  • 1. Data: 2009-11-29 13:22:06
    Temat: Licytacja czynszu mieszkania - wykup
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    Witam,
    Urząd Miasta wystawia mieszkania pod wynajem na aukcje. Licytuje się czynsz
    jaki przyszły najemca będzie co miesiąc płacił. Są to mieszkania komunalne.
    W licytacji mogą brać udział tylko osoby, które nie dysponują prawem do
    żadnego lokalu oraz są zameldowani w tym mieście.

    W informacji która znajduje się w ogłoszeniu dodatkowo znajduje się
    informacja "W budynku przy ul. Szopena 4c nie ma możliwości wykupu lokali".

    Jak to jest, że otrzymując bezterminową umowę najmu nie mogę wykupić po
    wygraniu licytacji tego mieszkania (komunalnego)?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-11-29 13:27:50
    Temat: Re: Licytacja czynszu mieszkania - wykup
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aqq pisze:

    > Jak to jest, że otrzymując bezterminową umowę najmu nie mogę wykupić po
    > wygraniu licytacji tego mieszkania (komunalnego)?

    A konkretnie co Ci nie odpowiada?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-29 13:42:31
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    > A konkretnie co Ci nie odpowiada?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dlaczego nie można wykupić mieszkania komunalnego? Czy prawo zezwala na
    blokowanie wykupu przy bezterminowej umowie najmu?

    Dodatkowo, warunkiem otrzymania umowy jest remont owego mieszkania (5-15k
    zł).

  • 4. Data: 2009-11-29 13:58:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    aqq pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie można wykupić mieszkania komunalnego? Czy prawo zezwala na
    > blokowanie wykupu przy bezterminowej umowie najmu?

    Dlatego, że to są mieszkania nie do wykupu, komunalne, a nie spółdzielcze.

    > Dodatkowo, warunkiem otrzymania umowy jest remont owego mieszkania (5-15k
    > zł).

    W brudnym byś chciał mieszkać?

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-11-29 16:50:31
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jest, że otrzymując bezterminową umowę najmu nie mogę wykupić po
    > wygraniu licytacji tego mieszkania (komunalnego)?

    Dlatego, że właściciel chce tylko wynająć mieszkanie i nie zamierza go
    sprzedawać.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2009-11-30 14:01:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009, aqq wrote:

    > Dlaczego nie można wykupić mieszkania komunalnego? Czy prawo zezwala na
    > blokowanie wykupu przy bezterminowej umowie najmu?

    Coś stawiasz na głowie.
    Właściciel mieszkania nie ma ŻADNEGO obowiązku sprzedawać mieszkań
    najemcom.
    Niektórzy właściciele postanawiają czasem jakieś mieszkanie sprzedać.
    Są wśród nich gminy - i gminy z okazji "społeczności" zarządu
    mieszkaniami, JEŚLI określają warunki sprzedaży, to podlegają
    różnym przepisom; niektóre z tych przepisów to prawo miejscowe,
    które MOŻE przewidywać np. różne ulgi i opusty przy wykupach
    przez lokatorów.
    Ale to jest MOŻLIWOŚĆ.
    Gmina nie ma obowiązku sprzedania mieszkania i już.
    I nikt gminie nie zabroni ustalenia puli mieszkań "do wynajmu
    za wynegocjowaną cenę pod warunkiem niekorzystania z prawa wykupu
    przysługującego w innych lokalach".
    No chyba że ktoś taki przepis w Sejmie przegłosuje :P, w przypadku
    spółdzielni się zdarzyło, to i komunalnym może się zdarzyć, nie
    takie rzeczy w .pl widziano ;)

    Niemniej na dziś nikt nie jest w stanie NAKAZAĆ gminie sprzedania
    lokalu.
    BTW: "gmina" w tym rozumieniu to nie urząd, a radni - to oni
    uchwalają *czy*, *które* i *na jakich warunkach* mieszkania
    mają być "do wykupu". Urząd tę decyzję jedynie wykonuje.

    > Dodatkowo, warunkiem otrzymania umowy jest remont owego mieszkania
    > (5-15k zł).

    To też nie nowość... gminy stosują od lat.

    pzdr, Gotfryd