  • 161. Data: 2018-07-19 11:24:44
    Temat: Re: Materiał z tv
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 19:22:15 +0200, z napisał(a):

    > Argumenty zatwardziałego neoliberała który nie zauważył że ta epoka już
    > minęła :-)

    A jaką właściwie teraz mamy epokę?
    Nie pytam o nasz kraj, w którym przeżywamy restaurację najlepszego z
    ustrojów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 162. Data: 2018-07-19 11:28:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > A jaką właściwie teraz mamy epokę?
    > Nie pytam o nasz kraj, w którym przeżywamy restaurację najlepszego z
    > ustrojów.

    Dlaczego piszesz z taką zgryźliwą ironią o kapitalizmie? :-)

    --
    A. Filip

  • 163. Data: 2018-07-19 12:02:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > [...]
    >
    > I tu odpowiedziałem na pytanie. Nie odnosiłem się do reszty i pisałem
    > już o tym dlaczego, nie będę się powtarzać.
    >
    > [...]

    Nie zaznaczyłeś że tam cokolwiek wycinasz.
    I tym sposobem zszedłeś do poziomu piaskownicy.

    > I kolejne "a nie bo Ty". Normalnie zapętliłeś się.
    > Idąc logicznie *ktoś musi zacząć (ja) jakąś argumentację,
    > aby ktoś inny (Ty) mógł powiedzieć "a nie bo Ty".
    > Logiczne, nie?

    Kiedy to co właśnie napisałeś jest takim klasycznym
    "a nie bo ty". Nie dostrzegasz tego czy liczysz że
    inni tego nie zauważą?

    > I już na to odpisałem - nie włożyłem Cię do żadnej przegródki
    > (co sugerujesz), więc Twój argument jest po prostu smutną
    > inwalidą i próbą rozpoczęcia gry na "a nie bo Ty". I to że
    > stosujesz prawie wyłącznie "a nie bo Ty" też już Ci
    > pisałem.

    Włożyłeś, a teraz mętnie się tłumaczysz.

    > Z mojej strony EOT, bo widzę że nie jesteś w stanie się
    > z tego kółka wydobyć samodzielnie i bez zewnętrznej
    > pomocy, a mnie ten brak twórczości już nudzi. :)

    Z tego co widać sam nie jesteś się w stanie z wydobyć
    z tego co napisałeś.

    > Napisz coś jeszcze na koniec, żebyś miał ostatnie słowo
    > i uznaj sam siebie za wygranego i na tym poprzestańmy.

    Powinieneś przeprosić ale to cię też przerasta.

    Pozdrawiam

  • 164. Data: 2018-07-19 12:13:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 11:28:42 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Dlaczego piszesz z taką zgryźliwą ironią o kapitalizmie? :-)

    To zwykłe nieporozumienie.
    Za najlepsze uważam zupełnie co innego niż aryjska młodzież.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 165. Data: 2018-07-19 13:44:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 11:15, Kviat pisze:
    > Oczywiście musi konkurować kosztem wynagrodzenia pracowników.
    > Musi i już. To skandal, że polska firma w ogóle musi płacić pracownikom.

    Nie tak miała działać zasada wolnego przepływu towarów i usług. Nie
    takie traktaty podpisywano.
    A przecież to było w celu właśnie wyrównywania i ujednolicania przez
    wolny dostęp i wymieszanie i tzw WOLNOŚĆ.

    I co?

    Teraz wprowadza się bariery chroniące rynek lokalny przed "intruzami"
    To działa tak samo jak BEZCZELNE NAKŁADANIE CEŁ.
    Taki sam skutek.

    I co? Wszystko pięknie

    Ujednolicenie Ku... mać

    Dlaczego nie ujednolicą minimalnego wynagrodzenia po całości? Bo za
    wcześnie, bo za duże róznice? bo to zdestabilizuje rynki?

    NIE. Bo tego się nie da zrobić. BO TO JEST GŁUPI NIEREALISTYCZNY POMYSŁ

    Na resztę nie odpowiadasz bo nie wiesz co napisać
    Żałość

  • 166. Data: 2018-07-19 13:49:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 11:19, Kviat pisze:

    > Skoro ospa występuje, to jest uzasadniona zdrowotnie.
    > Więc po cholerę się szczepić?

    Mylisz cechę z chorobą

    Aż mi się tu nasuwa użyć przykładu z gejem i próbami ujednolicenia jego
    CECHY (bo podobno to nie choroba) i podciągnięciem go do jedynie
    słusznej orientacji hetero :-)

    Ale że to niepoprawne politycznie to tego nie zrobię ;-)

  • 167. Data: 2018-07-19 14:47:47
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-19 o 13:44, z pisze:

> [...]
    > A przecież to było w celu właśnie wyrównywania i ujednolicania przez
    > wolny dostęp i wymieszanie i tzw WOLNOŚĆ.

    Ale o co ci chodzi? Zamiast się cieszyć, że UE próbuje właśnie
    wyrównywać wynagrodzenia pracowników (w górę, a nie w dół!), to narzekasz.
    Skoro firmy z własnej woli nie chcą podnieść wynagrodzeń, to się je do
    tego zmusza. Chociażby takimi mechanizmami jak wynagrodzenie minimalne.

    Co mieli zrobić? Nakazać firmom niepolskim obniżyć wynagrodzenia, bo
    polskie firmy nieuczciwie konkurują kosztem swoich pracowników?

    Na czym ta twoja WOLNOŚĆ niby ma polegać, że lepsza jest ta firma, która
    "zatrudnia" niewolników za michę ryżu, byle by była z Polski?

    A co z wolnością tych firm (i ich pracowników), którzy płacą w miarę
    normalnie, a muszą konkurować z nieuczciwą konkurencją z Polski?

    > Teraz wprowadza się bariery chroniące rynek lokalny przed "intruzami"

    Gdzie ty widzisz te bariery? Ktoś zabrania polskim firmom płacić rynkowe
    wynagrodzenie?
    Chcą płacić minimalną obowiązującą w Polsce, to niech sobie działają w
    swojej wiosce. Chcą działać na wspólnym rynku i żądają wolnego dostępu,
    to niech płacą pracownikom stawki, jakie na tym rynku są przyjęte.
    Coś za coś.

    > To działa tak samo jak BEZCZELNE NAKŁADANIE CEŁ.
    > Taki sam skutek.

    Nie. Taki skutek jest wtedy, gdy w głowach polskich właścicieli firm
    transportowych tkwią bariery i nie wyobrażają sobie możliwości
    konkurowania na WSPÓLNYM rynku inaczej, jak kosztem pracowników.

    > I co? Wszystko pięknie
    >
    > Ujednolicenie Ku... mać
    >
    > Dlaczego nie ujednolicą minimalnego wynagrodzenia po całości?

    Uważam, że powinni.

    > Bo za
    > wcześnie, bo za duże róznice? bo to zdestabilizuje rynki?

    Nie jest za wcześnie. Jest to źle zrobione. Każdy kraj w dniu
    wstępowania do wspólnego rynku powinien od razu mieć takie same stawki
    minimalne. Również stawki podatkowe. Właśnie po to, żeby konkurencja
    odbywała na równych zasadach. Jeżeli nie był na to gotowy, nie powinien
    móc przystąpić do wspólnego rynku.

    W dużej mierze te (ekonomiczne) i inne problemy UE właśnie biorą się
    stąd, że część krajów zostało dołączonych z przyczyn tylko politycznych
    (np. po to, aby odsunąć dalej na wschód granice "cywilizowanej" Europy),
    za każdą cenę, bez oglądania się na konsekwencje.

    > NIE. Bo tego się nie da zrobić. BO TO JEST GŁUPI NIEREALISTYCZNY POMYSŁ

    Da się zrobić.
    Pomysł nie jest głupi, a nierealistyczny tylko dlatego, bo brakuje woli
    politycznej.
    Po 14 latach obecności w UE nie ma żadnego merytorycznego powodu, dla
    którego pracownicy w Polsce zarabiają kilkukrotnie mniej niż sąsiedzi obok.
    Wspólny rynek nie działa, albo ma silną czkawkę, właśnie dlatego, że w
    różnych państwach są różne stawki. Wynagrodzeń, podatków jak i zasady
    przywilejów dla wybranych podmiotów (np. dla kościoła).
    Państwa członkowskie chcą zjeść ciastko i mieć ciastko, a tak się nie
    da. Dopóki zasady nie są równe, to tzw. wspólny rynek istnieje tylko na
    papierze.

    Brakuje tylko i wyłącznie woli politycznej żeby to ujednolicić, bo
    rządzą populistyczne rządy karmiące lokalne społeczności hasłami o
    utracie "suwerenności" i wmawiające ludziom, że nacjonalizm to to samo
    co patriotyzm (albo jeszcze gorzej, np. że polskość to katolicyzm). Nie
    tylko w Polsce. Będą się bronić rękami i nogami przed utratą lokalnych
    stołków, głównie kosztem obywateli. I nie jest to nic nowego, wystarczy
    zajrzeć do dowolnego podręcznika historii.

    Dziwne jest tylko to, że początki powszechnej edukacji sięgają 300-400
    lat wstecz, od kilkudziesięciu lat ludzie mają nieograniczony dostęp do
    bibliotek praktycznie bez wychodzenia z domu (internet...), a mimo tego
    nadal dają się nabierać i głosują na partie, które do rządzenia krajem
    wybierają ministrów wierzących w chemtrilse.

    > Na resztę nie odpowiadasz bo nie wiesz co napisać
    > Żałość

    Żałosne jest, że trzeba dorosłemu człowiekowi, potrafiącemu czytać i
    pisać, tłumaczyć oczywistości posługując się truizmami. To jest grupa
    dyskusyjna, a nie szkoła.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 168. Data: 2018-07-19 14:55:35
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-19 o 13:49, z pisze:

    > Mylisz cechę z chorobą
    >
    > Aż mi się tu nasuwa użyć przykładu z gejem i próbami ujednolicenia jego
    > CECHY (bo podobno to nie choroba) i podciągnięciem go do jedynie
    > słusznej orientacji hetero :-)

    A ktoś próbuje?

    > Ale że to niepoprawne politycznie to tego nie zrobię ;-)

    Użycie tego "przykładu" było zwyczajnie głupie, a nie niepoprawne
    politycznie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 169. Data: 2018-07-19 17:33:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 14:47, Kviat pisze:
    > Ale o co ci chodzi? Zamiast się cieszyć, że UE próbuje właśnie
    > wyrównywać wynagrodzenia pracowników (w górę, a nie w dół!), to narzekasz.

    Bo oprócz cyferek na koncie ważne są tez inne rzeczy. Np. zawłaszczony
    rynek zbytu przez likwidację rodzimego przemysłu.

    Na ile byś wycenił takie wartości? Na 0 zł?
    Jeśli nie było alternatywy to trzeba się było sprzedać a nie
    skapitulować i bez wahania zastosować neoliberlane zasady do kraju który
    na to nie był gotowy.

    > Skoro firmy z własnej woli nie chcą podnieść wynagrodzeń, to się je do
    > tego zmusza. Chociażby takimi mechanizmami jak wynagrodzenie minimalne.

    To mają być zdrowe zasady rynkowe czy metody z zamierzchłego PRLu?
    W dodatku stosowane wybiórczo gdzie się lobbysta upomni.

    > Co mieli zrobić? Nakazać firmom niepolskim obniżyć wynagrodzenia, bo
    > polskie firmy nieuczciwie konkurują kosztem swoich pracowników?

    Jeśli podpisali traktaty to nie robić nic i czekać aż ręka rynku wyrówna.
    OOOO nie pasi bo naszym szkodzi? O jak przykro.
    Polacy mają niewidzialną rękę rynku całować na kolanach a za wszelkie
    przejawy protekcjonizmu ponosić kary polityczne i finansowe.
    OBŁUDA do kwadratu.

    > Na czym ta twoja WOLNOŚĆ niby ma polegać, że lepsza jest ta firma, która
    > "zatrudnia" niewolników za michę ryżu, byle by była z Polski?

    Nie rozumiesz podstaw UE i szczytnych haseł pod jakimi była zakładana.

    > A co z wolnością tych firm (i ich pracowników), którzy płacą w miarę
    > normalnie, a muszą konkurować z nieuczciwą konkurencją z Polski?

    Jak się zgodziło na wejście nowych krajów to się chyba kalkulowało
    bilans zysków i strat. Zwłaszcza że przewidziane były okresy przejściowe.
    Widziały gały co podpisywały. Myślisz że Niemcy czy Francja mimo takich
    "strat i perturbacji" buliby stratni na rozszerzeniu? Naiwny jesteś.
    Teraz się rozpychają bo im nikt nie podskoczy.
    Jutro wprowadzą cła gdzie im się będzie podobać.
    Precedens protekcjonistycznej polityki już jest.

    > Gdzie ty widzisz te bariery? Ktoś zabrania polskim firmom płacić rynkowe
    > wynagrodzenie?

    Kto zabrania Polakom zarabiać tyle samo co Niemcom?

    Uważaj bo Rostowskiego niedługo przerośniesz w debilnej propagandzie.

> [...]
    > swojej wiosce. Chcą działać na wspólnym rynku i żądają wolnego dostępu,
    > to niech płacą pracownikom stawki, jakie na tym rynku są przyjęte.

    Przyjęte były inne. Teraz się zmienia zasady w trakcie gry.

    > Nie. Taki skutek jest wtedy, gdy w głowach polskich właścicieli firm
    > transportowych tkwią bariery i nie wyobrażają sobie możliwości
    > konkurowania na WSPÓLNYM rynku inaczej, jak kosztem pracowników.

    Dlaczego mają zarabiać kosztem swoich pracowników skoro mogą zgodnie z
    prawem unijnym zarabiać kosztem innych firm z innych krajów zgodnie z
    przepisami unijnymi?

    Jak do Polski wprowadzały się markety to nikt nie chronił lokalnych
    małych sklepów ani lokalnych dostawców żywności. Dyktati i twarde
    warunki "Albo u nas sprzedajesz albo plajtujesz".

    RĘKA RYNKU BYŁA OCZYWISTOŚCIĄ

    I co? Już się przejadła bo zaczęła dotykać zachodnie firmy?

    > Uważam, że powinni.

    To dlaczego przez tyle lat nie zrobiono nic w tym kierunku?
    Takie trudne do zrobienia czy nieudacznicy nie potrafią?

> [...]
    > minimalne. Również stawki podatkowe. Właśnie po to, żeby konkurencja
    > odbywała na równych zasadach. Jeżeli nie był na to gotowy, nie powinien

    Znaczy przyznajesz mi rację Polska nie powinna do UE wchodzić w takim
    stanie gospodarki. I z tego samego powodu nie powinna przyjmować Euro.

    Po co było tyle bić piany?
    Ło matko

    BEZ KOMENTARZA

  • 170. Data: 2018-07-19 17:34:40

    W dniu 2018-07-19 o 14:55, Kviat pisze:

    > Użycie tego "przykładu" było zwyczajnie głupie, a nie niepoprawne
    > politycznie.

    A użycie "choroby" mądre?