  • 1. Data: 2005-11-16 22:11:32
    Temat: podwójna opłata za wydanie VAT25 (dot. samochodu sprowadzonego) - pytanie
    Od: "XHS" <B...@k...pl>

    Witam!

    Jak to jest, że US pobierają podwójną opłatę (2x150 PLN) za wydanie
    deklaracji VAT25 niezbędnej do rejestracji w Wydziale Komunikacji, jeśli na
    umowie kupna-sprzedaży widnieje dwóch właścicieli (kupujących)...

    przecież przedmiotem jest zwolnienie z VATu jednego pojazdu...

    i to obserwuję w tym roku

    w zeszłym roku (sierpień 2004) rejestrowalem 2 inne samochody na
    współwłasność i US tylko raz pobrał ową opłatę....

    Bez sensu :/
    ukryty podatek... że niby ma się być zwolnionym z VATu, a tu trzeba 150 PLN
    lub nawet 300 PLN płacić.

    Nie mogę doszukać się podstawy prawnej, ma ktoś? Zamierzam się pokłócić
    trochę z US w poniedziałek.

    Dzięki!

  • 2. Data: 2005-11-16 23:28:43
    Od: Waldemar <w...@t...pl>

    Użytkownik XHS napisał:
> [...]
    > lub nawet 300 PLN płacić.
    >
    > Nie mogę doszukać się podstawy prawnej, ma ktoś? Zamierzam się pokłócić

    Należy wspomnieć, że 150 zł jest wpłacane na konto gminy, a nie urzędu
    skarbowego. Z tego co wiem to na deklaracji VAT - 24 należy podać jedną
    osobę kupującą, a po wizycie w wydziale komunikacji należy udać się ze
    współwłaścicielem pojazdu do US w celu zadeklarowania wspólnika
    (deklaracja PCC - 1 i PCC - 1A).

    Podatek zapłacimy, gdy sprowadzamy pojazd na potrzeby działalności gosp.
    (deklaracja VAT - 23). O innych "ukrytych" nic mnie nie wiadomo.

    Jeśli chodzi o podstawę prawną to każy sobie rzepkę skrobie.. ;)

    Pzd, Waldemar