  • 51. Data: 2005-02-16 18:39:16
    Temat: Re: Mandat PKP - długie
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Zachowajcie wykupione bilety. Sprawdź czy w tym wezwaniu Tojej Sympatii jest
    > wypełniona rubryka "okazano bilety:"
    > Jeśli tak, jest to dowód na to, że faktycznie mieliście jakiekolwiek bilety,
    > co z pewnością ułatwi Wam podtrzymanie Waszej wersji.

    Nie pamiętam czy jest taka rubryka, czy nie, ale na pewno jest
    zaznaczone potrącenie ceny zapłaconego biletu od kwoty wezwania.

    > W PKP pracuje dużo ludzi i jest mówiąc ładnie mały bałagan, więc nie zdziw
    > się jeśli pomimo pozytywnego rozstrzygniecia sprawy dziewczyny, Ciebie
    > potraktują osobno, jeśli w odwołaniu nie pisałeś o także sobie. Ale na pewno
    > przy pozytywnym rozstrzygnięciu jej sprawy Twoje będzie wygrana.

    Ja nie mam się od czego odwoływać jak na razie, a w jej odwołaniu nie
    widziałem potrzeby wspominania o mnie.

    > Z chęcią wysłucham dalszych wypadków i rozstrzygnięcia (za kilka
    > tygodni/miesięcy) tej sprawy - napisz na priv. - zapraszam.

    Myślę, że wrzucę na grupę, bo jak przeszukiwałem archiwum to, nazwijmy
    to, w pełni udokumentowanych przypadków wygrania takiej sprawy nie było,
    więc dla przyszłych ofiar będzie mała wskazówka jak postępować :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 52. Data: 2005-02-16 18:42:02
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:
    > W różne brednie mógłbym uwierzyć ale nie uwierzę w to, że na stacji Gdańsk
    > Wrzeszcz nie zapowiedziano pociągu i nie było żadnych informacji o tym co
    > wjeżdża (na peronie bądź na samych wagonach).

    Twoja sprawa :) Jak kiedyś będzie mi się bardzo nudzić to nakręcę kamerą
    film i wrzucę na stronkę ;) A jak powinny być opisane wagony? Nie
    widziałem nigdy nic innego jak tabliczka z trasą pociągu, a raczej nie
    identyfikuje ona rodzaju pociągu. Co innego w IC, gdzie na wagonach jest
    odpowiedni napis i znak graficzny.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 53. Data: 2005-02-16 18:45:44
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:
    > No widzisz jak się mieszasz w zeznaniach? Czyli wszystko było pooznaczane i
    > byłeś w pełni śwuiadomy żze to pociąg pospieszny, na który nie masz biletu.

    Nie rozśmieszaj mnie - twoim zdaniem tabliczka z trasą pociągu oznacza
    jego rodzaj? :)

    > kontrolerowi

    Kontroler sprawdza bilety, a ten człowiek był kanarem, który tylko
    czekał, żeby komuś dowalić karę. Co jak co, ale nie nazywam obraźliwie
    ludzi bez powodu.

    > A co rozumiesz pod pojęciem "normalne oznaczenie"?

    Przykładowo oznaczenie pociągów IC, gdzie na wagonie jest napis i znak
    graficzny.

    > Pewnie - są w dalekim buszu "kraje" gdzie można nawet gwałcić i rabować
    > zupełnie bezkarnie i włos Ci z głowy nie spadnie.

    Skoro tak powiadasz, to pozostaje mi w to wierzyć :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 54. Data: 2005-02-16 18:46:42
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:
    > Poraz kolejny plączesz się w zeznaniach. Sam napisałeś że po wejściu do
    > pociągu rozlokowaliście się w najlepsze w jednym z przedziałów, niby dlaczego
    > więc stwierdzasz, że nie dano Wam szansy zgłoszenia się do kierownika pociągu?

    OK chyba nasza dyskusja nie ma sensu - przeczytaj wątek od początku jak
    czegoś nie rozumiesz.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 55. Data: 2005-02-16 18:51:29
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:
    > Sugerujesz, że nie zapewnił? Nie było na pokładzie kierownika pociągu?

    Nie wiem czy był, chodzi mi o to, że przechodząc przez cały pociąg z
    bagażami, których nie mogę odłożyć do przedziału, bo zapłacę karę, nie
    czuję, że zapewniono mi odpowiednią wygodę.

    > Więc należało zażądać interwencji kierownika pociągu. Ja nie podpisałbym
    > niczego bezwiednie.

    Ja nie podpisałem.

    > Widzisz - mylisz wezwanie do zapłaty z mandatem karnym. Na wezwaniu nie
    > podpisujesz zgody, a jedynie kwitujesz przyjęcie tego druczku.

    Jeny, nie mylę mandatu karnego z wezwaniem, napisałem tak w temacie,
    żeby było jasne o co chodzi, stosując potoczne znaczenie. Co do
    kwitowania, to odmówiłem przyjęcia, więc nie podpisałem go.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 56. Data: 2005-02-16 19:16:02
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Nie rozśmieszaj mnie - twoim zdaniem tabliczka z trasą pociągu oznacza
    > jego rodzaj? :)

    A jaki był kolor literek "W", "R", "O", "C" itd?
    Pogrążasz się z posta na post - skończ Waść, wstydu oszczędź...

    > Kontroler sprawdza bilety, a ten człowiek był kanarem, który tylko
    > czekał, żeby komuś dowalić karę. Co jak co, ale nie nazywam obraźliwie
    > ludzi bez powodu.

    1. Nie uważam określenia "kanar" za obraźliwe, niemniej musimy się zdecydować
    czy dyskutujemy na pewnym poziomie czy jak pod budką z piwem.
    2. A co jest powodem dla którego tak go określasz? To, że zgodnie z
    przepisami po ujawnieniu podróżnych bez ważnego biletu nałożył na nich opłaty
    dodatkowe? Od razu przypomniałem sobie jak niedawno była u mnie z reklamacją
    jedna bezrobotna kobieta z bezrobotnym synem twierdząc, że wprawdzie nie
    mieli biletów, ale chamstwem było nałożenie na nich kary...

    > Przykładowo oznaczenie pociągów IC, gdzie na wagonie jest napis i znak
    > graficzny.

    Jak sam stwierdziłeś na tym wagonie był stosowny napis. A znak graficzny to
    bardziej element promocyjny i poprawiający estetykę niż informacja.

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2005-02-16 19:20:40
    Od: "Małgosia Idzik" <d...@p...onet.pl>

    > Nie rozśmieszaj mnie - twoim zdaniem tabliczka z trasą pociągu oznacza
    > jego rodzaj? :)

    Jeśli nie byłeś pewien, czy nadjeżdżający pociag jest tym, na który miałeś
    bilet, mogłeś się kogoś spytać. Zawsze wsiadasz do pociagu jedynie
    podejrzewając, że to ten właściwy?

    > Kontroler sprawdza bilety, a ten człowiek był kanarem, który tylko
    > czekał, żeby komuś dowalić karę.

    No i kontrolerzy je sprawdzili. Ty nie miałeś ważnego biletu na przejazd i
    zostałeś za to słusznie ukarany. Jakkolwiek firma Renoma, paradoksalnie, nie
    cieszy się najwyższą renomą, w tym przypadku w postawie kontrolerów nie widzę
    nic niewłaściwego.

    Pozdrawiam
    Małgosia Idzik
    KONTROLER

  • 58. Data: 2005-02-16 19:29:31
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > OK chyba nasza dyskusja nie ma sensu - przeczytaj wątek od początku jak
    > czegoś nie rozumiesz.

    Nie - ja wszystko znakomicie rozumiem.

    pdr
    Olo

  • 59. Data: 2005-02-16 19:31:05
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Mnie nazywasz "mądralą" a sam intelektem nie błysnąłeś - co za problem
    > przepisać numer legitymacji kiedy trzyma się ją w ręku?

    W sposób niezauważony przez pasażera jest to spory problem.

    pdr
    Olo

  • 60. Data: 2005-02-16 19:33:49
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Może jest inny wzór. W protokole PKP seria F-2635 [typu 2724-188-11] jest
    > taka rubryka oznaczona jako Ib.

    Człowieku, to musiało być przed wojną ;-)
    Obecnie w użyciu (przynajmniej w PKP PR) są protokoły serii H-1019 (2725-013-
    92) :-)

    pdr
    Olo