz prostą.

    Nie ma co rozbijać - sprawa jest prosta - to odznaka za bycie pod
    nieprzyjacielskim ogniem.

    > Nie chce mi się wierzyć, by ktoś chodził z taką odznaką "kupioną na
    > ALLEGRO". Zwłaszcza, że niewiele osób w ogóle wie, co to jest.

    Pewnie nie z allegro, tylko dostał od kogoś w ramach koleżeństwa.

    A co do dziwnych rzeczy co ci się nie chce wierzyć to byś 5 lat temu
    uwierzył że antyterroryści będą pałować julki albo że komendant
    głośnikiem rozpierdoli biuro? Serio - kto na was patrzy to się już w
    cyrku nie śmieje:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-06-11 22:44:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dziennikarz powinien wiedzieć, ze pyta się policjantów, a nie kulsonów.

    Przestań już robić z siebie durnia. Zgłoś się z pretensją do
    k.o.mendanta że zrobił z was kulsonów wożąc kulsona po konferencjach jak
    małpę w cyrku a potem robiąc plakaty rekrutacyjne o "drużynie kulsona".
    Jesteś kulsonem i to że się na to obrażasz i udajesz że do siebie tej
    wiedzy nie dopuszczasz niczego nie zmienia.

    > Natomiast in concreto, to w ogóle strona służbowa może takiej wiedzy nie
    > mieć. Nie ma obowiązku informowania o otrzymaniu odznaki, czy innego
    > wyróżnienia.

    No to jak nie miała to powinna się dowiedzieć a nie tłumaczyć że dostał
    na szkoleniu w illinois.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-06-11 22:48:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > imieniu Prezydenta RP. Widziałem, jak przykładowo podczas Święta Policji
    > wojewoda wręczał podczas uroczystej zbiórki odznaczenia osobom

    Tak czy inaczej nie odbywa się to chyba z przyczajki. Jak już wspomniano
    wśród cywili część odmawia bo im osoba wręczająca nie odpowiada. Sądzę
    że odbywa się to w bardziej kurtuazyjny sposób niż że na przykład
    p.o.rezydent próbuje komuś wstążkę przypiąć a odznaczany ucieka;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-06-11 23:57:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 22:44, Shrek pisze:
    > No to jak nie miała to powinna się dowiedzieć a nie tłumaczyć że dostał
    > na szkoleniu w illinois.

    Powinni odpowiedzieć, że nie wiedzą i tyle. Nie wiem, czy mieli
    obowiązek dowiadywać się. Tak się zastanawiam, czemu mieliby się
    dowiadywać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-06-11 23:59:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2023 o 22:48, Shrek pisze:
> [...]
    > że odbywa się to w bardziej kurtuazyjny sposób niż że na przykład
    > p.o.rezydent próbuje komuś wstążkę przypiąć a odznaczany ucieka;)

    W wypadku cywila pewnie jest zapraszany na uroczystość. Może nie przyjść
    do Prezydenta. Ale tak zdroworozsądkowo. Prezydent USA pisze do
    Kowalskiego, by się zapytał Prezydenta RP, czy może wziąć medal, bo On
    mu chce wręczyć?
    --
    (~) Robert Tomasik