    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: L4
    Date: Mon, 20 Dec 2004 08:53:29 +0100
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik promyk napisał(a) w wiadomości
    > Czy jesli dostaje zwolnienie lekarskie od lekarza
    > zakladowego to czy:
    >
    > 1. mam obowiazek z niego korzystac ? (czy on
    > przekazuje, gdzies po swojej stronie ze takie
    > zwolnienie wydal czy tez dopiero z chwila kiedy
    > ja je oddam bede mial to zwolnienie wpisane i obnizone
    > zarobki za czas zwolnienia ?)

    Jak się pracodawca dowie że masz zwolnienie lekarskie, a pracujesz (nawet u
    niego) to może to być przyczyną na pewno wypowiedzenia, a nawet co dyskusyjne
    art. 52 kp. Po to ci lekarza dał zwolnienie żebyś chorował, skoro jesteś
    niezdolny do pracy. Następnym razem po prostu nie bierz zwolnienia od lekarza.
    Lekarz na pewno nie przekazuje zwolnienia zakładowi pracy. Prostuje z zakładowy
    lekarz to nie wiem. ZUS zapewne też nie.

    > 2. czy oddajac zwolnienie za czas kiedy je dostane
    > moge zastrzec, ze nie chce isc powiedzmy na cale
    > 5 dni ale tylko na powiedzmy dwa pierwsze ?

    Według mnie musisz odchorować całość.

    --
    JOHNSON :)