  • 1. Data: 2005-06-01 16:05:57
    Temat: Re: Legalny sofrt ?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Potwierdzam, nie trzeba miec fakt. zeby soft byl legalny, sprawdzane
    kilkukrotnie w MS.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-06-01 16:11:29
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Legalny soft (windows) to dysk orginalny, naklejka z kluczem i naklejaka
    autoryzacyjna(podkreslam naklejka autoryzacyjna z pudelka) TAK WIEC NAWET
    NIE MUSISZ MIEC PUDELKA TYLKO TA NAKLEJKE WYCIETA.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2005-06-01 17:00:20
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A jak dostalem np. windows w prezencie na gwiazdke?
    I pomijajac windows czy jak dostajesz prezent od kogokolwiek to prosisz o
    fakt, paragon lub UKS?
    Dokladnie w takim przypadku sie dowiadywalem w microsoft i mi to wyjasnili
    ze nie jest potrzebna fakt. , paragon czy UKS.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 4. Data: 2005-06-01 17:05:53
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Na moim przykladzie, jestem uzytkownikiem domowym , na inne programy typu
    WC, psp9 mam faktury bo sam kupowalem ale na windows nie mam bo dostalem w
    prezencie, czy uwazasz ze w razie kontroli bede mial nieprzyjemnosci?:)

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 5. Data: 2005-06-02 15:10:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-02 17:12, Zbig.T rzecze:
    > "Sprzedam pakiet biurowy Microsoft Works .... jest to wersja OEM, więc
    > zgodnie z zasadami licencji sprzedaję
    > przedmiot wraz z pamięcią do komputera"
    >
    > Czy taka sprzedaż, kupno i użytkowanie oprogramowania jest legalne, czy może
    > jest to nadinterpretacja warunków licencji ?

    Może to sprzedać a Ty kupić i bez sprzętu i będzie legalne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 7. Data: 2005-06-02 15:32:15
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Zbig.T napisał:

> [...]
    >
    > Czy taka sprzedaż, kupno i użytkowanie oprogramowania jest legalne, czy może
    > jest to nadinterpretacja warunków licencji ?

    Zeby byla legalna to dodatkowo musicie spozadzic umowe kupna-sprzedazy
    lub trzeba dostac na to FV.
    Co do sprzedazy OEM to jest tak, ze teoretycznie powinno sie kupowac go
    ze sprzetem (wg nowych zasad plyta glowna, procesor, hdd itp, ale juz
    np. nie myszka) bo to jest wlasnie zasada sprzedazy OEM. Jesli nie
    chcesz OEMki to sa tez wersje BOX odpowiednio drozsze.

    Pomijajac juz wypowiedzi 'expertof' ktory uwazaja ze mozna inaczej,
    pozostaje jeszcze kwestia czy jest to wogole sprawdzane. I wyglada to
    tak, ze podstawa legalnosci w Polsce jest FV (lub inny dokument
    sprzedazy) na dany soft, a typ licencji jest calkowicie pomijany przy
    kontrolach.

    Inna bajka czy chce sie byc uczciwym czy nie...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 8. Data: 2005-06-02 15:35:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-02 17:32, Przemyslaw Osmanski rzecze:
    > Zeby byla legalna to dodatkowo musicie spozadzic umowe kupna-sprzedazy
    > lub trzeba dostac na to FV.

    Bzdura wierutna. Jedynym warunkiem legalności programu jest posiadanie
    jego oryginalnej kopii (egzemplarza), czyli kopii wprowadzonej do obrotu
    przez twórcę lub upoważnionego.

    > Co do sprzedazy OEM to jest tak, ze teoretycznie powinno sie kupowac go

    Zapomniałeś dodać - wg wymysłów M$, bo już nie wg polskiego prawa.

    > Pomijajac juz wypowiedzi 'expertof' ktory uwazaja ze mozna inaczej,
    > pozostaje jeszcze kwestia czy jest to wogole sprawdzane. I wyglada to
    > tak, ze podstawa legalnosci w Polsce jest FV (lub inny dokument

    Widzę, że jesteś jednym z tych "expertof".
    Podstawą legalności w Polsce jest posiadania legalnego egzemplarza
    programu, a nie żadnej faktury czy innej srury.
    Nie mąć ludziom w pacynkach takimi bredniami.

    > Inna bajka czy chce sie byc uczciwym czy nie...

    To M$ nie jest uczciwy. Oszukuje ludzi pisząc brednie o OEMach i
    zmuszając ich do kupna kolejnego softu po utracie sprzętu itp.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 9. Data: 2005-06-02 16:47:28
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Jacek23 napisał:
    > Potwierdzam, nie trzeba miec fakt. zeby soft byl legalny, sprawdzane
    > kilkukrotnie w MS.

    Mowisz o M$sie, wiec moze i tak oni sie na to zapartuja, ale np. Borland
    dla udowodnienia legalnosci wymaga FV lub temu podobnego dokumentu.
    Inna bajka czego wymaga kontrola policyjno-skarbowa - wlasnie FV jako
    potwierdzenie legalnosci.
    Sprawdzone dwukrotnie na podstawie doswiadczen.

    Z innej strony jak mozna inaczej udowodnic legalnosc oprogramowania jak
    nie przez dowod zakupu? Przeciez takowy moze byc oryginalny, ale np.
    'pozyczony' z samochodu ktory je przewozil?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2005-06-02 16:48:52
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

> [...]
    >

    > Bzdura wierutna. Jedynym warunkiem legalności programu jest posiadanie
    > jego oryginalnej kopii (egzemplarza), czyli kopii wprowadzonej do obrotu

    A jak udowodnisz legalnosc pochodzenia? Ew. wprowadzenie do obrotu przez
    osobe upoważniona?

    Przemek O.