  • 11. Data: 2011-09-16 10:33:00
    Temat: Re: Moc prawna oświadczenia zarządu stowarzyszenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Sep 2011, B wrote:

    > No bo stowarzyszenie oświadczyło, że odda. Czy to wystarczy? By mieć jako
    > taką pewność zwrotu?

    Z dokładności do:
    - wiarygodności zarządu (bez procesu)
    - wypłacalności (z procesem, zakładając że wygranym)

    > Czy w umowie pożyczki można zawrzeć warunki na "nie oddanie"? Bo to
    > oświadczenie zawiera takie.

    No to masz czynność warunkową - dlaczego by nie?

    > Co rozumiesz przez to, że sprawa nadaje się do sądu?

    No napisanie pozwu i tak dalej.
    Jak nie chcą oddać to co innego zostaje?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-09-16 10:35:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Sep 2011, B wrote:

    > Skąd wiadomo, że coś jest pożyczką?

    Z definicji, np. tu:
    _117.html

    > A nie można bezpłatnie użyczyć pieniędzy?

    To jest właśnie pożyczka.
    Do tego skoro nieodpłatna, to należą się DWA podatki: jeden z tytułu
    pożyczki jako takiej (PCC), a drugi - dochodowy - z tytułu "nieodpłatnego
    świadczenia", czyli zysku który ma biorca, bo biorąc pożyczkę w banku
    musiałby ponieść koszt odsetek.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-09-20 08:23:05
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 15.09.2011 16:57, witek pisze:

    > można bezpłatnie czyli na 0%, ale podatek nalezy się od faktu pożyczki a
    > nie tylko od zarobionych odsetek.

    Kto taki podatek ma zapłacić? Stowarzyszenie czy pożyczkodawca?

    B.

  • 14. Data: 2011-09-20 08:26:13

    > nawet wypadałoby.

    Jak to? To można np. pożyczyć Panu X kasę ale jak ten wykonać będzie
    pewne czynności to uznaję, że pan X kasy nie musi oddawać?

    Przecież to byłoby podobne do umowy o pracę.

    Zawsze mi się wydawało, że jak się pożycza to oddać zawsze trzeba.

    B.