  • 1. Data: 2003-08-28 22:43:26
    Temat: Prawo dewizowe - przelew Euro w kraju - Jak to ruszyc ??? POMOCY
    Od: "Bartek" <c...@g...pl>

    Prosze o pomoc

    Jak nie lamiac prawa w szczególnosci dewizowego dokonac przelewu Euro.

    Jako osoba fizyczna prowadze dzialalnosc gospodarcza,
    za swoje uslugi wystawiam fakture firmie niemieckiej od ktorej otrzymuje
    przelewy na
    walutowe konto firmowe w walucie Euro.

    Jaka ustawa pozwoli mi na dokonywanie przelewów z tego konta firmowego
    na prywatne konto walutowe rowniez w Euro.

    Moj bank twierdzi, ze zgodnie z ustawa Prawo Dewizowe transfer taki jest
    niemozliwy.

    Jak mam ich przekonac

    POMÓZCIE TO BARDZO WAZNE

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-29 07:25:34
    Od: "Bartek" <c...@g...pl>

    Ustawa z dnia 27 lipca 2002r - Prawo dewizowe
    Art. 5.
    Odstępowanie od ograniczeń określonych w art. 9 oraz obowiązków określonych
    art. 18 ust. 1, art. 19, art. 20 ust. 1, art. 22, art. 23, art. 25 ust. 1 i
    art. 30 ust. 1 wymaga
    ogólnego albo indywidualnego zezwolenia dewizowego.
    Art. 9.
    Ograniczeniom podlega:
    15) dokonywanie w kraju, między rezydentami, rozliczeń w walutach obcych, z
    wyjątkiem rozliczeń między osobami fizycznymi, o ile nie mają one związku
    z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    ---------
    Próbuje odpowiednio (korzystnie) zinterpretowac

    Rozporządzenie
    Ministra Finansów
    z dnia 3 września 2002 r.
    w sprawie ogólnych zezwoleń dewizowych.

    § 9. Zezwala się na dokonywanie w kraju, między rezydentami, rozliczeń w
    walutach obcych, uzyskanych przez rezydenta na rachunek drugiego rezydenta w
    wyniku sprzedaży rzeczy lub praw majątkowych w obrocie dewizowym z
    zagranicą.

    §10.1. Zezwala się rezydentom będącym pracodawcami w rozumieniu art.3 ustawy
    z dnia 26 czerwca 1974 r - Kodeks pracy na:
    1) dokonywanie w kraju wpłat w walutach obcych na rachunki bankowe
    pracowników, będących rezydentami, z tytułu wynagrodzenia za pracę oraz
    innych należnych świadczeń związanych z wykonywaniem pracy za granicą,
    2) dokonywanie na rzecz pracowników, będących rezydentami, płatności w
    walutach obcych, z tytułu podróży służbowej odbywanej poza granicami kraju w
    sprawach tych pracodawców.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2003-08-29 13:37:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    ---------
    >+ Próbuje odpowiednio (korzystnie) zinterpretowac
    >+
    >+ Rozporządzenie
    [...]
    >+ §10.[...] w rozumieniu art.3 ustawy [...] Kodeks pracy [...]
    >+ pracowników, [...] pracy za granicą,

    ...ale to wszystko odpada, bo mowa o właścicielu a nie pracowniku...
    Jak z §9 nie wiem, ale rozporządzenie raczej nie może zmieniać
    ustawy (nie czytałem - jest tam delegacja do "rozporządzania" ?)

    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-04 21:04:12
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-08-28, Bartek <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > na prywatne konto walutowe rowniez w Euro.
    >
    > Moj bank twierdzi, ze zgodnie z ustawa Prawo Dewizowe transfer taki jest

    Moze powiedz nam jaki to bank jest taki "madry"?

    A zeby rozwiazac problem, zmien bank na jakis normalny, w
    szczegolnosci na taki gdzie przelewy walutowe sa przez net, czyli
    Multibank, Millennium lub Nordea. Choc te przelewy i tak sa
    akceptowane przez czlowieka, to jesli kwota nie bedzie zbyt wielka,
    znaczy taka ponizej 10000 EUR to nie powinni sie czepiac.

    Chcialem tylko zauwazyc ze za krajowy przelew walutowy zaplacisz tyle
    co za miedzynarodowy, czyli duzo. Wiec nie za bardzo widze sens takiej
    operacji.

    Jest w planach wprowadzenie obslugi EUR w KIRrze, tak by szlo tak jak
    zlotowkowe, ale to plany, na razie musi isc SWIFTem, a wiec prowizja
    co najmniej 15 PLN, no i za przychodzacy tez jesli Twoj bank pobiera.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@h...pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl