  • 1. Data: 2018-07-10 06:31:25
    Temat: Jak liczyć termin?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Takie pytanko:
    prawo jazdy zatrzymane na 1 rok od dnia 11 lipca ub. roku.
    Według mnie rok tego zatrzymania kończy się 10 lipca, czyli 11 lipca
    mogę iść po odbiór.
    Urząd twierdzi, że rok kończy się 11 lipca i że dopiero 12-go mogę odebrać.
    Czy liczenie terminu jest jakość unormowane? Pierwszy dzień zatrzymania
    się "nie liczy"? Na jakiej podstawie ustalić, który dzień jest pierwszym
    dniem, kiedy minął rok?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-07-10 06:49:28
    Temat: Re: Jak liczyć termin?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-10 o 06:31, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy liczenie terminu jest jakość unormowane? Pierwszy dzień zatrzymania
    > się "nie liczy"? Na jakiej podstawie ustalić, który dzień jest pierwszym

    Urząd ma rację.

    112kc.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-07-10 11:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrzymania się "nie liczy"? Na jakiej podstawie ustalić, który
    > dzień jest pierwszym dniem, kiedy minął rok?

    Ale to jest KW lub KK, a nie KC.
    Stosuje sie, mozna probowac stosowac, nie nalezy ?

    Tak czy inaczej - jak urzad uwaza, ze 12-go, to 11-go nie wyda, a w 1
    dzien to i tak nic nie zalatwisz.
    Zreszta pijakow nikt nie lubi, wiec na pewno nic nie wygrasz :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-07-10 12:52:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Jul 2018 06:31:25 +0200, w <pi1cr1$68q$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

> [...]
    > Czy liczenie terminu jest jakość unormowane? Pierwszy dzień zatrzymania
    > się "nie liczy"? Na jakiej podstawie ustalić, który dzień jest pierwszym

    Logicznie biorąc masz rację. A zapytaj ich na piśmie :)

  • 5. Data: 2018-07-10 16:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <k...@a...com> napisał(-a):

    >Logicznie biorąc masz rację. A zapytaj ich na piśmie :)

    To odpowiedza 24 lipca, czy kiedy tam termin odpowiedzi uplywa :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-07-10 17:14:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-10 o 11:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale to jest KW lub KK, a nie KC.

    I co z tego? KC przecież dotyczy każdego i w każdej sytuacji "jeśli nie
    umówiono się inaczej".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-07-11 15:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-10 o 11:38, J.F. pisze:

    >I co z tego? KC przecież dotyczy każdego i w każdej sytuacji

    Oddania PJ tez ?

    > "jeśli nie umówiono się inaczej".

    A ktos sie umawial ? Zabrali i nie oddali :-)

    Ale ... jak ktos jest skazany na rok wiezienia i rozpoczal kare
    15.07.2017, to kiedy wypuszcza ?

    Albo na 2 tygodnie aresztu, a aresztowano 2.07 ..

    J.

  • 8. Data: 2018-07-11 16:09:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 15:26, J.F. pisze:

    > Oddania PJ tez ?

    Prawo cywilne jest prawem powszechnie obowiązującym.

    > A ktos sie umawial ?

    Skoro się nie umawiał, to skąd pretensje, aby liczyć inaczej niż przepis
    stanowi?

  • 9. Data: 2018-07-11 20:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prawo cywilne jest prawem powszechnie obowiązującym.

    W stosunkach okreslonego rodzaju, a ten sotunek IMO wykracza poza
    domene KC.

    >Skoro się nie umawiał, to skąd pretensje, aby liczyć inaczej niż
    >przepis stanowi?

    Totez pytanie bylo ktory to przepis stanowi ...

    A nie w KC? To juz KC nie obowiazuje ? :-)

    IMO - jakbym w ramach 2 tygodni spedzil 15 nocy w areszcie, to by mi
    sie nie podobalo.

    A ciekawe na ile obiadow taki pobyt licza - 14, 15, 13 ?

    J.

  • 10. Data: 2018-07-11 21:02:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 20:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > W stosunkach okreslonego rodzaju

    Jakiego rodzaju i jakie masz wsparcie w przepisach na to?

    > Totez pytanie bylo ktory to przepis stanowi ...

    > A nie w KC? To juz KC nie obowiazuje ? :-)

    W KPK umówiono się inaczej. Czytasz, co piszę?

    --
    Liwiusz