  • 21. Data: 2009-03-03 20:18:18
    Temat: Re: Laptopy na egzaminach a prawo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> wrote
    > Zastanawiam sie wlasnie, czy w polskim prawodawstwie istnieje przepis
    > zabraniajacy korzystania na wszelkiej masci egzaminach, w tym na maturze,
    > z laptopow z

    Egzaminy typu matura maja zapewne regulacje w rozporzadzeniach MEN lub
    instrukcjach CKE. Nie tyle trzeba szukac czy jest przepis zabraniajacy, co
    poszukac jakie przepisy reguluja postepowanie egzaminacyjne, bo matura ma
    przebiegac scisle wedlug nich i tyle. Rozporzadzenia sa na stronach ww
    urzedów lub sejmowej.

  • 22. Data: 2009-03-03 20:41:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD pisze:

    > Jestem za - ale to powinien byc standardowy sprzet szkoly - tak jak kiedys
    > byly lawki z otworem na kalamarz to teraz powinny byc z klawiatura i panelem
    > LCD.

    Akceptowalny kompromis ;)

    > Inna sprawa, ze Polak potrafi. Dopiero by przekrety glaby robily :)

    Jeśli admin byłby z miarę kompetentny, to nie byłoby najmniejszego
    problemu w zabezpieczeniu systemu przed jakimikolwiek kombinacjami.

  • 23. Data: 2009-03-03 21:39:27
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli admin byłby z miarę kompetentny, to nie byłoby najmniejszego
    > problemu w zabezpieczeniu systemu przed jakimikolwiek kombinacjami.

    Komputer musiałby nie mieć dostępu do internetu, dysków sieciowych,
    portów USB, napędów, a obudowa powinna być zabezpieczona. W przeciwnym
    wypadku nie jesteś wstanie wszystkiego przewidzieć.

  • 24. Data: 2009-03-03 22:25:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Miecio pisze:

    > Komputer musiałby nie mieć dostępu do internetu, dysków sieciowych,
    > portów USB, napędów,

    Nie komputer, a dany użytkownik.

    > a obudowa powinna być zabezpieczona. W przeciwnym
    > wypadku nie jesteś wstanie wszystkiego przewidzieć.

    ROTFL

    Uważasz, że rozbierający komputer w trakcie egzaminu nie rzuci się w
    oczy? ;) Poza tym - co mu to niby da? Musiałby przynieść własny dysk
    twardy...

  • 25. Data: 2009-03-03 22:29:31
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 3 Mar, 21:39, Miecio <m...@w...pl> wrote:

    > Komputer musiałby nie mieć dostępu do internetu, dysków sieciowych,
    > portów USB, napędów, a obudowa powinna być zabezpieczona. W przeciwnym
    > wypadku nie jesteś wstanie wszystkiego przewidzieć.

    wystarczy uzyc (skonfigurowene) cienkie klienty + taki np openoffice
    odpalany na golych Xach.

  • 26. Data: 2009-03-03 22:34:31
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > stanie zdać matury. Jestem również za obowiązkowymi egzaminami na wyższe
    > uczelnie.

    Nie bój się, jeżeli wybierze jakikolwiek wartościowy kierunek, to
    pierwszy semestr i tak go zweryfikuje.

    --
    mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2009-03-03 22:44:42
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisal w wiadomosci

    > Jesli nie to zorganizujmy wspolnie akcje namawiajaca do korzystania z
    > komputerow podczas egzaminow - niech uczniowie znaja swoje prawa!

    Koniecznie z dostepem do Internetu...

    sz.

  • 28. Data: 2009-03-04 07:37:20
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > Rozporzadzenie ministra edukacji. Na jego podstawie Dyrektor CKE
    > oglasza liste materialow z ktorych zdajacy moze korzystac.
    > http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=
    view&id=734&Itemid=2

    > Ale prosze bardzo, namawiaj ludzi zeby poznawali swoje prawa bo potem
    > pisza takie glupoty jak ty.

    Z tego co widze na tej stronie, to nie ma tam wykazu przyborow
    zakazanych. Ponadto jaka jest definicja "przyboru"? Dla mnie przyborem
    jest laptop, a nawet bardziej niz dlugopis go z tego drugiego
    praktycznie nie korzystam. No i co wy na to?

  • 29. Data: 2009-03-04 10:44:43
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > ROTFL
    >
    > Uważasz, że rozbierający komputer w trakcie egzaminu nie rzuci się w
    > oczy? ;) Poza tym - co mu to niby da? Musiałby przynieść własny dysk
    > twardy...

    Dysk twardy, podpięcie usb pod płytę gł, stacje dyskietek, stacje cd z
    bootowalnym systemem, wifi, moduł gsm. I nie w trakcie egzaminu a przed.

  • 30. Data: 2009-03-04 10:47:59
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie komputer, a dany użytkownik.

    Widziałem już wiele. Uwierz, zablokowanie użytkownika na poziomie
    systemu to żadne zabezpieczenie.