  • 1. Data: 2017-12-30 14:46:51
    Temat: Ludzie sądy (dla złodziei) mamy! Okradziony, zginął od ciosów dłutem. Sąd w Warszawie uznał, że to nie było zabójstwo
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,okradzi
    ony-zginal-od-ciosow-dlutem-sad-uznal-ze-to-nie-bylo
    -zabojstwo,249631.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-12-30 15:38:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 14:46, A. Filip pisze:
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,okradzi
    ony-zginal-od-ciosow-dlutem-sad-uznal-ze-to-nie-bylo
    -zabojstwo,249631.html

    Chcieli zabić, czy okraść? Za rozbój grozi niemniej niż 3 lata
    pozbawienia wolności. Czyli jedynie sąd nie mógł z tej kwalifikacji dać
    25 lat.

  • 3. Data: 2017-12-30 15:40:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2017 14:46:51 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > zginął od ciosów dłutem.

    I po cholerę zginął? Na złość czy jak? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-12-30 16:47:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Chcieli zabić, czy okraść? Za rozbój grozi niemniej niż 3 lata
    > pozbawienia wolności. Czyli jedynie sąd nie mógł z tej kwalifikacji dać
    > 25 lat.

    Kara jest tylko za chęci? Za czyny już nie?
    Jak kogoś samochodem przejadę to nic mi nie zrobią, bo nie chciałem
    przejechać a tylko gdzieś dojechać. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-12-30 16:51:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Kara jest tylko za chęci? Za czyny już nie?
    > Jak kogoś samochodem przejadę to nic mi nie zrobią, bo nie chciałem
    > przejechać a tylko gdzieś dojechać. :-)

    Mi się tylko wydaje czy parę razy uzasadnienie zarzutu zabójstwa szło po
    linii "musiał się liczyć (ze skutkiem śmiertelnym)"?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-12-30 19:41:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 16:47, RadoslawF pisze:

    > Kara jest tylko za chęci? Za czyny już nie?
    > Jak kogoś samochodem przejadę to nic mi nie zrobią, bo nie chciałem
    > przejechać a tylko gdzieś dojechać. :-)

    Radek! Proszę! Przeczytaj choć raz część ogólną kodeksu karnego. To
    bardzo przydatna rzecz, bo odnosi sie do całego prawa karnego. Zbrodnię
    można popełnić tylko umyślnie; występek można popełnić także
    nieumyślnie, jeżeli ustawa tak stanowi. Zbrodnią jest czyn zabroniony
    zagrożony karą pozbawienia wolności na czas
    nie krótszy od lat 3 albo karą surowszą.

    Czyli, ponieważ zabójstwo jest zagrożone karą od 8 lat w górę i tym
    samym jest zbrodnią, więc niemożna go nieumyślnie popełnić. Na tę
    okoliczność wymyślono art. 155 - nieumyślne spowodowanie śmierci. Ale tu
    zagrożenie jest od 3 miesięcy do lat 5, podczas gdy - jak pisałem - za
    rozbój mogą dostać 15 lat.

    Ta kwalifikacja prawna w wypadku wielu czynów wymaga po prostu pewych
    uproszczeń. No bo popatrz. Taki włamywacz, to teoretycznie:
    1) Wdziera się na cudzą posesję (art. 193 kk)
    2) Bierze samowolnie drabinę (kodeks wykroczeń)
    3) Wybija okno (art. 288 kk)
    4) Kradnie (art.278 kk)
    A sąd wali facetowi zarzut włamania (art. 279 kk)

    To się dzieje na co dzień. Bez większego wysiłku mógłbym Ci takich
    układanek - uproszczeń - przytoczyć na kopy.

  • 7. Data: 2017-12-30 19:54:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 16:51, A. Filip pisze:

    > Mi się tylko wydaje czy parę razy uzasadnienie zarzutu zabójstwa szło po
    > linii "musiał się liczyć (ze skutkiem śmiertelnym)"?

    Nie znam szczegółów. Sądzę, że gdyby taką kwalifikację sąd przyjął, to
    też by można ją próbować obronić. Wszak wbijając komuś dłuto należy się
    liczyć z możliwością zabicia tej osoby, ale jak już Radkowi odpisałem,
    czasem coś sąd musi wybrać. No ewentualnie może zbieg zastosować. Sąd
    pewnie miał swoje powody, by to jednak inaczej zrobić i tak naprawdę ma
    to średnie znaczenie.

  • 8. Data: 2017-12-30 20:14:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > czasem coś sąd musi wybrać. No ewentualnie może zbieg zastosować. Sąd
    > pewnie miał swoje powody, by to jednak inaczej zrobić i tak naprawdę ma

    Ziobrotura nie będzie apelować?

    Rzecz sprowadza się do tego czy "złodziej na włamie" w praktyce traci
    sporo domniemań na swoją korzyść *szczególnie* przy "skutku śmiertelnym".

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2017-12-30 20:56:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-12-17 o 20:14, A. Filip pisze:

    > Ziobrotura nie będzie apelować?

    Po co? Ale nie wiem. Może. Ma takie prawo.

    > Rzecz sprowadza się do tego czy "złodziej na włamie" w praktyce traci
    > sporo domniemań na swoją korzyść *szczególnie* przy "skutku śmiertelnym".

    Obawiam się, że przeceniasz moją domyślność i to znacząco. Po prostu nie
    rozumiem, o co Ci chodzi. Jakie domniemania ma tracić.

  • 10. Data: 2017-12-31 00:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2017 16:47:42 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Kara jest tylko za chęci? Za czyny już nie?
    > Jak kogoś samochodem przejadę to nic mi nie zrobią, bo nie chciałem
    > przejechać a tylko gdzieś dojechać. :-)

    Zabiles samochodem czlowieka, a 25 lat nie dostaniesz.
    No chyba ze sie okaze, ze specjalnie go przejechales.

    Nasz kodeks zna wiele rodzajow zabojstw/spowodowan smierci.

    J.