  • 111. Data: 2012-03-31 11:56:33
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Gotfryd! Zlituj sie i nie bluźnij :-) Na potrzeby postępowania cywilnego, to
    > możesz sobie dowolnie sie zastanawiać nad prawem własności.

    Jakiego "cywilnego"?
    Masz dwie sekundy aby wyjsc lub zostać zatrzymany ("obywatelsko").
    Przecież nie piszę o postępowaniu *cywilnym*, lecz o naruszaniu miru
    domowego. To jest Twoim zdaniem "postępowanie cywilne"?
    Przypomnę: przykład nie służył do wskazania zdarzenia *bardzo*
    podobnego do wjazdu na "nieskrzyżowanie" (istotnie różni się koniecznoscia
    upomnienia wchodzacego, do tego *po* wejsciu), ale wskazania iż
    "masz wiedziec" i żadne oznakowania czy inne "widoczne oznaki" nie
    sa do tego konieczne.

    > Ale nie podczas prowadzenia samochodu.

    Tak własnie.
    Syndrom trawniczka jest dosc grozny, kierujacy rzeczywiscie
    łatwo podlega sugestii że "obowiazuja go przepisy PoRD" przekłada
    się na "tylko PoRD" :)
    Tak byłoby, jesliby istniało "dobre prawo".
    Ale jakos tak z "polskie przepisy" nie zawsze to się pokrywa,
    oględnie mówiac.
    Żeby była jasnosc: tak, IMVHO przepis powinien brzmieć tak
    jak podałem w przykładzie negatywnym (czyli jak nie brzmi),
    znaczy "wyjeżdżaniu z drogi oznakowanej jako niepubliczna"
    (nie uchybia to znakowi na *koncu* tej drogi).

    > jeśli gdzie jest jakieś tam opisane skrzyżowanie nie
    > bedące skrzyżowaniem, to po prostu jest to nieprawidłowość i w takich
    > kategoriach na to trzeba patrzeć.

    Ależ w 100% się z tym zgadzam. Że to "nieprawidłowosc".
    Tylko sprawy sa dwie, skutkujace dopiskiem "i co z tego?":

    - ta nieprawidłowosc nijak nie usprawiedliwia (w swietle przepisu)
    kierowcy samochodu, on "ma wiedziec" bo wysoki sejm tak postanowił,
    co *ja* Ci mam na to poradzic?
    Ba, co sędzia ma na to poradzić? Wolno mu interpretować prawo,
    ale przepis pola do interpretacji nie zostawia. Czarno na białym.

    - kierowca, jak będzie miał do tego zdrowie, może się sadzić
    o "nieprawidłowosc" jak mu sie chce, ale raczej w sprawie cywilnej
    na warunkach które sam wyżej opisałes :P, czyli sprawy odszkodowania
    (regresu), bo karna wyglada jak wyżej

    Bonus :)

    - napisz jeszcze ilu widziałes zarzadców ukaranych za dzieła sztuki
    oznakowane jako DDR, i to doskonale Ci wyjasni, dlaczego zarzadcy
    nieoznakowania takiego "nieskrzyżowania" nie powinni :> byc
    potraktowani ostrzej (tak własnie, czemu maja byc gorzej traktowani?),
    a do tego AFAIR w momencie kiedy to sie zdarzyło nie było kary
    za brak takiego znaku (piszę z głowy czyli z niczego, ale AFAIR
    tak wychodziło z różnych dyskusji), nie mam pojęcia czy teraz
    jest inaczej.

    Podsumowujac: mam swiadomosc, że jak wyjadę z nieoznakowanej drogi
    niepublicznej nie ustępujac pierwszenstwa, to nie mogę się tłumaczyć
    że "znaku nie było" tylko łapać mandat póki daja, zas sprawę ew.
    obcych szkód powierzyć ubezpieczycielowi :]

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2012-03-31 13:33:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przecież nie piszę o postępowaniu *cywilnym*, lecz o naruszaniu miru
    > domowego. To jest Twoim zdaniem "postępowanie cywilne"?

    No to zostaniesz zatrzymany obywatelsko i sąd Cie uniewinni. Ale jak na
    drodze sie zawahasz, to moze zginąć kilka osób. Dostrzegasz różnicę?

> [...]
    >
    > - ta nieprawidłowosc nijak nie usprawiedliwia (w swietle przepisu)
    > kierowcy samochodu, on "ma wiedziec" bo wysoki sejm tak postanowił,

    To jest bąłd interpretacyjny, jeśli gdzieś ktos to tak interpretuje. Jeśli
    nie wiadomo, czy droga jest publiczsn, czy nie, to należy ją traktować jako
    publiczną. U nas kiedyś był taki problem, że ktos w nocy podprowadził znak
    ustąp pierwszeństwa z takiej niemal polnej bocznej drogi. Była z prawej
    strony. FAcet z niej wyjeżdżając wjechał w jadący drogą główną. Na oko było
    widać, bo ta głowna, to droga powiatowa, o wiele szersza i w ogóle inna
    klasa, ale sąd go uniewinnił. Uniewinnił zresztą też tego drugiego
    keirowcę, bo on miał znak skrzyżowanie z drogą podporządkowaną.

    > Ba, co sędzia ma na to poradzić? Wolno mu interpretować prawo,
    > ale przepis pola do interpretacji nie zostawia. Czarno na białym.

    No właśnie moim zdaniem nie masz tu racji. Tego sie nie bada w oparciu o
    ksiegi wieczyste.

> [...]
    > że "znaku nie było" tylko łapać mandat póki daja, zas sprawę ew.
    > obcych szkód powierzyć ubezpieczycielowi :]

    No właśnie nie.

  • 113. Data: 2012-03-31 13:34:37
    Temat: Odp: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup dyskusyjnych:

    > Ale Donald obiecywał zmiany na lepsze i chuja zrobił. Łącznie z tym, że ja
    > wciąż nie mogę się legalnie przeprowadzić z powiatu G do powiatu Z bez
    > zapłacenia haraczu 600zł,

    Za co te 600 zł?

  • 114. Data: 2012-03-31 13:45:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup dyskusyjnych:

    > To jest bąłd interpretacyjny, jeśli gdzieś ktos to tak interpretuje. Jeśli
    > nie wiadomo, czy droga jest publiczsn, czy nie, to należy ją traktować
    > jako publiczną.

    Bzdura.

> [...]
    >bo ta głowna, to droga powiatowa, o wiele szersza i w ogóle inna klasa, ale

    No i słusznie, bo szerokość czy klasa drogi nie ma żadnego znaczenia.
    Po co dajesz wtręty którym zupełnie brak analogii?

    > No właśnie moim zdaniem nie masz tu racji. Tego sie nie bada w oparciu o
    > ksiegi wieczyste.

    A jak i na jakiej podstawie?
    I poprosimy o konkretny przepis, a nie opis tego co się Tobie wydaje.

    Bo ponieważ?
    Cytat z przepisu ma być.....

  • 115. Data: 2012-03-31 14:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Robert Tomasik wrote:

    > No to zostaniesz zatrzymany obywatelsko i sąd Cie uniewinni. Ale jak na
    > drodze sie zawahasz, to moze zginąć kilka osób. Dostrzegasz różnicę?

    Robercie, wez i się zastanów.
    Postawiłes tezę, "tup", a teraz trzeba się po trochu wycofywac,
    może jednak teza *była* zła?
    Tak, owszem, dostrzegam różnicę, co to zmienia wobec faktu,
    że w tym konkretnie miejscu odniosłem się do Twojej tezy
    jakobym pisał o "sprawie cywilnej"?

    Strzelasz argumentami w oparciu o "słusznosc sprawy", a mamy
    przed nosem czarno na białym literę przepisu, zadekretowana
    przez zestaw posłów, zaakceptowana przez senatorów i na deser
    potwierdzona przez prezydenta.

    > To jest bąłd interpretacyjny, jeśli gdzieś ktos to tak interpretuje.

    Nie, to jest LITERA PRZEPISU.

    > Jeśli
    > nie wiadomo, czy droga jest publiczsn, czy nie, to należy ją traktować jako
    > publiczną.

    Jakis przepis?

    > U nas kiedyś był taki problem, że ktos w nocy podprowadził znak
    > ustąp pierwszeństwa z takiej niemal polnej bocznej drogi.

    Ale to jest INNA sprawa, daj to sobie powiedziec.
    Kierujacy został przez dokonujacego zmiany oznakowania *wprowadzony
    w bład*.
    To nie była jego wina, bo przepis wyraznie wskazuje, że kierujacy
    ma w tym przypadku stosować się do *znaków*, a skoro znaków
    *nie było* - to inny przepis (ogólny) nakazuje stosować się
    do pewnej zasady.
    No to się *zastosował*.
    A w przypadku wyjazdu z "niepublicznej" ów wyjeżdżajacy się
    *nie zastosował* (do przepisu z PoRD!)

    > No właśnie moim zdaniem nie masz tu racji.

    No wiem :)
    Ale wnioski z przepisu sa jakie sa.

    Przemysl raz jeszcze - Twój przykład jest NIEADEKWATNY, własnie
    dlatego, że przepis nakazujacy ustapienie "z podporzadkowanej"
    wskazuje na przepis, który okresla że to kryterium jest
    ustanowione ZNAKIEM, a nie uchwała rady miasta.
    Jakby przepis brzmiał "ustapić przy wyjeżdżaniu z drogi"...
    i tu mam problem. Nie ma mianowicie zwięzłego, ustawowego,
    nie przykrytego innymi definicjami z PoRD, które to
    okreslenie wskazywałoby na "drogę która w papierach budowlanych
    jest okreslona jako podporzadkowana".
    A przypadku "niepublicznej" tak własnie jest.
    Jej status wynika z "papierów", nie ze znaku.

    Tak, owszem, to jest "złe prawo".
    Co z tego, równie złe prawo to prawo nie ustanawiajace np.
    kary dla urzędników państwowych za trzymanie na harddyskach
    niezaszyfrowanych tajnych i poufnych danych oraz faftylion
    innych przepisów (złych lub brakujacych).
    Co poradzić, posłowie maja widać wazniejsze sprawy na głowie.
    Na deser dołożę biurom legislacyjnym, włacznie z tym które
    do przegłosowanej ustawy dostawiło przecinek (badz na
    odwrót, nie pamiętam), pozostawiajac AFAIK do dzis nie
    wyjasniony problem, czy ważna jest tresc uchwalona przez
    Sejm czy podpisana przez prezydenta :>

    Skala "niewidocznego problemu" jest w 'naszym' przypadku
    własnie taka: niby drobiazg, uzależnienie obowiazku
    od stanu prawnego a nie od oznakowania, ale co poradzisz.

    Jeszcze raz: AFAIR sprawa była dyskutowana przy okazji wyroku
    w takiej własnie sprawie. To nie jest "czysty casus"!

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2012-03-31 17:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Znaczy, żeby Liwiusz wprowadził Strefę w przedpokoju?

    Na odwrót, że nie jest w stanie jej wprowadzic z przedpokoju.

    > Ale Donald obiecywał zmiany na lepsze

    Ta...
    Niejaki Balcerowicz też zaczał wersja o ustawie na jednej
    stronie kartki.

    > Amerykanie się skarżą:

    Znam :]

    > Czy nad nim, to już akurat wątpliwe.

    Konstutucji nie znasz czy jak?
    1. Konwencja jest równorzędna ustawie.
    To z Konstytucji.
    Teraz z "zasad":
    2. Ale państwo jest *zwiazane* konwencja, nie może więc podejmować
    przeciw obywatelowi wbrew konwencji.

    > Nie znam, możesz przybliżyć?

    Art.22.5 PoRD znasz czy nie?
    No to teraz proste pytanie: masz przed soba zakręt...
    (konwencja zawiera stosowne zastrzeżenie!)

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2012-03-31 17:45:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, neoniusz wrote:

    > No, faktycznie, KIEDYS. Jesli chcesz wiedziec to wzywalem niedawno, dlugo po
    > zmianie przepisow. I nic.

    Tego nie napisałes, to raz, a odpowiadałem nie w sprawie SM lecz
    prawnika, to dwa (który mógł być pytany z zaskoczenia, i podtrzymuję
    uwagę że to niedawno, co to dwa lata dla przeciętnego kierowcy :>)

    > I nie musisz pisac wersalikami i pogrubiac - umiem
    > czytac. Ty masz po prostu swoja interpretacje, a SM swoja, jak zawsze. Maja
    > ciekawsze zajecia - np. siekanie ludzi w strefie.

    Moment, moment.
    Ale Twoje stanowisko wskazywało na obronę tezy o braku podstaw prawnych
    do interwencji SM (lub Policji), a nie tezy o odmowie przez SM, bez
    względu na to czy "bo tak" czy bezprawnie (bo to czy SM jest zobowiazana
    interweniowac, to nie to samo co to że nie może interweniować, a oba
    stwierdzenia nie sa tożsame z tym że - akurat u Ciebie - nie chce,
    prawda?)

    Po prostu Twoje zastanawianie się (bez podania szczegółów) wyglada
    dziwnie. Stwierdzenie, w poprzednim zdaniu, że u Ciebie SM ma takie
    zgłoszenia gdzies dziwne nie jest (choc chyba powinno).

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2012-03-31 19:48:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.03.2012 13:34, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Za co te 600 zł?

    * przerejestrowanie 20 letniego Reno 19 -- około 200zł
    * przerejestrowanie 13 letniego malucha żony -- około 200zł
    * legitymacja służbowa -- 100zł
    * prawo jazdy -- około 100zł.
    * zmiana pieczątek -- około 100zł

    Wychodzi 700zł, ale przerejestrowanie samochodu to niepełne 200zł, więc
    pieczątki topimy w tym i wychodzi pi razy drzwi 600zł bezsensownego
    haraczu.

    Sensu powiązania prawa jazdy czy legitymacji służbowej czy
    zarejestrowania samochodu z moim adresem zamieszkania nie widzę.
    Paszport jakoś obywa się bez adresu i żyje. Ta redundancja danych jest
    kosztowna i zupełnie bezsensowna. Każdy z tych dokumentów powinien
    zawierać wyłącznie pesel, a jedynie Dowód Osobisty powinien wiązać pesel
    z adresem.

    Pomijam to, że np. spokojnie można by połączyć Dowód Osobisty z Prawem
    Jazdy, co zwłaszcza w obliczu planowanych zmian w DO byłoby dość proste.
    Rozdzielanie tego na dwa oddzielne dublujące się dokumenty w ogóle sensu
    nie ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 119. Data: 2012-03-31 19:54:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Sensu powiązania prawa jazdy czy legitymacji służbowej czy
    > zarejestrowania samochodu z moim adresem zamieszkania nie widzę.

    Dodam jeszcze, że zmiana jest do wprowadzenia jedną prostą
    ustawą/rozporządzeniem w miesiąc. A Donald obiecywał to 7 lat temu.

    Jeszcze a propos dowodów rejestracyjnych, to fakt, że jest tam tylko 5
    okienek na przegląd też jest znamienny, bo dzięki temu Donald pobiera co
    5 lat haracz 80zł nawet jeśli ktoś nie dokonuje zmian żadnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 120. Data: 2012-04-02 23:57:24
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 31.03.2012 00:03, kkk pisze:

    > No to o co kaman? Dobrze, że zaczęły się blokady w tym miejscu - stają
    > debile na zakazie to będą płacić! Przecież widzisz co się tam często
    > dzieje, sznur aut parkujących na zakazie kończy się czasem na środku
    > skrzyżowania.... Skręt w prawo z A Krajowej jest delikatnie mówiąc
    > mocno utrudniony - sam zacznę wydzwaniać na SM.

    Po tej stronie nie parkuja az tak zle przeciez, bo jest szlaban.
    Bardziej mnie denerwuja idioci, ktorzy rzeczywiscie parkuja na samym
    skrzyzowaniu - tak jak idzie ulica od Almy do Armii Krajowej - caly
    zakret zastawiony. Wtedy trudo od AK skrecic i w prawo i w lewo. Jeszcze
    jak przyjada L'ki i zaczna sie egzaminowac to juz dramat na 100%.

    Dzis upolowalem mistrza kierownicy i parkowania (u gory zdjecia):

    http://img109.imageshack.us/img109/8875/10052565.jpg

    Po prostu tak zostawil auto na ulicy, poszedl do Almy i wrocil po 10
    minutach.