  • 1. Data: 2004-12-20 07:03:24
    Temat: L4
    Od: "promyk" <w...@g...pl>

    Czy jesli dostaje zwolnienie lekarskie od lekarza
    zakladowego to czy:

    1. mam obowiazek z niego korzystac ? (czy on
    przekazuje, gdzies po swojej stronie ze takie
    zwolnienie wydal czy tez dopiero z chwila kiedy
    ja je oddam bede mial to zwolnienie wpisane i obnizone
    zarobki za czas zwolnienia ?)

    2. czy oddajac zwolnienie za czas kiedy je dostane
    moge zastrzec, ze nie chce isc powiedzmy na cale
    5 dni ale tylko na powiedzmy dwa pierwsze ?

    Chodzi o duzego pracodawce, ktory rygorystycznie
    przestrzega przepisow i nie mam mozliwosci
    dogadania sie z szefem o takie rzeczy "na pysk" :-)

    thx

  • 2. Data: 2004-12-20 07:53:29
    Temat: Re: L4
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik promyk napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > zwolnienie wydal czy tez dopiero z chwila kiedy
    > ja je oddam bede mial to zwolnienie wpisane i obnizone

    Jak się pracodawca dowie że masz zwolnienie lekarskie, a pracujesz (nawet u
    niego) to może to być przyczyną na pewno wypowiedzenia, a nawet co dyskusyjne
    art. 52 kp. Po to ci lekarza dał zwolnienie żebyś chorował, skoro jesteś
    niezdolny do pracy. Następnym razem po prostu nie bierz zwolnienia od lekarza.
    Lekarz na pewno nie przekazuje zwolnienia zakładowi pracy. Prostuje z zakładowy
    lekarz to nie wiem. ZUS zapewne też nie.

    > 2. czy oddajac zwolnienie za czas kiedy je dostane
    > moge zastrzec, ze nie chce isc powiedzmy na cale
    > 5 dni ale tylko na powiedzmy dwa pierwsze ?

    Według mnie musisz odchorować całość.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-20 16:30:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Według mnie musisz odchorować całość.

    Ewentualnie po kilku dniach lekarz by musiał wystawić zaświadczenie, że już
    wyzdrowiał i może pracować. Z tym, ze nie wiem, czy z tym więcej korowodu
    nie będzie, niż to warte.

  • 4. Data: 2004-12-23 09:21:23
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    jak chcesz chorowac tylko 3 dni to o tyle popros zwolnienia, na sile
    lekarz tez Ci wiecej nie wypisze.