  • 11. Data: 2016-11-25 16:53:33
    Temat: Re: Moje/nie moje kable TV ?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-25 o 14:58, Piotr Gałka pisze:

    > Notariusz nie wiedział, ze nie mogą być jakiegoś podmiotu trzeciego?
    > Niezależnie od nich są tam kable anteny zbiorczej i na ten temat chyba w
    > akcie nic nie było.

    Z całym szacunkiem ale notariusze takie głupoty potrafią wypisywać w
    dokumentach państwowych że aż zęby bolą. :-)

  • 12. Data: 2016-11-25 18:46:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 25-11-2016 o 16:53, z pisze:

    > Z całym szacunkiem ale notariusze takie głupoty potrafią wypisywać w
    > dokumentach państwowych że aż zęby bolą. :-)

    A tzw. zwykły człowiek ma się jakoś w tym połapać :)
    P.G.

  • 13. Data: 2016-11-25 19:44:24
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do łba nalezy sobie wbić, że przedmiot trwale złączony z nieruchomością (o trwałosci
    złączenia kabli biegnacych w szachtach czy nawet w jakichć rurkach/korytkach to by
    mozna dyskutowac, ale jak dyskutowac o nietrwałości złączenia z nieruchomościa kabli
    w scianach?) staje się częścią tej nieruchomości.
    W konkretnym przypadku mamy do czynienia nie z odrebną własnościa, lecz z
    ograniczonym prawem rzeczowym (spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu), co
    komplikuje sytuacje własnościowe, do tego spółdzielcza mentalność "jestem prezesem
    folwarku i g... mi Pan zrobisz".
    Do tego jezeli połozyłeś te kable własnym nakładem, to wybronisz się przed każdym
    sądem.

  • 14. Data: 2016-11-26 13:16:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 25-11-2016 o 19:44, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    folwarku i g... mi Pan zrobisz".
    > Do tego jezeli połozyłeś te kable własnym nakładem, to wybronisz się przed każdym

    A mógłbyś wskazać, gdzie szukać zapisów o tym:
    - że trwałe złączenie z nieruchomością powoduje stawanie się częścią,
    - że taka część nie może być czyjąś inną własnością.

    Nie mam zamiaru wytaczać wojny o kable (nawet bym nie wiedział jak się
    za to zabrać), ale jak kiedyś będę chciał zmienić własnościowe
    spółdzielcze na własne to chcę wiedzieć na co się powoływać jakby mi
    chcieli w akt notarialny wpisać, że to nie moje kable.
    P.G.

  • 15. Data: 2016-11-26 16:06:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > W akcie notarialnym (nabycie od dewelopera, inne mieszkanie) sporządzanym 5
    > lat temu mam jasno napisane, że kable są własnością firmy UPC.

    To widać ktoś dostał w łapę. Ogólnie w pionie kable są spółdzielni. Jeżeli
    chodzi o te w mieszkaniu to są właściciela. Jak Ci rura pęknie i zalejesz
    sąsiada to idzie on do ciebie po odszkodowanie, czy do spółdzielni?

  • 16. Data: 2016-11-26 16:31:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 26-11-2016 o 16:06, qwerty pisze:
> [...]
    > Jeżeli chodzi o te w mieszkaniu to są właściciela. Jak Ci rura pęknie i
    > zalejesz sąsiada to idzie on do ciebie po odszkodowanie, czy do

    Nie spotkałem, aby ktoś się przyznawał do moich rur :)
    A z kablami już 2 razy.
    Raz w tym akcie notarialnym 5 lat temu.
    Drugi raz jak spółdzielnia sprzedawała instalację TV (ale to wiem tylko
    "na gębę").

    Jeśli będę wiedział i rozumiał dlaczego te kable są na pewno moje to
    zajdę do spółdzielni jeszcze raz podyskutować i zobaczę co dalej.

    Temat mi się skojarzył bo akurat szykuję się do przeciągnięcia tego kabla.
    Połączenie przez ich skrzynkę byłoby ze 2 razy dłuższe więc w sumie dla
    lepszego odbioru (antena pokojowa, parter i trochę zasłonięty innymi
    budynkami) i tak wolę pociągnąć swój kabel.
    P.G.

  • 17. Data: 2016-11-28 09:15:47
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 25 Nov 2016 14:31:53 +0100
    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Ojojoj - chyba jesteś w tzw "mylnym błędzie" - popatrz ludzie biorą
    > kredyt, kupują prawo do mieszkania spółdzielczego własnościowego i
    > zakładają mu księgi wieczyste, do których wpisuje się bank kredytujący....

    Tak dla Twojej wiadomości już nie.
    Od zeszłego roku bodajże od lipca, nie założysz księgi wieczystej na spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu. Mało tego, wiekszość banków wykoncypowało sobie, że
    nawet jak masz księgę to nie jest to dla nich "wiarygodny" zastaw i nie udzielą Ci
    kredytu pod taki zastaw.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 18. Data: 2016-11-28 09:16:23
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 25 Nov 2016 14:22:00 +0100
    "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    > Myślisz, że mając spółdzielcze prawo własnościowe nie można mieć KW?

    Jak masz to możesz, jak nie masz to już nie możesz ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 19. Data: 2016-11-28 10:04:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-28 09:15, szerszen pisze:

> [...]
    nawet jak masz księgę to nie jest to dla nich "wiarygodny" zastaw i nie udzielą Ci

    Ciekawe, bo w zeszłym miesiącu koleżanka takowe prawo kupiła, co więcej
    księgę wieczystą założyła. Możesz pokazać przepis, bo jak widać coś tu
    nie gra.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 20. Data: 2016-11-28 10:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie założysz w przypadku, gdy nie jest uregulowane prawo spółdzielni do gruntu.

    -----