  • 1. Data: 2006-01-19 21:49:59
    Temat: Cło na płyty CD / DVD z USA?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Z góry przepraszam, że piszę na tę grupę, ale pszeszukuję różne fora jak i
    strony MF i nigdzie nie mogę znaleźć wiarugodnej informacji na temat,
    który mnie interesuje. Otóż chciałbym wiedzieć do jaka może być maksymalna
    zadeklarowana kwota w USD na przesyłce zawierającej płyty CD bądź DVD aby
    nie zostało doliczone cło. Być może na tej grupie ktoś z Państwa będzie
    się orientował, bo już naprawdę nie wiem gdzie szukać, a na stronach MF
    nawet nie mogę znaleźć odpowiedniej kategorii towarów, pod które można
    byłoby podpiąć właśnie te produkty.

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje bądź linki.

    chairon

  • 2. Data: 2006-01-19 22:28:01
    Temat: Re: Cło na płyty CD / DVD z USA?
    Od: marider <m...@g...pl>

    $35 jest wartoscia graniczna na jakakolwiek przesylke z USA. Powyzej
    nalicza clo (zrodlo PolAmer).

    Pzdr

    --
    M.B.

  • 3. Data: 2006-01-19 22:33:09
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Więc sprawa ma się tak.Towar "pozaunijny"Istnieje coś takiego jak generalna
    ulga dla podróżnego ( stawki,limitu należy poszukać w starym prawie celnym,
    o ile sobie przypominam 150 EUR na dorosłego,oby to nie był towar jednolity,
    i musi być zwyczajowo uważany za upominek).Oczywiście dotyczy to podróznego,
    a nadto nie wprowadzanego towaru do obrotu handlowego. W przypadku przesyłek
    (czyli bez podróży) w urzędzie celnym pocztowym jak wyłapia nowe rzeczy mogą
    to potraktować jak rzeczy inne niż upominki i tu ma zastoswanie kodeks
    unijny.Jakie to są stawki proszę zadzwonić do najbliższego UC.Mają
    taryfikatory i bez łaski podadzą.
    Pzdr. celnik (ale z innej komórki niz pobór cła)

  • 4. Data: 2006-01-20 08:09:39
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    marider napisał(a):

    > $35 jest wartoscia graniczna na jakakolwiek przesylke z USA. Powyzej
    > nalicza clo (zrodlo PolAmer).

    Zadzwoniłem na informację celną i tam podano mi, że graniczną kwotą jest
    22 EURO, a więc $35, to chyba więcej niż 22 EURO?

    --
    chairon

  • 5. Data: 2006-01-20 14:31:13
    Od: marider <m...@g...pl>

    chairon napisał(a):
    > Zadzwoniłem na informację celną i tam podano mi, że graniczną kwotą jest
    > 22 EURO, a więc $35, to chyba więcej niż 22 EURO?

    Groszowe sprawy. Tak mi powiedziano gdy osobiscie wysylalem rzeczy z US
    dla znajomego w PL. Nie wnikalem. Cla nie placil wiec chyba OK :)

    Pzdr
    --
    M.B.