  • 1. Data: 2004-12-20 01:00:57
    Temat: darowizna , jak policzyć podatek?
    Od: "Todi" <G...@p...onet.pl>

    Otrzymam w darowiznie 15000zł (I grupa), który ze sposobów liczenie podatku
    jest prawidłowy?

    1 sposób:
    Ponieważ kwota darowizny przekracza kwotę wolną od podatku dla I grupy
    9637zł (czyli nie ma zwolnienia)to
    płacę podatek 15000*3%=450zł

    2 sposób:
    Z 15000 które otrzymam w darowiznie 9637zł nie podlega opodatkowaniu(kwota
    wolna) zapłacę podatek tylko od nadwyżki ponad 9637zł
    5363*3%=161zł

    Który sposób liczenia jest prawidłowy i dlaczego?

    Dziekuję

    Todi

  • 2. Data: 2004-12-20 07:54:15
    Temat: Re: darowizna , jak policzyć podatek?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Todi napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > Z 15000 które otrzymam w darowiznie 9637zł nie podlega opodatkowaniu(kwota
    > wolna) zapłacę podatek tylko od nadwyżki ponad 9637zł

    2-gi. Od nadwyżki.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-20 08:09:36
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Otrzymam w darowiznie 15000zł (I grupa), który ze sposobów liczenie
    podatku
    > jest prawidłowy?

    IMHO taki:

    15 000 - 10 278 = 4 722 x 5 % = 236,10 + 308,30 = 544,40

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 4. Data: 2004-12-20 21:29:51
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 15 000 - 10 278 = 4 722 x 5 % = 236,10 + 308,30 = 544,40

    nie wprowadzaj ludzi w błąd, Johnson podał prawidłową odpowiedź

  • 5. Data: 2004-12-20 22:04:52
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > nie wprowadzaj ludzi w błąd, Johnson podał prawidłową odpowiedź

    nie wprowadzam, usunalem swoja wypowiedz jako bledna. Nadal jest widoczna??
    Moje wyliczenia byly bledne.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 6. Data: 2004-12-21 00:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004, Todi wrote:
    > + 2 sposób:

    ... ++ :)

> [...]
    > + 5363*3%=161zł
    > +
    > + Który sposób liczenia jest prawidłowy i dlaczego?

    "czytajcie a znajdziecie":

    Art. 15. 1. Podatek oblicza się od
    nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę wolnš od podatku,
    ^^^^^^^^^
    według następujšcych skal:

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-21 23:21:32
    Od: "Todi" <G...@p...onet.pl>

    > "czytajcie a znajdziecie":
    Dziękuje za pomoc.
    Oczywiście wczesniej duzo czytałem i szukałem , niestety sprawy podatkowe to
    dla mnie czarna magia i niewiele rozumiałem z tych tekstów.
    Podziwiam ludzi umiejących wypełniać te pity , za samą tą umiejetność
    państwo powinno do was dopłacać.

    Todi