  • 11. Data: 2003-09-03 19:38:50
    Temat: Re: Ludzie! Pomocy! Prosze!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tym wykupieniem komputera, to lekko przesadzili. No bo albo go ukradłeś i
    trzeba Ci to udowodnić a następnie Cię skazać, albo nie ukradłeś i nic
    wykupywać nie musisz bo i po co. Niech udowodnią Ci, że popełniłeś
    przestępstwo wchodząc w jego posiadanie. Moim zdaniem w sytuacji jeden na
    jeden nie ma możliwości ustalenia jakie wiązały Was uzgodnienia. Tak więc
    jeśli sprawa trafi do sądu, to będzie to kwestia komu sąd da wiarę. W sumie
    może się to w praktyce skończyć w każdy sposób. Zastanów się, czy czasem nie
    ma jakiś świadków pośrednich. Może i przy dogadywaniu się nie było nikogo z
    przyczyn o których piszesz. Ale może później w jakimś towarzystwie Twój
    lokator wygadał się. No to już byłaby silna poszlaka.

    Prawda jest taka, że choć teoretycznie masz rację, że w tym wypadku umowy
    nie musiało być, to w wypadku pomówienia Cię o przywłaszczenie w praktyce
    może być różnie i nie wezmę na siebie odpowiedzialności ferowania wyroku. W
    zasadzie moim zdaniem nie ma możliwości udowodnienia Twojej winy. Ale o tym
    będzie decydował sąd, a tam nie należy szukać sprawiedliwości tylko wyroku.

  • 12. Data: 2003-09-04 06:03:00
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czasem na święta jest po 20-50 zł brutto. Myślisz, że warto o to walczyć
    > robiąc z siebie świnię?

    Dlaczego wiec dzielnicowy baaardzo usilnie mnie namawial abym nie
    zglaszal kradziezy na budowie, pomimo ze powinno mu to byc obojetne ?
    Teksty w stylu: przyslemy umorzenie, sprawcy i tak nie uda sie zlapac,
    itp, az pomyslalem czy tego nie zglosic gdzies w komendzie wojewodzkiej.

  • 13. Data: 2003-09-05 13:10:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | Teksty w stylu: przyslemy umorzenie, sprawcy i tak nie uda sie zlapac,
    | itp, az pomyslalem czy tego nie zglosic gdzies w komendzie wojewodzkiej.

    Dla tego, że dzielnicowy wie, ile będzie trzeba wypisać bzdurnych papierków,
    które i tak nic nie wniosą do sprawy. A w tym czasie mógłby ewentualnie
    zamiast to pisać złapać innego złodzieja. Nowela kpk z lipca br. miała to
    poprawić. Obecnie jest trochę lepiej, ale zaczynają już mnożyć kwity
    nieprocesowe, więc zobaczymy.

  • 14. Data: 2003-09-06 09:57:26
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > zamiast to pisać złapać innego złodzieja. Nowela kpk z lipca br. miała to

    Ale przeciez jak tak kazdy zrobi, to oficjalnie zlodzieja nie ma ;-)) I
    nikogo nie musi lapac ...

  • 15. Data: 2003-09-06 10:24:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Ale przeciez jak tak kazdy zrobi, to oficjalnie zlodzieja nie ma ;-)) I
    > nikogo nie musi lapac ...

    Dokladnie tak..

    Jak nie dostanie zgloszenia - spadnie przestepczosc i poprawi sie
    wykrywalnosc...
    Same plusy dla pana policjanta.

    Boguslaw