  • 1. Data: 2002-11-25 14:11:10
    Temat: Licencje oprogramowania - gwarancja
    Od: "vian" <v...@p...fm>

    Witam grupowiczów,
    Chciałbym prosić o pomoc - bo troszke sie zakałapućkałem.
    Mam okazję sprzedać pewej firmie oprogramowanie ale producent tego
    oprogramowania nie zapewnia już serwisu dla niego, a jedynie informuje w
    warunkach licencyjnych iż gwarantuje że oprogramowanie to będzie
    funkcjonowało zgodnie z jego specyfikacją przez pól roku. Czy w takim
    przypadku ja muszę dawać mojemu klientowi gwarancję i na ile (12 miesiący)?
    Czy tylko sprzedając pudełko z oprogramowaniem i nie mając żadnego wpywu na
    zawartość pudełka, warunki licencjonowania ani na to co robi to
    oprogramowanie tylko poprzez sam fakt sprzedaży przejmuję jakies obowiązki
    gwarancyjne, zgodnie z polskim prawodawstwem? Byłoby to chyba bezsensowne. A
    może wszystkie gwarancyjne zobowiązania leżą nadal po stronie producenta na
    takich warunkach jakich on sobie określił w umowie licencyjnej a moja rola
    już sie skończyła (oj to by bylo najlepiej :-)? Czy mogą być takie
    zobowiązania ograniczone np. do 6 miesięcy?

    Czy mogłbym prosić o pomoc w wyjaśnieniu stanowiska polskiego prawodawstwa w
    takiej sprawie - są jakieś konkretniejsze przepisy/wytyczne. Czy w takim
    przypadku obowiązuje mnie nadal ustawa o gwarancji i rekojmi?

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 2. Data: 2002-11-26 12:09:27
    Temat: Re: Licencje oprogramowania - gwarancja
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    > Czy mogłbym prosić o pomoc w wyjaśnieniu stanowiska polskiego prawodawstwa w
    > takiej sprawie - są jakieś konkretniejsze przepisy/wytyczne. Czy w takim
    > przypadku obowiązuje mnie nadal ustawa o gwarancji i rekojmi?

    Generalnie jest tak, ze w przypadku obrotu pomiedzy podmiotami gospodarczymi
    strony moga wylaczyc np. rekojmie - tak wiec sprzedajac to oprogramowanie firmie
    mozesz napisac w umowie ze obowiazuje jedynie np. 6 miesiecy gwarancji producenta.

    Co innego w przypadku sprzedazy detalicznej - tu jestes zwiazany ustawowa rekojmia
    za towar (ale zawsze mozesz zwrocic pieniadze jak nie bedzie dzialal).

    Marek