    From: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mam byc swiadkiem - jak tego uniknać?
    Date: Mon, 22 May 2006 20:32:20 +0200

    news:e4lbqn$hm5$1@inews.gazeta.pl...

    > mu
    > zostal
    >
    > Tyle, że Rywin był potencjalnym podejrzanym.

    Hmm... potencjalnym podejrzanym jest kazdy. Chbya, ze ostatnio cos procedury
    pozmieniano. Z tego co wiem na sale mozna wejsc jako swiadek a wyjsc jako
    podejrzany z plynacymi z tego faktu konsekwencjami.

    >A nasz pytający jest
    > świadkiem. Jak strugać idiotę przed sadem, to jeszcze się na zarzut z
    > 233 wysteruje.

    Kwestia jest czy moze ktos udowodnic ze skladal falszywe zeznania lub
    zatajal fakty jesli nic nie zezna. Oczywiscie jesli mamy do czynienia z
    idiota to nawet milczac a i tak umoczy. I kwestia kolejna jest czy sam
    swiadek lub jak wolisz potencjalny podejrzany moze skorzystac z prawa odmowy
    odpowiedzi na pytanie (to bylo bodajrze 261 kpc w zw. z art. 304 kpc).