  • 1. Data: 2003-08-28 23:30:53
    Temat: Ludzie! Pomocy! Prosze!
    Od: Dominik O.<d...@d...pl>

    Witam serdecznie! Moja sprawa jest następująca: na początku roku
    umowiłem się ze swoim znajomym, iż będzie on mógł zamieszkać
    jednym z pokojów mojego mieszkania pod warunkiem iż rachunkami
    będziemy dzielić się na pół. Z początku wydało mi się to dobre ale po
    pewnym czasie okazało się iż jest on jakby to
    powiedzieć "niewypłacalny". Miesiące mijały a jego dług w stosunku do
    mnie rósł! W końcu umówiłem się z nim że w zamian za dług odda mi
    on w ostateczności komputer! A że dalej nie płacił musiał się
    wyprowadzić a jego komputer oddałem do lombardu tak żeby nie
    przepadł a żeby mógł go sobie odzyskać! Teraz natomiast
    dowiedziałem się że jakaś amnezja zatarła mu wspomnienia o tej
    rozmowie i wniósł on przeciwko mnie oskarżenie! Z policji dostałem
    zawiadomienie iż mam się stawić w charakterze świadka w sprawie z
    art 278 §1 Kodeksu karnego! Proszę powiedzcie mi coś o mojej
    sprawie co moge zrobić i jak to wszystko wygląda! Z góry dziękuję za
    odpowiedź, na którą czekam z niecierpliwością! Pozdrawiam gorąco!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-29 04:37:05
    Temat: Re: Ludzie! Pomocy! Prosze!
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dominik O." <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    jaka amnezja?
    o co on cie ewentualnie oskarza?

    jesli o "kradziez" komputera to czy ma na to jakies dowody?
    ma rachunki na ten kompuer i swiadka ze mu go zabrales?

    zawsze mozes sie wyprzec i powiedziec ze nic nie wiesz na temat kompa, albo
    powiedziec ze ci go dal, w zamian za pokoj
    ma akurat tyle samo dowodow i praw co i ty

  • 3. Data: 2003-08-29 06:29:59
    Od: nerveuse<s...@i...pl>

    Nie ma co "gdybać" lepiej będzie jesli zapytasz policjantow na ich
    forum http://www.przepisy.e-box.pl/!!!
    Tam dowiesz się wszystkiego!
    Pozdrawiam! Pa!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-08-29 06:57:55
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > forum http://www.przepisy.e-box.pl/!!!

    Zajmij sie lepiej swoimi oknami .....

  • 5. Data: 2003-08-29 09:01:43
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    tamrol <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Właściciel lokalu był bardzo niemiły powiedział że to jest pajacowanie. Po
    > kilku dniach klient zdenerwowany, że nie ma wyników badań mięsa i zepsutymi
    > wakacjami postanowił skontaktować się z właścicielem lokalu i zażądał od
    niego
    > zadość uczynienia pieniężnego( była to rozmowa telefoniczna) właściciel
    > restauracji rozmowę nagrał i oskarżył faceta, który zjadł golonkę z
    robakami o
    > wymuszenie.
    >

    > Czy miał prawo poszkodowany zażądać zadośćuczynienia i co mu grozi.

    Zadośćuczynienie przysługiwałoby jedynie wtedy, gdyby pokrzywdzony poniósł
    szkodę na osobie, czyli w kazusie zatruł się, rozchorował, itp. Oprócz tego
    przysługiwałoby mu odszkodowanie od właściciela lokalu. Jeśli sensacji
    zdrowotnych nie było, przysługiwały jedynie uprawenienia z art. 8 ust. 1
    ustawy z 27 lipca 2002r. - w tym wypadku żądanie wymiany rzeczy na nową
    zgodną z umową, a w dalszej perspektywie odstąpienie od umowy, a co za tym
    idzie zwrot ceny,

    pzdr

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-08-29 15:58:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale to chyba było na inny temat, choć prawisz bardzo słusznie.

  • 7. Data: 2003-08-29 16:16:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Po prostu w zeznaniach opisz całą sytuację w ten sam sposób, w jaki opisałeś
    w poście. Gość miał w stosunku do Ciebie dług. W zamian za jego uregulowanie
    zaofiarował Ci komputer, a ty wyraziłeś na to zgodę. Wszystko zgodnie z art.
    453 kc.
    O ile wartość komputera nie przekraczała 2.000 zł, to nie ma podstaw do
    żądania sporządzenia umowy pisemnej i ustna pozostaje w mocy. A zatem to on
    musi udowodnić, że tak nie było, skoro pomawia Cię o nieprawne posiadanie, a
    komputer masz Ty. To wynika z art. 6 kc (ciężar dowodu) oraz art. 339 kc i
    341 kc w odniesieniu do własności. Ponieważ Ty faktycznie jesteś w
    posiadaniu rzeczy, to Twój kolega musi obalić wynikające z ostatnich dwu
    przepisów domniemanie, z którego wynika, ze jesteś posiadaczem rzeczy.

    Jeśli wartość komputera przekracza 2.000 zł, to niestety w braku pisemnej
    umowy stanowi on nadal własność Twojego niesolidnego kolegi, zakładając
    oczywiście, że potrafi on udowodnić, że kiedykolwiek był jego właścicielem.
    W tej sytuacji oddając go do lombardu popełniłeś nie tyle kradzież, co
    raczej przywłaszczenie, a więc art. 279 kk. Ale to pewnie niewielka
    pociecha. Z tym, że biorąc pod uwagę całą sprawę raczej masz małe szanse w
    takim wypadku na jakiś poważniejszy wyrok.

  • 8. Data: 2003-09-02 08:20:10
    Od: domin<d...@d...pl>

    Witam bardzo serdecznie! Chciałbym Pana prosić o rade w mojej
    sprawie! Pana wcześniejsza wypowiedź bardzo podniosła mnie na
    duchu, ale po dzisiejszym pobycie na komendzie pojawił się nowy
    problem! To jest brak świadka podczas zawierania umowy (że
    komputer zostaje mi oddany w zamian za dług). To znaczy okazało
    się, że jest on warty mniej niż 2000zł ale policjanci uznali, że skoro
    zawsze umawiałem się z dłużnikiem na osobności (żeby nikogo nie
    mieszać w nasze sprawy) to teraz kiedy on wyparł się całej umowy jest
    ona nie ważna! Idzie za tym obowiązek wykupienia komputera przeze
    mnie! Chciałem się zapytać czy to jest prawda! I co mogę zrobić jeżeli
    to jest prawda ale moja sytuacja finansowa nie pozwala na jego
    wykupienie! Z góry dziękuję za odpowiedź! Serdecznie pozdrawiam!
    Dominik

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2003-09-02 08:47:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > to jest prawda ale moja sytuacja finansowa nie pozwala na jego
    > wykupienie! Z góry dziękuję za odpowiedź! Serdecznie pozdrawiam!

    Jasne, policjanci od razu feruja wyroki .... dla nich najlatwiej byloby
    jakbys sie do wszystkiego przyznal ... wtedy sprawa zamknieta i kolejny
    punkt do premii ...

  • 10. Data: 2003-09-03 19:26:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Premii w Policji de facto nie wypłacają od lat 90-tych z braku środków.
    Czasem na święta jest po 20-50 zł brutto. Myślisz, że warto o to walczyć
    robiąc z siebie świnię?