  • 1. Data: 2004-12-19 21:15:22
    Temat: Jak napisać pozew?
    Od: "burt30" <b...@p...onet.pl>

    Chcę napisać pozew, w którym zaskarżam podwyżkę czynszu ustanowioną przez
    właściciela.
    Jak taki pozew napisać? Czy są jakieś gotowe wzorce tego typu dokumentów? Czy
    trzeba pójść do prawnika i ile coś takiego kosztuje?
    Gdzie potem taki pozew trzeba składać? Trzeba pójść osobiście, czy można
    przesłać listem poleconym?
    Bo naprawdę nie wiem.

    burt30

  • 2. Data: 2004-12-20 11:58:56
    Temat: Re: Jak napisać pozew?
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcę napisać pozew, w którym zaskarżam podwyżkę czynszu ustanowioną przez
    > właściciela.
    > Jak taki pozew napisać? Czy są jakieś gotowe wzorce tego typu dokumentów?

    Są. Ale na razie w innych sprawach. Ale jak chcesz zaoszczędzić, to sobie
    poradzisz.
    Tu są np. różne:
    http://www.poradaprawna.pl/index_download.php?ile=94
    &ktora=5&co=kat&id=4

    Poza tym pozew musi zawierać to, co jest opisane w art. 126 i 187 Kpc.

    > Gdzie potem taki pozew trzeba składać? Trzeba pójść osobiście, czy można
    > przesłać listem poleconym?
    > Bo naprawdę nie wiem.

    Możesz wysłać poleconym do sądu rejonowego, którego okręgu położona jest
    nieruchomość, którą wynajmujesz. Wówczas powinieneś powołać się w
    uzasadnieniu pozwu na art. 37 Kpc.

    Możesz też wysłać do sądu, w którego okręgu miejsce zamieszkania ma
    wynajmujący. Wówczas nic nie musisz powoływać.

    A ślesz tam, gdzie Ci prościej dojechać.

    Aha, ewentualnie może jeszcze w umowie najmu być napisane, który sąd jest
    właściwy - wówczas _musisz_ wysłać do tego sądu, na który się umówiliście.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko