  • 11. Data: 2017-12-31 06:40:29
    Temat: Re: Ludzie sądy (dla złodziei) mamy! Okradziony, zginął od ciosów dłutem. Sąd w Warszawie uznał, że to nie było zabójstwo
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > zagrożenie jest od 3 miesięcy do lat 5, podczas gdy - jak pisałem - za
    > rozbój mogą dostać 15 lat.
    >
    > Ta kwalifikacja prawna w wypadku wielu czynów wymaga po prostu pewych
    > uproszczeń. No bo popatrz. Taki włamywacz, to teoretycznie:
    > 1) Wdziera się na cudzą posesję (art. 193 kk)
    > 2) Bierze samowolnie drabinę (kodeks wykroczeń)
    > 3) Wybija okno (art. 288 kk)
    > 4) Kradnie (art.278 kk)
    > A sąd wali facetowi zarzut włamania (art. 279 kk)
    >
    > To się dzieje na co dzień. Bez większego wysiłku mógłbym Ci takich
    > układanek - uproszczeń - przytoczyć na kopy.

    Wierzę.
    Ale nie rozumiem dlaczego nie można go skazać z czterech paragrafów
    i wyroki zsumować? Dlaczego ludzie związani z wymiarem sprawiedliwości
    upierają się że wystarczy tylko z jednego?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-12-31 09:18:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 06:40:29 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Wierzę.
    > Ale nie rozumiem dlaczego nie można go skazać z czterech paragrafów
    > i wyroki zsumować? Dlaczego ludzie związani z wymiarem sprawiedliwości
    > upierają się że wystarczy tylko z jednego?

    Bo u nas sie wymierza kare laczna, a sumuje to w USA. Potem im
    wychodzi np 130 lat, co nie do konca takie glupie, jesli po
    odsiedzeniu 1/4 moze sie starac o zwolnienie warunkowe.
    Ale:
    -jak czytasz, ze prokurator postawil 100 zarzutow, to pewnie tak
    wlasnie wyliczyl,
    -zlodzieja za pierwszym razem nie zlapiesz, a potem sie okaze ze
    zdazyl ukrasc 10 rowerow ... i wyrok 25 lat jak dla jakiegos mordercy?
    -drabiny nie zabral, wiec to w celu krotkotrwalego uzycia, nawet nie
    wyniosl za posesje
    -zaczna sie takie same dywagacje prawne - ukradl ci cos z szafki na
    basenie - wyroczek nizszy, bo nie bylo wtargniecia na posesje, ani
    uzycia drabiny ..

    J.

  • 13. Data: 2017-12-31 10:11:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-31 o 09:18, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale:
    > -jak czytasz, ze prokurator postawil 100 zarzutow, to pewnie tak

    To niech go podliczą za wszystkie.

    > -zlodzieja za pierwszym razem nie zlapiesz, a potem sie okaze ze
    > zdazyl ukrasc 10 rowerow ... i wyrok 25 lat jak dla jakiegos mordercy?

    A udowodnią mu te z którymi go nie złapali?

> [...]
    > -zaczna sie takie same dywagacje prawne - ukradl ci cos z szafki na
    > basenie - wyroczek nizszy, bo nie bylo wtargniecia na posesje, ani

    Albo sumować albo nie. Ale wtedy na mordę z policji tych wszystkich
    z drogówki którzy sumują wykroczenia do mandatów.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-12-31 13:37:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-12-17 o 06:40, RadoslawF pisze:

    > Ale nie rozumiem dlaczego nie można go skazać z czterech paragrafów
    > i wyroki zsumować? Dlaczego ludzie związani z wymiarem sprawiedliwości
    > upierają się że wystarczy tylko z jednego?

    To kwestia systemu prawnego. Są takie, gdzie się sumuje.

  • 15. Data: 2017-12-31 13:42:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-12-17 o 10:11, RadoslawF pisze:

    > A udowodnią mu te z którymi go nie złapali?

    Oooo! I tu trafiłeś w sedno. Jak facet ukradł 100 rowerów, ale
    udowodniono mu 10 kradzieży, to to musi oddać pieniądze za 10 rowerów. A
    moim zdaniem należałoby stworzyć fundusz. Policzyć, jaki procent strat
    wyrównują statystycznie sprawcy i zasądzać odszkodowanie za udowodnione
    oraz nawiązkę na fundusz, z którego pokrzywdzeni w prawach, w których
    sprawca ne naprawił szkody by mogli się zaspakajać.

    Inaczej mamy tego typu absurdy, jak z kradzieżą żwiru. Opłata za legalny
    pobór wynosi500 zł, a mandat maksymalny za kradzież tyle samo. Wiadomo,
    że nie za każdym razem złapią kradnącego, to jedzie się bez pozwolenia i
    najwyżej zapłaci opłatę w formie mandatu. :-)

  • 16. Data: 2017-12-31 15:22:39
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    > To kwestia systemu prawnego. Są takie, gdzie się sumuje.

    To jest jeden z najfajniejszych dowodów, przeciwko komu jest nasze
    państwo. o przy przestępstwach się nie sumuje, ale przy wykroczeniach -
    owszem.

  • 17. Data: 2018-01-02 13:05:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 10:11:54 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > To niech go podliczą za wszystkie.

    Patrz nizej.

    > A udowodnią mu te z którymi go nie złapali?

    Moze i udowodnia - stoja u niego w piwnicy.
    Albo np przesledza na allegro - sprzedal kilka rowerow, wszystkie
    kradzione.

    Oczywiscie "doklejanie" tez sie zdarza.

    Akurat drogowka ma to uregulowane.

    J.

  • 18. Data: 2018-01-02 13:11:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 13:42:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oooo! I tu trafiłeś w sedno. Jak facet ukradł 100 rowerów, ale
    > udowodniono mu 10 kradzieży, to to musi oddać pieniądze za 10 rowerów. A
    > moim zdaniem należałoby stworzyć fundusz. Policzyć, jaki procent strat

    Ale my tu o odsiadce.

    > wyrównują statystycznie sprawcy i zasądzać odszkodowanie za udowodnione
    > oraz nawiązkę na fundusz, z którego pokrzywdzeni w prawach, w których
    > sprawca ne naprawił szkody by mogli się zaspakajać

    Odpowiedzialnosc zbiorowa ?
    Ukradl 2 rowery, a zaplacic ma za 20 ?

    No i co z tymi, ktorych okradli, a sprawcy nie zlapano ?

    Przy czym ... to w zasadzie jest, grzywne sad moze/ma przywalic taka,
    aby kradziez sie nie oplacala. W wielu przypadkach jednak pieniadze
    przejadl/przepil i nie ma szans na odzyskanie.

    J.

  • 19. Data: 2018-01-02 13:38:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > aby kradziez sie nie oplacala. W wielu przypadkach jednak pieniadze
    > przejadl/przepil i nie ma szans na odzyskanie.

    Rozwiązaniem w duchu filozofii kapitalizmu nie byłaby opłata z przyszłych
    zarobków z zapewnieniem pracy po wyjątkowo niskich stawkach (nawet
    poniżej płacy minimalnej) jak delikwent sam sobie oficjalnej/legalnej
    pracy nie znajdzie? Nawet jak na duże odszkodowanie będzie zbierać
    "mało efektywnie" to zostanie mu (znacząco) mniej czasu na recydywę
    bez (kosztownego) trzymania go w pierdlu na koszt podatników.
    Wszystko na zasadzie "Niby nie musisz (nie będziesz ciężko zmuszany)
    ale będzie to miało DUŻE znaczenie dla wyroku w przypadku recydywy".

    Mamy kapitalizm? To albo mówmy wprost że to system do dupy albo miejmy
    więcej konsekwencji w szerszym wprowadzaniu rozwiązań w duchu kapitalizmu.

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2018-01-02 17:08:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-18 o 13:11, J.F. pisze:

    > Odpowiedzialnosc zbiorowa ?
    > Ukradl 2 rowery, a zaplacic ma za 20 ?

    No taki mam pomysł właśnie.

    > No i co z tymi, ktorych okradli, a sprawcy nie zlapano ?

    Właśnie z tego funduszu płacić.

    > Przy czym ... to w zasadzie jest, grzywne sad moze/ma przywalic taka,
    > aby kradziez sie nie oplacala. W wielu przypadkach jednak pieniadze
    > przejadl/przepil i nie ma szans na odzyskanie.

    No, tu problemów jest więcej. Tatuś nakradnie i kasę przepije, a
    odszkodowanie komornik zabierze z pieniędzy, które były dla żony i
    dzieci. Zresztą problemów i różnych wątpliwości w takich sprawach jest
    masa.