  • 41. Data: 2005-02-16 17:12:47
    Temat: Re: Mandat PKP - długie
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > To nie chodzi o ciebie, po prostu jak sobie przypominam tą historię to
    > mnie szlag trafia, że w takim kraju żyjemy...

    Mnie również...

    > Tablica była z trasą "Wrocław ... Gdynia", dlatego podejrzewałem, że
    > może to być pośpieszny

    No widzisz jak się mieszasz w zeznaniach? Czyli wszystko było pooznaczane i
    byłeś w pełni śwuiadomy żze to pociąg pospieszny, na który nie masz biletu.

    > i powiedziałem o tym kanarowi,

    kontrolerowi

    > ale normalnego
    > oznaczenia nigdzie nie było.

    A co rozumiesz pod pojęciem "normalne oznaczenie"?

    > Osobiście wolałbym przedstawić w sądzie prawdę, myślę że powinno to
    > wystarczyć, jeśli nie to lepiej się stąd wynosić, bo normalnie żyć się w
    > takim państwie nie da.

    Pewnie - są w dalekim buszu "kraje" gdzie można nawet gwałcić i rabować
    zupełnie bezkarnie i włos Ci z głowy nie spadnie.

    pdr
    Olo

  • 42. Data: 2005-02-16 17:17:18
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Sęk w tym, że nie zgodnie z Prawem Przewozowym.

    Możesz wskazać w którym momencie nałożenie opłaty dodatkowej jest niezgodne z
    Prawem przewozowym.

    > Do tego nie dano nam
    > możliwości skorzystania z przywileju, o którym mowa w par.8 taryfy PKP PR.

    Poraz kolejny plączesz się w zeznaniach. Sam napisałeś że po wejściu do
    pociągu rozlokowaliście się w najlepsze w jednym z przedziałów, niby dlaczego
    więc stwierdzasz, że nie dano Wam szansy zgłoszenia się do kierownika pociągu?

    pdr
    Olo

  • 43. Data: 2005-02-16 17:24:09
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    <> A jak to się ma do:

    > Prawo Przewozowe art.14 ust.1:
    > "Przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich
    > warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi."

    Sugerujesz, że nie zapewnił? Nie było na pokładzie kierownika pociągu?

    > Nie wiem co zadeklarowałem siadając w przedziale - nie widziałem nic
    > takiego w Prawie Przewozowym, a co myślał kanar mało mnie obchodzi.

    1) kontroler
    2) ale sąd obejdzie - na Twoje nieszczęście

    > To podam kilka z nich:
    > - ile wyniesie dopłata? Bez odpowiedzi.

    W przypadku braku ważnego biletu 80,50zł. do 7 dni, 115,00zł. powyżej 7 dni.
    Do opłaty dodatkowej doliczana jest właściwa należność przewozowa (tj. w
    Waszym przypadku dopłata do pociągu pospiesznego).

    > - przepraszam ile wyniesie dopłata? Bez odpowiedzi.

    zależne od odległości

    > - po co panu nasze dowody? Bez odpowiedzi.

    No chyba wiesz...

    > Dodam tylko, że nic nie wyjaśnili, a do tego podali mojej dziewczynie
    > kwitek do podpisania zasłaniając go kartką, tak że było tylko miejsce na
    > podpis.

    Więc należało zażądać interwencji kierownika pociągu. Ja nie podpisałbym
    niczego bezwiednie.

    > IMO zmienia - nie zgodziłem się ze stanowiskiem PKP, mogli sobie pisać
    > co chcieli, w końcu nic nie podpisałem.

    Widzisz - mylisz wezwanie do zapłaty z mandatem karnym. Na wezwaniu nie
    podpisujesz zgody, a jedynie kwitujesz przyjęcie tego druczku.

    > Mojego dowodu w ręku nie mieli,
    > tylko ligitymację studencką, ale nie ma tam imion rodziców.

    Jak również PESELu i paru innych rzeczy - i co z tego?

    pdr
    Olo

  • 44. Data: 2005-02-16 17:26:48
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    <> Z czym nie będzie problemów? Znam imiona, nazwiska i adresy dużej ilości
    > osób, więc gdybym był kanarem i sobie je powpisywał na blankiety to
    > musieliby zapłacić, a ja dostałbym prowizję? :) Fakt, że imiona rodziców
    > mogę też znać, ale nieco utrudnia to już takie oszustwo, bo np. kanar
    > sprawdzając twoją legitymację studencką może sobie blankiet wypełnić,
    > ale bez dowodu osobistego imion rodziców nie pozna.

    I po to właśnie, Panie mądralo, na wezwaniu wpisuje się numer dokumentu na
    podstawie którego ono powstało, jak również jego wystawcę i datę wydania.

    pdr
    Olo

  • 45. Data: 2005-02-16 17:29:14
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Tylko, że AFAIR na blankiecie nie ma miejsca, żeby je wpisać (nie mam go
    > teraz pod ręką, więc może być inaczej).

    No właśnie jest inaczej. Po co piszesz rzeczy o których nie masz pojęcia?

    pdr
    Olo

  • 46. Data: 2005-02-16 17:30:23
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > to z tego ze jak nie podpisal to tak jakby go tam nie bylo. Kanar
    niepowinien
    > go zostawic tylko wezwac policję, nie zrobil tego to znaczy ze byl lewy
    > kanar :)
    > Jesli nie podpiszesz to dokument jest nie wazny.

    Popisałeś się właśnie wyjątkową niewiedzą i indolencją - nawet zbytnio nie ma
    o czym dyskutować...

    pdr
    Olo

  • 47. Data: 2005-02-16 17:36:54
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Sprawdź czy w tym wezwaniu Tojej Sympatii jest
    > wypełniona rubryka "okazano bilety:"

    Na wezwaniu do zapłaty nie ma takiej rubryki :-)
    Numery okazanych dokumentów przejazdowych należy umieszczać w rubryce
    III "Uwagi organu kontrolnego".

    > Jeśli tak, jest to dowód na to, że faktycznie mieliście jakiekolwiek
    bilety,
    > co z pewnością ułatwi Wam podtrzymanie Waszej wersji.

    Obowiązkiem podróznego jest posiadanie WAŻNEGO a nie jakiegokolwiek biletu.

    pdr
    Olo

  • 48. Data: 2005-02-16 18:02:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander Kwaśniak" napisał:

    > Na wezwaniu do zapłaty nie ma takiej rubryki :-)
    > Numery okazanych dokumentów przejazdowych należy umieszczać w rubryce
    > III "Uwagi organu kontrolnego".

    Może jest inny wzór. W protokole PKP seria F-2635 [typu 2724-188-11] jest
    taka rubryka oznaczona jako Ib.
    Nie ważne gdzie są umieszczone te dane, istotne czy są w ogóle umieszczone.

    > Obowiązkiem podróznego jest posiadanie WAŻNEGO a nie jakiegokolwiek
    > biletu.

    Oczywiście masz rację. Ale tym osobom chodzi o udowodnienie innego faktu, a
    posiadanie biletu na poc osobowy, a nie na pospieszny jest tutaj istotne.

  • 49. Data: 2005-02-16 18:32:43
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > No właśnie jest inaczej. Po co piszesz rzeczy o których nie masz pojęcia?

    Pojęcie mam, napisałem wyraźnie, że nie mam go pod ręką i nie mogę
    sprawdzić, więc może być inaczej. Tak mi się wydawało, z tego co
    zapamiętałem z wyglądu blankietu.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 50. Data: 2005-02-16 18:34:31
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak wrote:
    > I po to właśnie, Panie mądralo, na wezwaniu wpisuje się numer dokumentu na
    > podstawie którego ono powstało, jak również jego wystawcę i datę wydania.

    Mnie nazywasz "mądralą" a sam intelektem nie błysnąłeś - co za problem
    przepisać numer legitymacji kiedy trzyma się ją w ręku?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\