  • 11. Data: 2006-05-19 21:03:09
    Temat: Re: Mam byc swiadkiem - jak tego uniknać?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maverick31 [###m...@W...o2.pl.###] napisał:

    > Mam w pamieci odpowiedzi jakiegos Rywina jeszcze przed postawieniem
    mu
    > zarzutow, ktory powolywal sie na stosowne artykuly i jakos nie
    zostal
    > ukarany tudzież scigniety . No ale może SA równi i równiejsi...

    Tyle, że Rywin był potencjalnym podejrzanym. A nasz pytający jest
    świadkiem. Jak strugać idiotę przed sadem, to jeszcze się na zarzut z
    233 wysteruje.

    > Fakt nikt nie bedzie udawał, ze nie zna pamięta nazwiska albo daty
    > urodzenia.

    Tu byś się pomylił :-) Znam kilka takich przypadków.

  • 12. Data: 2006-05-22 18:32:20
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > mu
    > zostal
    >
    > Tyle, że Rywin był potencjalnym podejrzanym.

    Hmm... potencjalnym podejrzanym jest kazdy. Chbya, ze ostatnio cos procedury
    pozmieniano. Z tego co wiem na sale mozna wejsc jako swiadek a wyjsc jako
    podejrzany z plynacymi z tego faktu konsekwencjami.

    >A nasz pytający jest
    > świadkiem. Jak strugać idiotę przed sadem, to jeszcze się na zarzut z
    > 233 wysteruje.

    Kwestia jest czy moze ktos udowodnic ze skladal falszywe zeznania lub
    zatajal fakty jesli nic nie zezna. Oczywiscie jesli mamy do czynienia z
    idiota to nawet milczac a i tak umoczy. I kwestia kolejna jest czy sam
    swiadek lub jak wolisz potencjalny podejrzany moze skorzystac z prawa odmowy
    odpowiedzi na pytanie (to bylo bodajrze 261 kpc w zw. z art. 304 kpc).