  • 1. Data: 2007-01-14 14:40:07
    Temat: Lego...
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Czy wykorzystanie klocków Lego w swoim produkcie (np. biżuteria) narusza
    jakieś prawa producenta klocków ?

  • 2. Data: 2007-01-14 17:09:38
    Temat: Re: Lego...
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "chiroproktolog" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Czy wykorzystanie klocków Lego w swoim produkcie (np. biżuteria) narusza
    > jakieś prawa producenta klocków ?

    Na zdrowy rozum jak kupiłeś sobie klocki, to możesz robic z nimi co chcesz,
    ale świat jest coraz bardziej popieprzony....

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-01-14 19:29:13
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Przemek Lipski wrote:
> [...]
    >
    > Na zdrowy rozum jak kupiłeś sobie klocki, to możesz robic z nimi co
    > chcesz, ale świat jest coraz bardziej popieprzony....

    Tak myslę ale...dlatego nie pytam osób posiadających zdrowy rozsądek a
    wiedzę ...

  • 4. Data: 2007-01-14 19:47:11
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    > Czy wykorzystanie klocków Lego w swoim produkcie (np. biżuteria) narusza
    > jakieś prawa producenta klocków ?

    To zależy w jaki sposób chcesz je wykorzystywać, napisz coś więcej bo na tak
    postawione pytanie, każda/żadna odpowiedź będzie prawidłowa.

    --
    p09v

  • 5. Data: 2007-01-14 20:07:09
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    p09v wrote:
    > Użytkownik "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    > To zależy w jaki sposób chcesz je wykorzystywać, napisz coś więcej bo
    > na tak postawione pytanie, każda/żadna odpowiedź będzie prawidłowa.

    Wiercę dziurkę w MOIM klocku, wkładam w dziurkę kawałek drutu i sprzedaję
    za 6,60PLN.

  • 6. Data: 2007-01-14 21:03:01
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > To zależy w jaki sposób chcesz je wykorzystywać, napisz co? więcej bo na tak
    > postawione pytanie, każda/żadna odpowiedĽ będzie prawidłowa.

    Przeciez widac ze proktolog ... moze chce ich uzywac jako opakowania do
    czopków :)))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 7. Data: 2007-01-14 21:20:54
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    KrzysiekPP wrote:
    ..
    > Przeciez widac ze proktolog ... moze chce ich uzywac jako opakowania
    > do czopków :)))

    Bredzisz jak Skrzypek....nie pij tyle...

  • 8. Data: 2007-01-14 22:18:26
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "chiroproktolog" napisał
    > Wiercę dziurkę w MOIM klocku, wkładam w dziurkę kawałek drutu i sprzedaję
    > za 6,60PLN.

    Jeżeli będziesz sprzedawał ale nie w ramach działalności gospodarczej to
    możesz jak najbardziej, jeżeli przeciwnie, to w zależności od konkretnego
    rozwiązanie przyjętego przez Ciebie (np. stopień ekspozycji klocka) może
    stanowić to naruszenie prawaz rejestracji wzoru przemysłowego. W związku z
    tym, że LEGO to spore przedsiębiorstwo :) jeżeli dowiedzą się o tym to na
    pewno nakażą Ci zaprzestanie naruszania ich praw, ostatecznie zdecyduje sąd.

    --
    p09v

  • 9. Data: 2007-01-14 22:46:54
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    p09v <p...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > może stanowić to naruszenie prawaz rejestracji
    > wzoru przemysłowego.

    Klocki LEGO nie są chronione jako wzory przemysłowe

    Natomiast na klockach LEGO znajduje się chroniony znak towarowy LEGO, ale
    zasada wyczerpania praw pozwal spaać spokojnie

    Należałoby jeszcze pomyśleć o uniwersalnym art 3 u.z.n.k - na zasadzie
    pasożytnictwa na cudzej renomie, tezuważam, ze byłby to IMHO słaby atak,
    ale ten jest realny, tzn istnieje jakaś podstawa

    > W związku z tym, że LEGO to spore
    > przedsiębiorstwo :) jeżeli dowiedzą się o tym to na pewno nakażą Ci
    > zaprzestanie naruszania ich praw, ostatecznie zdecyduje sąd.

    I tu jest problem , bo proces kosztuje ( w sensie, ze zawsze to dojazdy,
    kłopot, moze być zaabezpieczenie, a i pełnomocnik w takich sprawach jest
    wskazany)

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 10. Data: 2007-01-14 23:07:40
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał
    > Klocki LEGO nie są chronione jako wzory przemysłowe
    > Natomiast na klockach LEGO znajduje się chroniony znak towarowy LEGO, ale
    > zasada wyczerpania praw pozwal spaać spokojnie

    Przepraszam, mea culpa, sprawdziłem i rzeczywiście LEGO nie ma
    zarejestrowanego wzoru, nie wiem dlaczego ale byłem pewien, że mają
    rejestrację.

    > Należałoby jeszcze pomyśleć o uniwersalnym art 3 u.z.n.k - na zasadzie
    > pasożytnictwa na cudzej renomie, tezuważam, ze byłby to IMHO słaby atak,
    > ale ten jest realny, tzn istnieje jakaś podstawa

    Nie da się ukryć, przy czym trudno będzie to wygrać, pasożytnictwo oparte na
    3-ce jest jeszcze dość "płynne".

    > I tu jest problem , bo proces kosztuje ( w sensie, ze zawsze to dojazdy,
    > kłopot, moze być zaabezpieczenie, a i pełnomocnik w takich sprawach jest
    > wskazany)

    Jednym słowem najlepiej zrezygnować, albo wyprodukować klocek ale nie LEGO i
    taki wykorzystać do finalnego produktu, przy czym moim zdaniem w ogóle
    wątpliwa jest wartość ozdobna takiego "dzieła". No ale kto co lubi :)

    --
    p09v