  • 51. Data: 2009-03-05 23:16:28
    Temat: Re: Laptopy na egzaminach a prawo
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    kashmiri pisze:

    > Bez problemu można przygotować system nie do uwalenia. Oglądałem takie
    > swego czasu w UK (Job Centre itd). Proste:
    >
    > - Komputer nie ma na zewnątrz żadnych portów (jest obudowany i
    > zapieczętowany/zamknięty w szafce);
    > - Działa wyłącznie specjalnie napisana aplikacja w trybie pełnoekranowym;
    > - Jest tylko specjalna klawiatura bez klawiszy funkcyjnych (F1-F12).
    > - Wyłączone sa skróty typu Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, itd.
    >
    > I co zrobisz?
    >
    > Przykład: czy umiesz włamać się do komputera bankomatu z bankomatowej
    > klawiatury? Zwykle jest to tylko Win 2000....

> [...]

    Nie no teraz to mi nerwy puszczają. Weź kurwa przeczytaj co napisałem a
    potem pisz swoje bzdety. Wyraźnie napisałem, że oprócz zabezpieczenia
    softwarem trzeba zabezpieczyć też fizycznie komputer. Wróć do szkoły bo
    masz poważne problemy z czytaniem.

  • 52. Data: 2009-03-05 23:18:32
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    witek pisze:

    > Jasne, ty sie znasz najlepiej na wszystkim. spec od wszystkiego czyli
    > niczego.

    Nie, wypowiadam się tylko w kwestiach swojego zawodu - audytu i
    bezpieczeństwa. Użyj opcji szukaj aby potwierdzić moją tezę.

  • 53. Data: 2009-03-05 23:23:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miecio pisze:

    > Moje rozwiązanie: Odpalasz sobie z płytki, usb, dysku RD COMMANDERA,
    > kopiujesz sobie ściągi na dysk o oglądasz je z poziomu właściwego
    > systemu.

    Uhm. O szyfrowaniu partycji nigdy nie słyszałeś, luserze z bożej łaski?

    No, ale czego można oczekiwać od windowsowego dziecka neostrady ;->

  • 54. Data: 2009-03-05 23:24:39
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 05 Mar 2009 17:45:07 +0100,
    Miecio <m...@w...pl> screamed:

    > Teraz się zgodzę. Ale jak już ktoś napisał wszystko zależy od
    > kompetencji, spostrzegawczości, konsekwencji i dobrej pamięci admina.
    > Maksymalnie w 15% polskich liceów jest osoba która zauważyła by, że
    > ustawienia są inne niż ona ustawiła.

    Ale jakby nie było to hasło na BIOS-ie to zabezpieczenie softwarowe...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 00:23:57 user up 12003 days, 12:18, 1 user, load average: 0.13, 0.04, 0.00 ]

    Multitasking: Screwing up several things at once...

  • 55. Data: 2009-03-05 23:25:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miecio pisze:

    > Przeczytaj wyżej. Napisałem, że obudowa powinna być zabezpieczona gdyż
    > ktoś może w niej kombinować przed egzaminem. Jeden z rozmówców
    > polemizował, iż wystarczą softwarowe zabezpieczenia.

    Ponieważ rozbieranie komputera na części bez współdziałania komisji jest
    nierealne - a skoro ta współdziała, to żadne kombinacje z
    zabezpieczeniami nie są potrzebne.

  • 56. Data: 2009-03-05 23:25:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miecio pisze:

> [...]
    > kompetencji, spostrzegawczości, konsekwencji i dobrej pamięci admina.
    > Maksymalnie w 15% polskich liceów jest osoba która zauważyła by, że

    A teraz może łaskawie sobie przypomnij, że ja pisałem o osobie
    kompetentnej, a nie o jakimś luserze z łapanki na admina wyznaczonym.

  • 57. Data: 2009-03-05 23:29:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Miecio wrote:

    > Nie no teraz to mi nerwy puszczają. Weź kurwa przeczytaj co napisałem a
    > potem pisz swoje bzdety. Wyraźnie napisałem, że oprócz zabezpieczenia
    > softwarem trzeba zabezpieczyć też fizycznie komputer.

    tak, zamknąć drzwi na klucz.

  • 58. Data: 2009-03-06 08:56:17
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Uhm. O szyfrowaniu partycji nigdy nie słyszałeś, luserze z bożej łaski?
    >
    > No, ale czego można oczekiwać od windowsowego dziecka neostrady ;->

    Tak Andrzeju, mam 53lata i jestem dzieckiem Neostrady. Genialny pomysł...

    A co do szyfrowania partycji to masz racje, jest to dobre zabezpieczenie
    które jednak nie jest stosowane w szkołach. Ale i to można obejść mając
    fizyczny dostęp do komputera (nie potrzebujemy odczytać,zmieniać
    istniejących danych, tylko chcemy widzieć dodatkowe pliki (ściągi)).
    Wymieniłem już ten pomysł. Rozwiązaniem był by mix waszych pomysłów :)

    Więcej grzechów nie pamiętam i nie będę dalej udowadniał, że coś jest
    możliwe.

  • 59. Data: 2009-03-06 14:22:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Miecio wrote:

    > Tak Andrzeju, mam 53lata i jestem dzieckiem Neostrady. Genialny pomysł...

    widać choroba poczyniła już znaczne spustoszenia
    wszedzie czają się stwory pragnące dobrać się do komputera.
    pogadaj z lekarzem.

  • 60. Data: 2009-03-06 15:16:05
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    witek pisze:
    > Miecio wrote:

    > widać choroba poczyniła już znaczne spustoszenia
    > wszedzie czają się stwory pragnące dobrać się do komputera.
    > pogadaj z lekarzem.

    Błysk twojej inteligencji jest wręcz powalający...