  • 1. Data: 2005-06-01 16:03:17
    Temat: Skoro już było o licznikach.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Był sobie blok. Dosyć stary. Niemniej jednak dosyć niedawno wymieniono
    liczniki na nowe. Na żądanie kiedyś rejonu energetycznego wymieniono
    tablice bezpiecznikowe na klatce schodowej. I tak sobie było.

    Obecnie już jako firma częsciowo prywatna, weszła i rozkuła pół bloku, żeby
    przenieść te liczniki na klatkę schodową z mieszkań. Pomijając już chamstwo
    firmy, bo cała operacja zapewne była droższa niż zamontowanie liczników ze
    zdalnym odczytem (bo są takie) powstaje pytanie:
    - skoro firma energetyczna chciała mieć liczniki na klatce schodowej, to
    dlaczego kosztem przeniesienia obciąża lokatorów??
    ZTCP to instalacja elektryczna do licznika włącznie jest jej własnością i
    utrzymanie tej instalacji powinno obciążać kosztami firmę energetyczną.

    Ktoś może poddać jakieś wskazówki w tym temacie, bo mam zamiar zrobić małą
    zadymkę, a przynajmniej ostre pismo wystosować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 2. Data: 2005-06-01 17:52:15
    Temat: Re: Skoro już było o licznikach.
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 1 cze o godzinie 18:03, na pl.soc.prawo, Waldek Godel napisał(a):

    > Był sobie blok.

    To już go nie ma? Może to ten co koparkowy przewrócił? ;) - JOKE

    > Dosyć stary. Niemniej jednak dosyć niedawno wymieniono liczniki na nowe.

    Liczniki wymieniono, ale pozostawiono w starej lokalizacji?

    > Na żądanie kiedyś rejonu energetycznego wymieniono tablice bezpiecznikowe
    > na klatce schodowej. I tak sobie było.

    To "przeniesiono" tablice pomiarowe na klatkę schodową? Czy tez jet to w
    fazie wykonawstwa?

> [...]
    > - skoro firma energetyczna chciała mieć liczniki na klatce schodowej, to
    > dlaczego kosztem przeniesienia obciąża lokatorów??

    Nie ma takiej opcji. Masz zawartą umowę o dostawę i sprzedaż energii na
    określonych warunkach (licznik w mieszkaniu). Jeżeli ZE zmienia
    postanowienia umowy - to Ty z tego tytułu nie będziesz ponosił opłaty z
    tytułu przyłączenia do sieci - moc zamówiona * stawka (~100zł).
    Koszt przeniesienia układu pomiarowego spoczywa na właścicielu urządzeń - a
    więc sprawdź gdzie jest granica eksploatacji - pewnie zaciski prądowe na
    zabezpieczeniu przedlicznikowym.

    > ZTCP to instalacja elektryczna do licznika włącznie jest jej własnością i
    > utrzymanie tej instalacji powinno obciążać kosztami firmę energetyczną.

    Sprawdź w spółdzielni/wspólnocie czy WLZy przekazano na majątek ZE -
    wątpliwe.
    Prawdopodobnie WLZy i tablice są własnością właściciela budynku - oni
    powinni ponieść taki koszt.

    > Ktoś może poddać jakieś wskazówki w tym temacie, bo mam zamiar zrobić małą
    > zadymkę, a przynajmniej ostre pismo wystosować.

    ZE skoro zdecydował na takie coś, ma pewnie "duże straty" w tym bloku
    dlatego przenosi układy pomiarowe na zewnątrz mieszkań.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2005-06-02 12:36:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jun 2005 19:52:15 +0200, Artur Ch. napisał(a):

    > Liczniki wymieniono, ale pozostawiono w starej lokalizacji?

    Tak

    > To "przeniesiono" tablice pomiarowe na klatkę schodową? Czy tez jet to w
    > fazie wykonawstwa?

    Jedno i drugie jest już wykonane. Najpierw jakieś 3-4 lata temu zażądano
    wymiany głównych bezpieczników mieszkań, co wykonano, na koszt lokatorów
    oczywiście.
    Teraz już przeniesiono liczniki na klatkę schodową - tez bez pytania, po
    prostu przyszli ludzie, powiedzieli, że przenoszą liczniki i zaczęli kuć. I
    znów chce się to zrobić na koszt lokatorów.

    > ZE skoro zdecydował na takie coś, ma pewnie "duże straty" w tym bloku
    > dlatego przenosi układy pomiarowe na zewnątrz mieszkań.

    Rozumiem, że to jest taktyka usiłowania przerzucenia strat na lokatorów...
    :-/