  • 81. Data: 2009-11-18 08:02:02
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Olgierd pisze:
    > Wszystko jest OK, sprzedał egzemplarz oprogramowania, podobnie jak
    > sprzedaje się egzemplarz książki, płyty z muzyką, filmem, etc.

    Ale egzemplarz z ograniczeniami licencyjnymi. Książkę, muzykę czy film
    możesz użytkować dowolnie (z dokładnością do ograniczeń prawa
    autorskiego), zaś program zgodnie z licencją. Licencja może np.
    wprowadzać ograniczenia czasowe. W przypadku książki to nie występuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 82. Data: 2009-11-18 08:03:57
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 01:32:25 -0600, witek napisał(a):

    > to nie moja wina, ze ktos nie potrafi wystawic poprawnie paragonu. Zwróć
    > się do niego, zeby poprawił.

    Paragon jest wystawiony poprawnie. Kupilem egzemplarz programu, a nie
    plyte.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 83. Data: 2009-11-18 08:07:54
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 20:37:26 -0600, witek napisał(a):

    > jasno jest określone kto ma prawo kupić oem i ty tych warunkow nie
    > spełniasz.

    Gdzie jest okreslone? Produkt jest dostepny w wolnej sprzedazy. Kazdy moze
    go kupic.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 84. Data: 2009-11-18 08:10:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Gdzie jest okreslone?

    W licencji.

    > Produkt jest dostepny w wolnej sprzedazy. Kazdy moze
    > go kupic.

    Bo sprzedawcy łamią licencję i sprzedają wbrew zaleceniom.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 85. Data: 2009-11-18 08:21:04
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > No właśnie takiego chyba nie było. A te co były rzeczywiście były
    > droższe ;-)

    Ot i widzisz, tu właśnie korporacyjne realia ekonomiczne zderzają się z
    potocznym rozumowaniem konsumenckim bo dla takiego giganta jak
    hołlet-połlet laptopbezoprogramowania jest drozszy niz taki allinone a
    konsument patrzy na to tak: w sklepie Win7BOX kosztuje 900 zł a ja
    kupiłem taki razem z laptopem za 1600 zł więc jak oddam Windowsa to
    *oni* *powinni* mi oddac 900 zł (i wtedy będę miał laptopa wartego 1600
    zł za 700 zł - jestem więc The Debeściak) ;P

    Ja szukałem takiego bez systemu nie dlatego by oszczędzić tylko po to
    aby kupionego oddzielnie OEM samemu sobie zainstalować i uniknąć tego
    całego Crapware...

    j.

  • 86. Data: 2009-11-18 08:45:22
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Z jakiej racji?

    > I słusznie, nie każdy ma obowiązek robienia tego, co MS każe.

    Nie o to chodzi, że każdy robi co chce tylko, że wzajemnie kryją się
    naprawdę sprzedając to samo. Tak jak sieć komórkowa przysyła Ci reklamowe
    sms'y twierdząc, że wysłał je ktoś inny tylko, że właśnie z tym kimś innym
    ma umowę na przesyłanie sms'ów.

  • 87. Data: 2009-11-18 09:27:45
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Ja szukałem takiego bez systemu nie dlatego by oszczędzić tylko po to
    > aby kupionego oddzielnie OEM samemu sobie zainstalować i uniknąć tego
    > całego Crapware...

    A to co zainstalujesz to nie jest crapware ?

  • 88. Data: 2009-11-18 09:33:04
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl>

    > Jest mi potrzebny. Polski rząd zmusza do używania Windowsa.
    > Przykład:
    > Prowadze działalność i musze uzywac Płatnika (taki program do rozliczeń z
    > ZUSem) płatnik działa tylko w Windows.

    Już nie musisz. Po wyrokach sądowych twórcy(/ów) Janosika możesz już napisać
    alternatywny program.

  • 89. Data: 2009-11-18 09:37:01
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek" <t...@g...com>

    Na pewno Microsoft coś odpala dla rządzących za tę politykę.
    --
    Podatki

    >Kiedyś
    był taki pomysł na ustawę, żeby wszystkie programy pisane na koszy
    instytucji państwowych (np. płatnik) były na licencji open source.
    Wtedy fanatycy linuksa by sobie je przerobili na działające pod tym
    systemem. Taniej by wyszło, bo można by tego typu programy zmontować z
    już istniejących programów na GPL.
    --
    Nie chodzi tylko o użytkowników linuksa. Tak samo w łindołskie mogę chcieć
    używać programu z otwartym kodem by mieć pewność czy/że działa dobrze

  • 90. Data: 2009-11-18 09:40:38
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > A kto za to zapłaci? Cały naród będzie płacił, żeby, jak piszesz

    > Świetna perspektywa. Cały naród płaci dla możliwości ewentualnego
    > zadowolenia znikomego promila obywateli.

    Przecież i tak płaci. Myślisz, że Płatnik jest tańszy bo ma zamknięty kod ?
    A widziałeś by JAKIKOLWIEK program z zamkniętym kodem był tańszy od open
    source'owego ?