  • 1. Data: 2009-03-03 13:32:11
    Temat: Laptopy na egzaminach a prawo
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Zastanawiam sie wlasnie, czy w polskim prawodawstwie istnieje przepis
    zabraniajacy korzystania na wszelkiej masci egzaminach, w tym na
    maturze, z laptopow z podlaczona drukarka, za pomoca ktorych moznaby
    napisac prace a nastepnie ja wydrukowac, podpisac i zlozyc na egzaminie?

    Jesli taki przepis gdzies istnieje to prosze o podanie podstawy prawnej.
    Jesli nie to zorganizujmy wspolnie akcje namawiajaca do korzystania z
    komputerow podczas egzaminow - niech uczniowie znaja swoje prawa!

  • 2. Data: 2009-03-03 13:50:55
    Temat: Re: Laptopy na egzaminach a prawo
    Od: Miecio <M...@w...pl>

    Bad Behaviour pisze:
> [...]
    > Jesli nie to zorganizujmy wspolnie akcje namawiajaca do korzystania z
    > komputerow podczas egzaminow - niech uczniowie znaja swoje prawa!

    Na początek proponuje nie kombinować jak tu ułatwić sobie ściąganie
    tylko nauczyć się materiału. Jestem zagorzałym przeciwnikiem szerzenia
    debilizmu, analfabetyzmu i kombinatorstwa wśród dzieci i młodzieży.

    Mój syn ma stwierdzoną dysleksję, dysortografie i dysgrafie. Stwierdzono
    to w czasach gdy trzeba było 5 lat badań, ćwiczeń i spotkań z
    psychologami (nie jak dziś wystarczą 3 dni)

    Ciężka praca, ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia
    sprawiły, że dziś syn jest szanowanym dr inż. pracującym na jednej z
    państwowych uczelni. Jedyną oznaką jego dolegliwości jest fakt, iż pisze
    drukowanymi literami.

  • 3. Data: 2009-03-03 14:05:51
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Miecio pisze:
> [...]
    > sprawiły, że dziś syn jest szanowanym dr inż. pracującym na jednej z
    > państwowych uczelni. Jedyną oznaką jego dolegliwości jest fakt, iż pisze

    Mieciu twój syn miał szczęście, miał motywacje i może nie miał tylu
    pokus, dzisiaj ciężko się skupić na nauce. Mimo to masz częściowo racje.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2009-03-03 14:08:20
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Miecio wrote:
> [...]
    > sprawiły, że dziś syn jest szanowanym dr inż. pracującym na jednej z
    > państwowych uczelni. Jedyną oznaką jego dolegliwości jest fakt, iż pisze

    Alez ja tez jestem zagorzalym wrogiem wtornego analfabetyzmu i
    szerzacego sie wsrod mlodzierzy debilizmu. Sam zdalem mature celujaco i
    choc bylo to wiele lat temu wspomnienie jest ciagle zywe.

    Chodzi mi jednak o cos zupelnie innego - o litere prawa, ktora
    zabranialaby obywatelowi skorzystanie z pomocy naukowych na egzaminie.
    Bo jak narazie nie moge sie doszukac nigdzie zakazu korzystania z
    laptopa. A widzimisie pani nauczycielki nie robi na mnie wrazenia - w
    koncu to egzamin panstwowy a ona jest urzednikiem panstwowym i musi
    realizowac prawo a ja nie mam obowiazku podporzadkowywac sie jej
    wymyslom odnosnie np. korzystania z pomocy naukowej.

    No to jak wreszcie wyglada sytuacja prawna takiego maturzysty?

  • 5. Data: 2009-03-03 14:27:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 03 Mar 2009 15:08:20 +0100, Bad Behaviour napisał(a):

    > Chodzi mi jednak o cos zupelnie innego - o litere prawa, ktora
    > zabranialaby obywatelowi skorzystanie z pomocy naukowych na egzaminie.

    Być może nie ma takiego prawa. Jest jednak zarówno pewien przyjęty
    obyczaj i nie doszukiwałbym się jakiegkolwiek prawa na ten temat.

    Aha, i nauczyciele nie są urzędnikami państwowymi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-03-03 14:29:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Aha, i nauczyciele nie są urzędnikami państwowymi.

    Nie mniej jednak zawsze mowiono na mature "egzamin *panstwowy*"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-03 14:32:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 8. Data: 2009-03-03 14:34:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Niemniej jednak zawsze mowiono na mature "egzamin *panstwowy*"

    Bo wtedy są zatrudnieni przez urząd państwowy.

  • 9. Data: 2009-03-03 14:41:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bad Behaviour wrote:
> [...]
    > Jesli nie to zorganizujmy wspolnie akcje namawiajaca do korzystania z
    > komputerow podczas egzaminow - niech uczniowie znaja swoje prawa!

    Ale jak pamietam to z czego można korzystać jest wymienione w ustawie i
    raczej laptop, a na pewmo prywatny do takowych sie nie załapie.
    Pamiętasz sprawę dziewczyny, która miała problem z wniesieniem insuliny
    na maturę.

  • 10. Data: 2009-03-03 15:00:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 03 Mar 2009 15:32:19 +0100, SDD napisał(a):

    > Niemniej jednak zawsze mowiono na mature "egzamin *panstwowy*"

    Na wiele rzeczy mówiono -- albo się nadal mówi -- że są państwowe.