  • 1. Data: 2003-08-28 19:35:23
    Temat: Brak powiadomienia o zakonczeniu sprawy
    Od: "TU" <u...@w...pl>

    Sytuacja:
    - wniosek o odszkodowanie za bezpodstawne zwolnienie zpracy (przyczyna -
    brak przydatnosci na zajmowanym stanowisku)
    - wniosek do sadu pracy o przeprowadzeniu rozprawy bez udzialu powodki
    (zona)

    Toczylo sie kilka rozpraw na ktorych nie zawsze bylismy z zona. Na
    niektorych nie stawial sie pozwany. Sad w Lodzi. My juz z Warszawy a byly
    pracodawca z Lodzi.
    24.06.2003 byla kolejna rozprawa bez Naszego udzialu. Do tej pory nie
    dostalismy zadnego pisma. Zadzwonilem do Sadu. Telefonicznie "ktos" z sadu
    pracy powiedzial, ze przegralismy.Nie mam pewnosci czy mowila ta osoba
    prawde czy klamala. Juz minelo ponad dwa miesiace. Napisalem pismo
    przypominajace o braku informacji. Czy to normalna procedura w Sadzie Pracy.
    Podobno juz minal termin uzasadnienia i odwolania.
    Nie rozumiem jak moze nie byc wyroku na pismie? Jak mam sie odwolywac skoro
    nie znam wyroku?
    Bardzo prosze o odpowiedz znawcow tematu.
    Dziekuje i pozdrawiam.
    TU

  • 2. Data: 2003-08-28 20:59:58
    Temat: Re: Brak powiadomienia o zakonczeniu sprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A po ewentualnej zmianie adresu podałeś sądowi nowy adres?

  • 3. Data: 2003-08-28 21:43:32
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > przypominajace o braku informacji. Czy to normalna procedura w Sadzie
    Pracy.
    > Podobno juz minal termin uzasadnienia i odwolania.

    Nic w tym nadzwyczajnego. Jak wynika z opisu byles zawiadomiony o terminie
    rozprawy i nie wnosiles o jej odroczenie z usprawiedliwionych przyczyn. Sad
    wiec oglosil wyrok na posiedzeniu, na ktorym zamknieto rozprawe. nieobecnosc
    stron nie wstrzymuje ogloszenia wyroku (art. 326 par 2 kpc).
    Sad z urzedu nie dorecza wyroku stronom (chyba ze strona dziala bez adwokata
    i pozbawiona jest wolnosci).
    Mogles zlozyc wniosek (w terminie tygodnia od ogloszenia wyroku) o jego
    uzasadnienie.Wowczas sad doreczylby wyrok wraz z uzasadnieniem i w ciagu
    dwoch tygodni od jego doreczenia moglbys wniesc apelacje. Skoro nie wnosiles
    o uzasadnienie wyroku to termin do wniesienia apelacji rozpaczal swoj bieg
    od chwili uplywu terminu do zlozenia wniosku o uzasadnienie, czyli wyrok
    uprawomocnil sie po trzech tygodniach od jego ogloszenia.
    Nauczka na przyszlosc jest taka, ze nalezy pilnowac swoich spraw, tym
    bardziej, ze sad na Wasze "wezwanie" a nie z urzedu rozpoznawal sprawe.

    > Nie rozumiem jak moze nie byc wyroku na pismie? Jak mam sie odwolywac
    skoro
    > nie znam wyroku?

    Wyrok jest na pismie tyle ze w aktach sprawy, strona ma prawo zapoznac sie z
    aktami tyle ze nie skorzystales z tego prawa.

    PS
    Dlaczego sekretarz sadowy mialby nie mowic prawdy???

    Dan

  • 4. Data: 2003-08-30 15:25:33
    Od: Dredd<...@...pl>

    Krótko mówiąc zaniedbałeś swoje własne interesy, o które w procesie
    cywilnym należy dbać, bo Sąd tylko wyjątkowo działa z urzędu (w tym i
    w zakresie doręczania wyroków z urzędu).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-09-02 20:16:40
    Od: "TU" <u...@w...pl>

    > wiec oglosil wyrok na posiedzeniu, na ktorym zamknieto rozprawe.
    nieobecnosc
    > stron nie wstrzymuje ogloszenia wyroku (art. 326 par 2 kpc).

    Ale dlaczego na tej rozprawie ogloszono wyrok, a nie na wczesniejszej, gdy
    nie stawil sie pozwany i nie przyslal usprawiedliwienia?

> [...]
    adwokata
    > i pozbawiona jest wolnosci).
    > Mogles zlozyc wniosek (w terminie tygodnia od ogloszenia wyroku) o jego

    Liczylem, ze ponownie sad wyznaczy kolejna rozprawe. Ciagnelo sie to ponad 2
    lata, wiec moglem tak myslec.

    > PS
    > Dlaczego sekretarz sadowy mialby nie mowic prawdy???

    Nie slyszales o tzw. sprawie Rywina? Gdyby wszystko mialo forme pisemna juz
    mozna byloby postawic zarzuty nie tylko Rywinowi.
    Dla mnie nie mam podstaw, ze:
    1. Dodzwonilem sie do sadu (brak automatu, odbiera bezposrednio ktos z
    pokoju, centrala tel. moze przerzucic na inny numer; do mnie do domu ciagle
    ktos dzwoni i mysli ze dodzwonil sie do radia, nie raz ludzie od razu
    odpowiadaja na jakies pytania, fakt ze roznica w numerze to jedna cyfra)
    2. Osoba, ktora sie nie przedstawia z imienia i nazwiska jest kompetentna.
    Po prosbie o przedstawienie uslyszalem, a po co to Panu.

    Teraz czekam na odpowiedz Sadu o przywrocenie terminu uzasadnienia.
    Dzieki za wypowiedzi
    TU

  • 6. Data: 2003-09-02 21:50:26
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Ale dlaczego na tej rozprawie ogloszono wyrok, a nie na wczesniejszej, gdy
    > nie stawil sie pozwany i nie przyslal usprawiedliwienia?

    widocznie jeszcze nie wszystkie okolicznosci byly dostatecznie wyjasnione.

    > Liczylem, ze ponownie sad wyznaczy kolejna rozprawe. Ciagnelo sie to ponad
    2
    > lata, wiec moglem tak myslec.

    No tak, tyle ze to proces i samo przeczucie nie zawsze wystarcza.

    > Nie slyszales o tzw. sprawie Rywina? Gdyby wszystko mialo forme pisemna
    juz
    > mozna byloby postawic zarzuty nie tylko Rywinowi.

    Najpierw dzwonisz do sadu zamiast zapoznac sie z aktami a potem masz
    pretensje ze nie widziales wyroku na pismie? W ogole nie mieli obowiazku
    mowic Ci czegokolwiek przez telefon. Informowanie stron o przebiegu procesu
    telefonicznie jest tylko zwyczajem wynikajacym z grzecznosci i checi
    ulatwienia stronom zycia. Twoje pretensje sa moim zdaniem nie na miejscu.

    > Teraz czekam na odpowiedz Sadu o przywrocenie terminu uzasadnienia.

    Powodzenia

    Dan