  • 11. Data: 2005-06-02 17:06:20
    Temat: Re: Legalny sofrt ?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d7nddm$64n$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jak udowodnisz legalnosc pochodzenia? Ew. wprowadzenie do obrotu przez
    > osobe upoważniona?

    To strona skarżąca musi udowodnić ci nielegalność produktu a nie jego
    legalność. To nie broń na którą wymagane jest pozwolenie.
    Co też komuna z ludzmi zrobiła;)

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 12. Data: 2005-06-02 17:23:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-01 18:11, Jacek23 rzecze:
    > Legalny soft (windows) to dysk orginalny, naklejka z kluczem i naklejaka
    > autoryzacyjna(podkreslam naklejka autoryzacyjna z pudelka) TAK WIEC NAWET
    > NIE MUSISZ MIEC PUDELKA TYLKO TA NAKLEJKE WYCIETA.

    Tylko, że to są ich wymysły z tymi naklejkami itp.

    Wg prawa liczy się legalny egzemplarz programu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 13. Data: 2005-06-02 17:26:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-02 18:47, Przemyslaw Osmanski rzecze:
    > Mowisz o M$sie, wiec moze i tak oni sie na to zapartuja, ale np. Borland
    > dla udowodnienia legalnosci wymaga FV lub temu podobnego dokumentu.

    To Borland stanowi prawo w Polsce? Ciekawe.

    > Inna bajka czego wymaga kontrola policyjno-skarbowa - wlasnie FV jako
    > potwierdzenie legalnosci.
    > Sprawdzone dwukrotnie na podstawie doswiadczen.

    Skarbowa? A co ma skarbowa kontrola do legalności oprogramowania?
    Natomiast policjantów interesuje *wyłącznie* pirackie oprogramowanie.
    Nie wnikają zaś czy masz legalne czy nie, więc nie gadaj farmazonów.

    > Z innej strony jak mozna inaczej udowodnic legalnosc oprogramowania jak

    To Tobie mają udowodnić jego nielegalność.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 14. Data: 2005-06-02 17:31:26
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Jacek23 napisał:
    > A jak dostalem np. windows w prezencie na gwiazdke?
    > I pomijajac windows czy jak dostajesz prezent od kogokolwiek to prosisz o
    > fakt, paragon lub UKS?
    > Dokladnie w takim przypadku sie dowiadywalem w microsoft i mi to wyjasnili
    > ze nie jest potrzebna fakt. , paragon czy UKS.

    Heh, znam ten problem. Wlasnie mialem przez to nieprzyjemnosci. Delphi
    Borlanda wlasnie otrzymalem na zasadzie prezentu, faktura osobie ktora
    ten prezent dala gdzies sie zawieruszyla. Mialem przez to najpierw
    problem z upgrade'm oprogramowania a pozniej z taka kontrola. Jednak w
    sumie skonczylo sie dobrze, bo BSC wydala mi stosowne zaswiadczenie ze
    produkt byl nabyty u nich. Szczesciem w tej sytuacji bylo to ze w danym
    momencie tylko BSC zajmowalo sie sprzedaza tych produktow i nie bylo
    problemu ze znalezieniem kopi dowodu sprzedazy.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2005-06-02 17:37:02
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Leszek napisał:

> [...]
    >

    > To strona skarżąca musi udowodnić ci nielegalność produktu a nie jego
    > legalność. To nie broń na którą wymagane jest pozwolenie.

    Jaka komuna??? ;)

    Swoja droga niby tak jest jak piszesz, ale jakos nie dziala to w
    przypadku kontroli policyjnej grupy ds. przestepczosci gospodarczej (to
    ci od kontroli oprogramowania). Nalezy im przedstawic wlasnie dowody
    nabycia oprogramowania. Oczywiscie nie calego, ale tego ktore ich
    interesuje czyli M$, Adobe, Corel, Macromedia i jeszcze cos, ale nie
    pamietam juz.

    Ehh, wiem ze to nie tak powinno byc, ale coz na to poradzic.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2005-06-02 17:37:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-02 19:37, Przemyslaw Osmanski rzecze:
    [..]
    > interesuje czyli M$, Adobe, Corel, Macromedia i jeszcze cos, ale nie
    > pamietam juz.

    Jakoś u mnie wystarczyły im oryginalne płytki.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.losowania.net

  • 17. Data: 2005-06-02 17:39:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > kontroli policyjnej grupy ds. przestepczosci gospodarczej (to ci od
    > kontroli oprogramowania). Nalezy im przedstawic wlasnie dowody nabycia

    Myślisz, że sąd domyślnie uzna program za nielegalny z powodu braku
    paragonu??
    To źle myślisz. Możesz sobie znaleźć na osiedlowym śmietniku i nic Ci nie
    zrobią.

  • 18. Data: 2005-06-02 17:56:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dla udowodnienia legalnosci wymaga FV lub temu podobnego dokumentu.
    > Inna bajka czego wymaga kontrola policyjno-skarbowa - wlasnie FV jako

    mylisz uzywanie niezgodnie z licencja za co borland moze Cie scignac
    cywilnie z
    odpowiedzialnoscia karna.

    P.

  • 19. Data: 2005-06-02 18:01:37
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    > Myślisz, że sąd domyślnie uzna program za nielegalny z powodu braku
    > paragonu??
    > To źle myślisz. Możesz sobie znaleźć na osiedlowym śmietniku i nic Ci
    > nie zrobią.

    Nie ma znaczenia co mysle, tak policja robi i na tym sie zasadza moje
    spostrzezenie. I nie pisze jakichs zaslyszanych bajek, ale opisuje
    autentyczne zdazenia.
    IMHO jest mała róznica miedzy legalnym oprogramowaniem, a legalnym
    wejsciem w posiadanie oprogramowania... Majac oryginalna plytke masz
    legalny program, ale nie jest juz do konca takie pewne ze legalnie
    weszles w jego posiadanie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 20. Data: 2005-06-02 18:08:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-02 20:01, Przemyslaw Osmanski rzecze:
    > Nie ma znaczenia co mysle, tak policja robi i na tym sie zasadza moje
    > spostrzezenie. I nie pisze jakichs zaslyszanych bajek, ale opisuje
    > autentyczne zdazenia.

    Wystarczyło Panom policjantom powiedzieć, że tu mają oryginały programów
    i jest to wystarczający dowód legalności softu.

> [...]
    > wejsciem w posiadanie oprogramowania... Majac oryginalna plytke masz
    > legalny program, ale nie jest juz do konca takie pewne ze legalnie

    Fakturę na zakup filmów, muzyki i książek też zbierasz i przechowujesz?
    Czy tylko w przypadku programów masz taką abberację ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania