  • 41. Data: 2006-01-21 11:55:56
    Temat: Re: Mandaty za parkowanie
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Z problemem zapłaty można poradzić sobie parkując prawidłowo. I taka
    > była moja rada dla Nixe, która nie wiedziała gdzie i kumu zgłosić do
    > opłaty karnej własny źle zaparkowany samochód.

    *ŹLE* zaparkowany samochód- *niezgodnie* z PoRD
    *BRAK* opłaty za parkowanie - samochód zaparkowany *zgodnie* z PoRD bez
    uiszczonej opłaty

    Widzisz różnicę?

    M.

  • 42. Data: 2006-01-21 12:33:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    w wiadomości <news:43d2214d@news.home.net.pl> wstukał:

    > *ŹLE* zaparkowany samochód- *niezgodnie* z PoRD
    > *BRAK* opłaty za parkowanie - samochód zaparkowany *zgodnie* z PoRD bez
    > uiszczonej opłaty

    Mylisz się Maćku,
    *BRAK* opłaty za parkowanie -- samochód zaparkowany *niezgodnie* z PoRD
    (dokładnie z rozporządzeniem o znakach...):
    § 57. 4. Znak D-44 "strefa parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za
    postój pojazdu jest pobierana opłata. W strefie tej zabroniony jest postój
    pojazdu bez wniesienia opłaty

    Mnie zastanawia tylko , dlaczego karany ma być, i na jakiej podstawie,
    właściciel pojazdu, a nie kierujący, który to nie zastosował sie do znaku
    D-44

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 43. Data: 2006-01-21 12:57:56
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > I tak jest. Ta kartka to przecież nie mandat.

    Eeeee, o czym tu gadac. 2 marca "przedawni mi sie" jubileuszowy
    dwudziesty swistek za zle parkowanie otrzymany w Krakowie :-). A w
    kolejce czeka jeszcze kilka. Zdrowie wszystkich grupowiczow, Strazy
    Miejskiej i Policji z tej okazji! :-)

    marekz

  • 44. Data: 2006-01-21 13:13:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał:

    >Mylisz się Maćku,
    Nie byłbym tego pewny.

    >§ 57. 4. Znak D-44 "strefa parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za
    >postój pojazdu jest pobierana opłata.
    Do tego (określenie znaczenia znaku) minister został upoważniony
    ustawą.

    >W strefie tej zabroniony jest postój pojazdu bez wniesienia opłaty
    Ale tego nie miał prawa (zabraniać czegokolwiek w strefie). To można
    jedynie w ustawie.

    > dlaczego karany ma być, i na jakiej podstawie, właściciel pojazdu,
    >a nie kierujący,
    Opłatę dodatkową przewiduje ustawa o drogach i nie dla wlasciciela,
    ale dla korzystającego z parkingu w strefie płatnego parkowania.

    >który to nie zastosował sie do znaku D-44
    D-44 jest znakiem informującym cię o wjezdzie do strefy. Nie możesz
    sie do niego zastosować, bo on nie wyraża nakazu/zakazu.

    Artur Golański

  • 45. Data: 2006-01-21 13:54:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    w wiadomości <news:lmc4t1l75bproo9avdgvcrf6t2p2e966cf@4ax.com> wstukał:

    > Ale tego nie miał prawa (zabraniać czegokolwiek w strefie). To można
    > jedynie w ustawie.

    Ale zrobił, czy nie obowiązuje? Nie wydaje mi się, zwłaszcza po tym co
    ostatnio słychać o opłatach za kartę pojazdu :)

    <http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Orzecznictwo
    /SN/kar/p_I_KZP_17_02.html>
    TK sie wypowiedział w tej sprawie? (o ile jakiś sąd się zwrócił)

    > Opłatę dodatkową przewiduje ustawa o drogach i nie dla wlasciciela,
    > ale dla korzystającego z parkingu w strefie płatnego parkowania.

    Z tego wynika, że odpowiedni organ/urząd powinien przeprowadzić cos na
    kształt dochodzenia, jak w przypadku zdjęć z fotoradaru, a nie wszczynać
    egzekucję i nasyłać komornika na właściciela.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 46. Data: 2006-01-21 14:10:59
    Temat: Re: a jak pracownik panstwowy to sie go bac?
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/21/2006 11:54 AM, gringo77 wrote:

    [cut]

    Racz z łaski swojej poczytać http://evil.pl/pip/ i przestań zmieniać
    temat wątku. Zwracano Ci na to uwagę!

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 47. Data: 2006-01-21 14:12:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    w wiadomości <news:1e7orxguqg67s$.dlg@int.dyndns.org.invalid> wstukał:

> [...]

    /SN/kar/p_I_KZP_17_02.html>
    > TK sie wypowiedział w tej sprawie? (o ile jakiś sąd się zwrócił)

    Wiedziałem, że cos takiego widziałem ;)

    Trybunał Konstytucyjny poparł stanowisko ministra infrastruktury
    podkreślając, że znak drogowy może pełnić funkcję informacyjną w połączeniu
    z nakazem lub zakazem. Jednocześnie znaki zakazu i nakazu nie muszą być
    określone w ustawie. Sędziowie Trybunału nie zgodzili się z poglądem, że
    znak płatnego parkowania nie stanowi elementu ruchu drogowego. W sentencji
    orzeczenia nie zawarto - jak chciał sąd okręgowy - rozstrzygnięcia w kwestii
    możliwości ukarania kierowcy za nieprzestrzeganie znaku D-44. Z uzasadnienia
    wyroku wynika jednak, że taka możliwość istnieje.

    Wyrok TK z 27 stycznia 2004 r., sygn. akt P 9/03

    <http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1128
    &dok=1128.6.3.2.3.4.0.1.htm>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 48. Data: 2006-01-21 14:19:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał:

    >Ale zrobił, czy nie obowiązuje?
    Ano obowiązuje, tak jak uprawnienie dla SM, oczywiście zapis prawa, bo
    czy należy karać MK na postawie KW ? Mam nadzieję, ze to juz
    przeszłość, skoro jest 'dziurawa' ustawa o drogach.

    >Z tego wynika, że odpowiedni organ/urząd powinien przeprowadzić cos na
    >kształt dochodzenia, jak w przypadku zdjęć z fotoradaru, a nie wszczynać
    >egzekucję i nasyłać komornika na właściciela.
    Dokładnie tak. Tyle, że w przypadku opłat dodatkowych i zarządu dróg
    nie mają do tego uprawnień. ZTCW w omawianej sprawie włascicielka nie
    podniosła zarzutu, że nastąpiła pomyłka co do tożsamości osoby.
    Nie znamy tez dokładnego uzasadnienia wyroku i w jakiej dokładnie
    kwestii NSA sie wypowiedział, bo to, że opłaty są zgodne z prawem i że
    nalezy je płacić, to wiadomo już na podstawie ustawy.

    Artur Golański

  • 49. Data: 2006-01-21 14:43:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Nie znamy tez dokładnego uzasadnienia wyroku i w jakiej dokładnie
    > kwestii NSA sie wypowiedział, bo to, że opłaty są zgodne z prawem i że
    > nalezy je płacić, to wiadomo już na podstawie ustawy.

    Ale ustawa nie nadała zarządom dróg prawa do stosowania w tej kwestii
    przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Więc co tam robi
    komornik?

    M.

  • 50. Data: 2006-01-21 14:59:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >Ale ustawa nie nadała zarządom dróg prawa do stosowania w tej kwestii
    >przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
    Aby zastosować przepisy jednej ustawy nie potrzeba delegacji z innej
    ustawy. Inaczej ustawa o drogach nie musi zawierac zgodę na
    zastosowanie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    Artur Golański