    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moga mi przeksiegowac na inne konto ??
    Date: Mon, 03 Jul 2006 12:56:00 -0500

    Fantom wrote:
    > Witam
    > Czy jest cos w prawie na temat tego, ze wplacam na jeden cel, a odbiorca nie
    > moze tych pieniedzy przeksiegowac sobie na inny cel ?
    > Mianowicie wplacalem pieniadze na wklad budowlany w spoldzielni
    > mieszkaniowej, budowa sie zakonczyla, zostala rozliczona i okazalo sie, ze
    > mam mala nadplate. No i spoldzielnia przeksiegowala sobie ta nadwyzke na
    > poczet czynszu. Ale mnie to nie zadowala - ja chce ta kase np do reki (z
    > tytulu czynszu nie mam zadnych zaleglosci). Czy moga sobie tak przeksiegowac
> [...]
    Nie mogą.
    Gdybyś ewentualnie miał długi to mogliby sobie ptrącić na poczet długu.
    Tylko odzyskanie tej kasy graniczy z cudem.
    Bo inaczej jak sądownie to się nie da, a to będzie tyle trwało, że i tak
    wyjdzie na czynsz.
    Mozesz się szarpać o odsetki, ale to będą grosze.
    Więc zastanów się czy warto.
    Jak to jest dwu trzymiesieczny czynsz, to nawet nie warto się szarpać.
    Jak roczny, to już można próbowac coś robić.