  • 11. Data: 2006-07-05 17:04:02
    Temat: Re: Moga mi przeksiegowac na inne konto ??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    stern wrote:

    > napiszą, że "co nie jest zabronione jest dozwolone, anie ma przepisu
    > nakazującemu zwrot pieniędzy panu X" ;)

    ustawa o księgowości.

  • 12. Data: 2006-07-05 17:37:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > ustawa o księgowości.

    Nie ma nawet takiej ustawy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 13. Data: 2006-07-05 18:33:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > tak? a gdzie jego zamiar przywłaszczenia - dla siebie, a nie dla
    > spółdzielni?

    Czyli jak Ci ukradnę samochód i dam na zbożny cel, to będzie wszystko
    OK, bo przecież nie chciałem dla siebie?

  • 14. Data: 2006-07-05 19:23:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Czyli jak Ci ukradnę samochód i dam na zbożny cel, to będzie wszystko
    > OK, bo przecież nie chciałem dla siebie?

    w opisywanym przypadku nie ma elementu pośredniego (kradzieży
    samochodu), pieniądze są w spółdzielni i tam pozostają, więc przykład
    nietrafiony

    KG

  • 15. Data: 2006-07-05 21:46:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > w opisywanym przypadku nie ma elementu pośredniego (kradzieży
    > samochodu), pieniądze są w spółdzielni i tam pozostają, więc
    przykład
    > nietrafiony

    No dobra. No to jeśli Ty u mnie zostawisz na przechowanie 200 zł, a ja
    je wpłacę na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, to będzie OK?

  • 16. Data: 2006-07-06 15:32:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > No dobra. No to jeśli Ty u mnie zostawisz na przechowanie 200 zł, a ja
    > je wpłacę na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, to będzie OK?

    Cóż, zależy w jakiej formie zostawię, jeśli chodzi o konkretny banknot
    to nie, jeśli masz mi zwrócić 200 zł, to oczywiście że nie będzie
    przywłaszczenia, bo pieniądze stały się Twoja własnością.
    I odnoszę wrażenie, że tak samo jest w przypadku naszej spółdzielni - to
    że członek ma roszczenie o zwrot jakiejś kwoty nie oznacza, że są to
    jego pieniądze.
    Poza tym - nadal spółdzielnia nie chce traktować pieniędzy jak swojej
    własności, wola rozporządzania nimi przez jakiś to nie to samo, co wola
    zatrzymania na własność.

    KG