  • 1. Data: 2004-08-14 13:24:39
    Temat: Wadliwy sprzęt sportowy
    Od: "Mumin*" <g...@p...onet.pl>

    Zakupiłem pewien towar wysyłkowo. Po sprawdzeniu go okazało się, że nie
    nadaje się do użytku. Tzn. zawiera wiele wad konstrukcyjncy
    uniemożliwijących choćby jego złożenie. Przeglądałem archiwum grupy i
    wyczytałem tam, że coś takiego jak rękojmia już nie obowiązuje. Co najwyżej
    niezgodność towaru z umową. Teraz już wiem, że artykuł ten jest wyjątkowo
    kiepskiej jakości i mnie nawet naprawa gwarancyjna w tym przypadku nie
    interesuje a jedynie zwrot pieniędzy. Co począć?
    Towar otrzymałem w pt a w pn chcę go odesłać.

    Btw. proszę o podanie jakiś podstaw prawnych.

    --
    Pozdrawiam, Mumin
    -

  • 2. Data: 2004-08-14 13:34:11
    Temat: Re: Wadliwy sprzęt sportowy
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 14. sierpnia 2004 15:24 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Mumin*:

> [...]
    > Towar otrzymałem w pt a w pn chcę go odesłać.
    >
    > Btw. proszę o podanie jakiś podstaw prawnych.

    Przy sprzedaży wysyłkowej to masz bodajże 10 dni na zwrot, nawet bez powodu,
    bo tak Ci się podoba.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-08-14 13:52:27
    Od: "Mumin*" <g...@p...onet.pl>

    > Przy sprzedaży wysyłkowej to masz bodajże 10 dni na zwrot, nawet bez
    > powodu, bo tak Ci się podoba.

    Wielkie dzięki. Gdzie wobec tego moge taki zapis znaleść? Chciałbym się
    powołać na niego w razie problemów.

    --
    Pozdrawiam, Mumin
    -

  • 4. Data: 2004-08-14 14:11:17
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Mumin* napisał(a):
    > Wielkie dzięki. Gdzie wobec tego moge taki zapis znaleść? Chciałbym się
    > powołać na niego w razie problemów.

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny.(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

    - Ten kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie 10 dni i wręczyć wzór oświadczenia o
    odstąpieniu.

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 5. Data: 2004-08-15 00:52:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfl5f2$2o05$1@news.mm.pl>, Mumin* wrote:

    > Wielkie dzięki. Gdzie wobec tego moge taki zapis znaleść? Chciałbym się
    > powołać na niego w razie problemów.

    A nie zostałeś o tym poinformowany w momencie zawierania umowy lub
    wcześniej? Jeśli nie to masz 3 miesiące nie 10 dni, ale pewnikiem mieli to
    w regulaminie z którym się nie zapoznałeś.

    Ustawa jest tu (Rozdział 2):
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=19

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-08-15 11:10:59
    Od: "Mumin*" <g...@p...onet.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> wrote in message
> [...]
    > wcześniej? Jeśli nie to masz 3 miesiące nie 10 dni, ale pewnikiem mieli
    > to w regulaminie z którym się nie zapoznałeś.

    Ogromne dzięki.

    Pozdrawiam
    Przemek

    --