    Date: Tue, 30 Nov 2010 18:19:32 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podsumowując...

    (30.11.2010 15:03), niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > A masz współwłasność z sąsiadem ? Bo mieszkańcy bloku mają.

    Teren publiczny, droga, łąki itd.... analogia do współwłasności korytarza.

    > Na pewno mówimy o wyłącznym użytkowaniu ?

    No przecież. Grupa sąsiadów objęła w wyłączne użytkowanie kawałek
    własności wspólnej.

    I ja nie mam nic przeciwko temu, zwłaszcza że nie mają nic przeciwko
    temu inni zainteresowani. Ale stanowczo muszę zaprotestować jak słyszę
    "a kto chce korzystać z korytarza obok drzwi sąsiada z innego piętra".
    Bo często chce. Jest to jakaś, niewielka bo niewielka, ale korzyść dla
    ogółu - możliwość korzystania z tego kawałka powierzchni.

    > A w Polsce doją za wywóz śmieci choćby nie było co wywozić. Co z tego
    > wynika ?

    No z wywozu śmieci w kontekście tego wątku to na 100% nic nie wynika :).

    > Dobra, ale to jest argument tylko za niewydzielaniem a tu spółdzielnia
    > opłaty wprowadza. Sprzedaje te wszystkie twoje "niedogodności" za 10zł

    No a za ile ma sprzedać? Niedogodności niewielkie to i opłata niewielka.

    Żeby nie było wątpliwości - uważam że w tej konkretnej sytuacji powinno
    się kazać spółdzielni spadać na drzewo; przedstawiona przez Roberta
    Tomasika analogia z klatkami schodowymi i domofonami jest jak
    najbardziej trafna.

    Ale nie przeginajmy w drugą stronę i nie dochodźmy do wniosku że
    "korytarz mój jest i tylko mój i nikomu do tego czy grodzę czy nie".

    p. m.