  • 1. Data: 2007-01-14 12:52:50
    Temat: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    Witam

    Wlasnie przeczytalem watek sprzed kilkunastu godzin "szyfrowanie danych
    na dysku"

    Wiele osob pisze ze policja zabiera caly komputer w celu ustalenia czy
    na danym komputerze jest nielegalne oprogramowanie - w zwaizku z tym
    mam pytanie - Czemu zabieraja caly komputer? Przeciez do ustalenia czy
    na danym sprzecie jest jakas piracka kopia programu wystaczy im nosnik
    danych - czyli dysk twardy? Mam racje?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-01-14 13:32:29
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Rafal M wrote:
> [...]
    > mam pytanie - Czemu zabieraja caly komputer? Przeciez do ustalenia czy
    > na danym sprzecie jest jakas piracka kopia programu wystaczy im nosnik

    Mysle, ze zlosliwi wymysliliby kosmiczna sytuacje w której do ustalenia
    legalnosci potrzebna jest plyta glówna, ale oczywiscie (z mojego punktu
    widzenia, informatyka, programisty) masz racje.

    Podpinam sie zatem pod pytanie i dodatkowo czy moge zazadac obecnosci
    bieglego, który dodatkowo - na oczach moich i smutnych panów - zrobi listing
    i hashety zawartosci dysku, zeby sie potem nie okazalo, ze nagle na moim
    dysku znalazla sie twarda pornografia, a "sektory sa jeszcze wilgotne"?

    Czy moge takiego bieglego poprosic o zabranie samych HDD a pozostawienie
    jednostki? Czy moge tego zazadac? :)

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    Takoz i ja -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 3. Data: 2007-01-14 13:40:41
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Rafal M wrote:

> [...]
    > mam pytanie - Czemu zabieraja caly komputer? Przeciez do ustalenia czy
    > na danym sprzecie jest jakas piracka kopia programu wystaczy im nosnik

    Bo policja nie nosi ze soba wyszkoonego personelu ktory by im
    powiedzial, ktora czesc to dysk twardy ;)

    A swoja droga biora komputer czy komputer z monitorekm, drukarka i np.
    podlaczonym don ruterem, modemem kablowym, szafka ze switachmi i upsem?

    --
    2007

  • 4. Data: 2007-01-14 14:00:15
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Hikikomori San" <h...@o...eu> wrote in message

    > A swoja droga biora komputer czy komputer z monitorekm, drukarka i np.
    > podlaczonym don ruterem, modemem kablowym, szafka ze switachmi i upsem?

    Ze wszystkim. W Rybniku wzięli razem z samochodem. Samochód został
    zabezpieczony na poczet ewentualnych kar.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2007-01-14 14:28:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal M napisał(a):

    > Przeciez do ustalenia czy
    > na danym sprzecie jest jakas piracka kopia programu wystaczy im nosnik
    > danych - czyli dysk twardy? Mam racje?

    A nawet jego obraz.

    j.

  • 6. Data: 2007-01-14 15:03:03
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Maluch wrote:

    > "Hikikomori San" <h...@o...eu> wrote in message

    > Ze wszystkim. W Rybniku wzięli razem z samochodem. Samochód został
    > zabezpieczony na poczet ewentualnych kar.

    Ja pitole. :) A dom? Dom tez biora i zamykaja?

    --
    2007

  • 7. Data: 2007-01-14 15:21:04
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Ja pitole. :) A dom? Dom tez biora i zamykaja?

    Z tym samochodem to nie jest żart. Wzięli się i przestali bawić. Następny
    może być dom :). O sam. jest np. tutaj
    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=5765
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-01-14 19:00:10
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...

    > Przeciez do ustalenia czy
    > na danym sprzecie jest jakas piracka kopia programu wystaczy im nosnik
    > danych - czyli dysk twardy?

    ja sie zastanawiam nad czyms innym. Ktos ma na dysku oprocz owych piratow
    wlasne emaile, pamietnik - czyli generalnie prywatne rzeczy. Czasami jakies
    mocno prywatne zdjecia. Czasami zapamietany login i haslo do banku netowego
    [wiem, ze to glupota, ale ludzie robia rozne dziwne rzeczy:-)]. Policja
    konfiskuje kompa, czy nawet sam dysk - co z bezpieczenstwem owych danych? Ma
    do nich dostep nieograniczona rzesza osob?

    Angie

  • 9. Data: 2007-01-14 19:12:54
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    Angie wrote:

> [...]
    > konfiskuje kompa, czy nawet sam dysk - co z bezpieczenstwem owych danych? Ma
    > do nich dostep nieograniczona rzesza osob?

    Na to jest proste rozwiazanie - sciagasz bezplant (GNU) program
    TrueCrypt i tworzysz szyfrowana wirtualna partycja.
    A algorytmow do wyboru do koloru - 3DES, Blowfish, TowFish, AES itd

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2007-01-14 19:30:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Angie napisał(a):

    > A tu jak czytam nie tylko policja ale jeszcze jakies miski z firmy
    > zewnetrznej maja dostep do takiego dysku.

    To jest właśnie przykład na to, że Policja stoi ponad prawem :)

    j.