  • 1. Data: 2017-12-29 10:55:39
    Temat: Nasz Dziennik
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    Gazeta wymieniona w tytule napisała, że "Michał K., wiceminister
    sprawiedliwości w rządzie PO - PSL, został aresztowany".

    Michał Królikowski zdementował tę informację w wypowiedzi dla Polsat News":

    "Nie zostałem zatrzymany, nie byłem nawet przesłuchiwany w tej sprawie.
    Będę domagał się sprostowania i odszkodowania, bo to wpływa na
    prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą i autorytet naukowy"

    (cytaty za interią)

    Pytanie teraz: czy fakt, że nie podania nazwiska Królikowskiego w
    artykule, nie zmniejsza w znacznym stopniu szans na jakiekolwiek dlań
    odszkodowanie? Jak to realnie może wyglądać?

  • 2. Data: 2017-12-29 16:44:08
    Temat: Re: Nasz Dziennik
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-17 o 10:55, Tadeusz Franciszek Zielinski pisze:

    > Pytanie teraz: czy fakt, że nie podania nazwiska Królikowskiego w
    > artykule, nie zmniejsza w znacznym stopniu szans na jakiekolwiek dlań
    > odszkodowanie? Jak to realnie może wyglądać?

    Jeśli było więcej Wiceministrów Sprawiedliwości w Rządzie PO-PSL i
    jeszcze lepiej który z nich został aresztowany i miał na imię Michał i
    nazwisko a literę "K", to nic nie będzie. Ale w przeciwnym wypadku ten,
    kto pierwszy podał newsa będzie miał poważny problem.

  • 3. Data: 2017-12-29 17:29:51
    Temat: Re: Jak cytować by obić sobie solidnie prawną dupę blachą? [Was: Nasz Dziennik]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > nazwisko a literę "K", to nic nie będzie. Ale w przeciwnym wypadku ten,
    > kto pierwszy podał newsa będzie miał poważny problem.

    A jak to wygląda w przypadku powtórzenia bez (jawnego) podania cytowanego źródła?
    Czy orzecznictwo traktuje to zawsze/czasem jako wypowiedź własną?

    Zresztą wydaje mi się że "tylko zacytowanie" znacząco utrudnia
    wyciąganie konsekwencji prawnych ale nie zawsze uniemożliwia.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-12-29 21:38:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-17 o 17:29, A. Filip pisze:

> [...]
    > Zresztą wydaje mi się że "tylko zacytowanie" znacząco utrudnia
    > wyciąganie konsekwencji prawnych ale nie zawsze uniemożliwia.

    Wiesz, normalną praktyką jest takie powielanie informacji i nawet Prawo
    Autorskie tego nie chroni. Trudno, by każdy dziennikarz osobiście
    jeździł i to sprawdzał. Dlatego powstały takie agencja. Taki Reuters, to
    w połowie XIX wieku.

    Ja nie siedzę w temacie, ale z jakiegoś powodu - nie wiem, czy nie
    finansowego - niektóre media zamiast korzystać takich sprawdzonych
    źródeł, to kombinują z osobami postronnymi. Masz podany email albo
    telefon i jak coś ciekawego napotkasz, to możesz takiego newsa sprzedać
    dziennikarzom. Tyle że oni powinni tego używać jako ewentualnej
    inspiracji, a tu pojawia się to z taką informacją "nasz reporter".

    Tyle, że ten "reporter" to przechodzień. On ie dostanie informacji o
    Policji, Strażaków. Pisze co widzi -i tu pół biedy - albo co mu się
    wydaje, że widzi.

  • 5. Data: 2017-12-30 09:08:03
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tyle, że ten "reporter" to przechodzień. On ie dostanie informacji o
    > Policji, Strażaków. Pisze co widzi -i tu pół biedy - albo co mu się

    Doskonała książka i artykuł na ten temat też:
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-kosmaty-granic
    e-wolnosci-dziennikarskiej-sa-okreslone-i-nie-,nId,2
    483501