  • 11. Data: 2006-09-28 15:41:14
    Temat: Re: Mieszkanie na dziecko: od kogo egzekwuje za czynsz komornik?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Skoro to spółdzielnia, to słowo "własność" zostało zapewne użyte
    > nieprawidłowo i chodzi o spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    Jest odwrotnie niż myślisz.
    Pełna własność hipoteczna z osobną KW i takie tam. Żadne "prawo".

  • 12. Data: 2006-09-28 15:48:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kredytobiorca napisał(a):
    > Pełna własność hipoteczna z osobną KW i takie tam. Żadne "prawo".

    w spółdzielni czy nie?

    KG

  • 13. Data: 2006-09-28 16:16:55
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > w spółdzielni czy nie?

    Ale co "w sp-lni czy nie"?? Czy się niejasno wyraziłem?
    A co tutaj ma do rzeczy spółdzielnia czy wspólnota czy cokolwiek - mówię, że
    pełna własność hipoteczna, żadne tam "prawo..." czy "mieszkanie własnościowe",
    tylko odrębny lokal, z udziałem w ziemi itd. itd.
    Co jest niejasne?? Bo nie wiem co i jak mam tłumaczyć...?

  • 14. Data: 2006-09-28 19:53:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kredytobiorca napisał(a):
> [...]
    > tylko odrębny lokal, z udziałem w ziemi itd. itd.
    > Co jest niejasne?? Bo nie wiem co i jak mam tłumaczyć...?

    To że również spółdzielnia może ustanawiać odrębną własność lokali na
    rzecz swoich członków i do takich lokali odnoszą się odrębne przepisy
    (ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych).

    KG

  • 15. Data: 2006-09-28 21:25:27
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > To że również spółdzielnia może ustanawiać odrębną własność lokali na
    > rzecz swoich członków i do takich lokali odnoszą się odrębne przepisy
    > (ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych).

    Szczerze to nie wiem czy tylko TY nie rozumiesz czy wszyscy....:/
    NIE, nie mówimy tutaj o przepisach ustawy o sp-lniach mieszkaniowych.

  • 16. Data: 2006-09-28 23:06:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^

    > Owszem. I szczerze powiedziawszy wątpię, żeby sąd wyraził zgodę.

    A mógłby w przedstawionym (a raczej podkreślonym) stanie prawnym?
    Sprzedać w imieniu dziecka i wybudować sobie...

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2006-09-29 06:47:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kredytobiorca napisał(a):
    > Szczerze to nie wiem czy tylko TY nie rozumiesz czy wszyscy....:/

    Piszesz o odrębnej własności lokalu, która jak najbardziej może również
    istnieć w budynku spółdzielczym - po ustanowieniu jej przez spółdzielnię
    na rzecz członków. I pod względem konstrukcji niczym nie różni się od
    odrębnej własności w każdym innym budynku. Tak samo jest księga
    wieczysta, udział w gruncie itd. Nie ma tylko wspólnoty. Czy w tym jest
    coś niezrozumiałego?
    Natomiast inne są zasady i podstawa odpowiedzialności za zobowiązania.
    Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych przewiduje solidarną z
    właścicielem (bez względu na to czy jest członkiem spółdzielni)
    odpowiedzialność pełnoletnich osób stale zamieszkujących w lokalu (z
    wyjątkiem pełnoletnich zstępnych pozostających na utrzymaniu
    właściciela). Stąd zobowiązań wynikających z kosztów eksploatacji (to
    nie jest czynsz) można też dochodzić od rodziców dziecka będącego
    właścicielem, którzy zapewne z nim mieszkają.
    W przypadku lokalu wchodzącego w skład wspólnoty mieszkaniowej przepisów
    takich nie znam, więc może wypowiedzą się te osoby, które wskazywały na
    solidarną odpowiedzialność. Jeżeli takich nie ma, to dochodzić opłat
    można tylko od właściciela, majątek (nieruchomość) przecież ma, więc
    będzie nawet z czego prowadzić egzekucję. Można też poczekać...

    > NIE, nie mówimy tutaj o przepisach ustawy o sp-lniach mieszkaniowych.

    Ciekawe kto od początku nie potrafi określić o co pyta i wspomina o
    spółdzielni mieszkaniowej...

    KG

  • 18. Data: 2006-09-29 09:04:40
    Od: k...@o...pl

    >    ^^^^^^^^^

    >  A mógłby w przedstawionym (a raczej podkreślonym) stanie prawnym?
    >  Sprzedać w imieniu dziecka i wybudować sobie...

    Może się źle wyraziłem - miałem na myśli, że "sprzedać i wybudować dom TEŻ NA
    DZIECKO i dla dziecka". O to chodziło...;)

  • 19. Data: 2006-09-29 17:12:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kredytobiorca wrote:

    > Jest odwrotnie niż myślisz.
    > Pełna własność hipoteczna z osobną KW i takie tam. Żadne "prawo".

    Na spółdzielcze własnościowe też można KW założyć... Ba! Nawet trzeba,
    jak się kupuje na kredyt ;)

  • 20. Data: 2006-09-29 18:56:01
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Na spółdzielcze własnościowe też można KW założyć... Ba! Nawet trzeba,
    > jak się kupuje na kredyt ;)

    Trudno, bo widzę, że moje wyjaśnienia nie chcą niektórzy przyjąć do wiadomości.
    Dziad swoje, a baba swoje...;)