  • 1. Data: 2005-02-15 14:32:35
    Temat: rewizja?kiedy?
    Od: "5" <u...@p...onet.pl>

    Jakie są zasady przeprowadzania rewizji w domu?Czy musi być nakaz?

  • 2. Data: 2005-02-15 14:51:09
    Temat: Re: rewizja?kiedy?
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    5 napisał(a):
    > Jakie są zasady przeprowadzania rewizji w domu?Czy musi być nakaz?

    Nie musi być nakazu.

    Patrz archiwum, wałkowane dziesiątki razy.

  • 3. Data: 2005-02-15 15:25:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "5" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakie są zasady przeprowadzania rewizji w domu?Czy musi być nakaz?

    bez nakazu
    przy uzasadnionym podejrzeniu, przy czynnosciach niecierpeicych zwloki,
    wtedy kiedy nie ma mozliwosci otrzymania nakazu,
    a ciekawosc policjanta albo donos sasiadki na pewno taka nie jest.
    Takze u zwyklych osob nakaz musi byc.

    P.

  • 4. Data: 2005-02-15 18:18:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtedy kiedy nie ma mozliwosci otrzymania nakazu,
    > a ciekawosc policjanta albo donos sasiadki na pewno taka nie jest.

    Ale brak podstawy może być jedynie podstawą zażalenia, nie zaś próby
    niewpuszczenia policjantów, którym do przeszukania (nie rewizji!) wystarczy
    okazanie legitymacji.

  • 5. Data: 2005-02-15 19:06:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale brak podstawy może być jedynie podstawą zażalenia, nie zaś próby
    > niewpuszczenia policjantów, którym do przeszukania (nie rewizji!)
    wystarczy
    > okazanie legitymacji.

    przy spelnieniu powyzszych warunkow.(wyraznie jest w ustawie o policji
    napisane)
    Nie ma tak ze policjant sobie zapuka, i sie zapyta, czy posiada Pan
    komputer, tak posiadam,
    a to mamy podejrzenie ze ma Pan windowsa nielegalnego skoro ma Pan
    kopmputre, prosze nas wpuscic. Moj dom moja twierdza.
    Ja bym nie wpuscil. I szczerze watpie by gosc bawuil siew w wylamywanie
    drzwi (powodzenia mu zycze) nie majac pewnosci
    zeposiadam taki soft.

    P.

  • 6. Data: 2005-02-15 19:35:04
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Ale brak podstawy może być jedynie podstawą zażalenia, nie zaś próby
    > niewpuszczenia policjantów, którym do przeszukania (nie rewizji!) wystarczy
    > okazanie legitymacji.

    Procz legitymacji, policjant musi jeszcze podac powod przeszukania i
    wezwac do wydania poszukiwanych przedmiotow albo ludzi.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 7. Data: 2005-02-15 20:20:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd14jm5.22l.j.krzyzanowski@machina.mech.pl..
    .

    > Procz legitymacji, policjant musi jeszcze podac powod przeszukania i
    > wezwac do wydania poszukiwanych przedmiotow albo ludzi.

    To jest oczywiste. Jak chcesz w tę stronę iść, to jeszcze policjant powinien
    pouczyć o prawie przybrania osoby postronne, czy też wezwać do wyłożenia na
    stół przedmiotów wartościowych (by nie było podejrzeń, że zostały
    ukradzione). Jest jeszcze kilka innych rzeczy, które policjant powinien.

    Mnie chodziło o to, że osoba, u której jest przeszukanie nie może sama
    oceniać, czy zachodzą przesłanki do dokonania przeszukania na podstawie
    legitymacji i doszedłszy do wniosku, że nie próbować uniemożliwić dokonanie
    tego przeszukania. Jeśli ktoś uważa, że policjant w tym zakresie naruszył
    prawo, to pozostaje mu złożenie zażalenia, o czym zresztą powinien zostać
    pouczony.

  • 8. Data: 2005-02-15 21:01:09
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

> [...]
    > prawo, to pozostaje mu złożenie zażalenia, o czym zresztą powinien zostać

    Moze tez po prostu policji nie wpuscic do domu.

  • 9. Data: 2005-02-15 21:11:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd14ogi.22l.j.krzyzanowski@machina.mech.pl..
    .

    > Moze tez po prostu policji nie wpuscic do domu.

    Ale wówczas nie powinien się dziwić, że mu drzwi zniszczą. A może się to
    zdarzyć, jeśli przyszli nie w sprawie załóżmy jakiegoś piractwa
    komputerowego, ale narkotyków, czy terroryzmu. Po za tym, jak już otworzy te
    drzwi, to nie bardzo sobie owo niewpuszczenie technicznie wyobrażam.
    Rozumiem, ze będzie się z nimi bił. Czy ewentualnie coś innego miałeś na
    myśli pisząc te słowa. Uprzedzam, policjanci raczej nie wyjdą tylko z tego
    powodu, że gość nie ma ochoty dziś z nimi rozmawiać.

  • 10. Data: 2005-02-15 21:31:44
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:
    > Rozumiem, ze będzie się z nimi bił. Czy ewentualnie coś innego miałeś na

    Bez przesady. Po prostu nie otwierac drzwi. Najczesciej skonczy sie na
    tym, ze policja ten fakt odnotuje i na temat niewpuszczenia wypowie sie
    sad, a to tez w takim wypadku, kiedy wizyta wynikala z dzialan
    operacyjnych. Raczej nie z powodu donosu sasiada.
    Ale tez niewykluczone, ze wpadna z hukiem kominiarze i zastrzela psa ;>