    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podsumowując...
    Date: Tue, 30 Nov 2010 07:55:42 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl>

    > Gdybys choc chwile zastanowił się nad tym, co sam wyżej napisałeś
    > (najlepiej przed wysłaniem postu;-) to byc może zauwazyłbyś, ze pośrednio
    > zawarta tam już odpowiedź na twoje watpliwości;- sam zauważasz, ze nie
    > wszyscy ze spółdzielców mogą korzystać z zalet użytkowania odgrodzonych
    > korytarzy i że ci tego dostepu pozbawieni tym, co z tego korzystają nawet
    > zazdroszczą.

    Ale kto chce korzystać z korytarza obok drzwi sąsiada z innego piętra ?!
    Pisałem o tym, że chcą korzystać z korytarza obok swoich drzwi a nie chce im
    się lub nie mogą.

    >A więc, skoro zazdroszczą i nie maja do tego dostepu, to uprawnienie do
    >użytkowania zamkniętej częsci korytarza jest niewątpliwie DODATKOWYM,
    >cennym dobrem dostepnym dla jedynie częsci spóldzielców.

    Mają dostęp do korytarza obok swoich drzwi i jakby naprawdę chcieli to by
    mieli do korytarza obok sąsiada, drzwi nie wykluczają dostępu dla innych.

    >A zatem słuszne jest aby to oni za te dodatkowe korzyści ponosili dodatkową
    >opłatę.

    Jakie korzyści ? Że sobie mogą obok swoich drzwi postawić rower ?
    "Popieprzyło Cię" ?!

    >Podkreślam też, że zgodne jest to z przepisami prawa,- sa oni posiadaczem
    >zaleznym tych częsci korytarzy, można więc nakładac na nich obowiązek
    >uiszczania czynszu.

    Są zwykłymi użytkownikami a nie posiadaczami.

    > Ponadto niesluszne byłoby z punktu widzenia poczucia sprawiedliwości, aby
    > wszyscy spółdzelcy obciążani byli w równym stopniu ciężarami utrzymania
    > spółdzielni (taki, przynajmniej w teorii, jest cel wszystkich wnoszonych
    > przez spółdzielców opłat) podczas gdy tylko pewna ich grupka ma mozliwość
    > korzystania do dodatkowych, tylko im dostępnych dóbr.,

    Każdy ma korytarz obok swoich drzwi tylko nie każdy go użytkuje.

    >- skoro z przynależności do spółdzielni ciągną dodatkowe, dostepne tylko im
    >korzyści to powinni wnosic na utrzymanie spółdzielni więcej!

    Ale oni nie mają żadnych cudownych korzyści. Po prostu lepiej wykorzystują
    dobra spółdzielni.

    > W przypadku sporu sadowego wg mnie nie mają szans na wygraną bo żądania
    > spółdzielni sa zasadne i od strony formalno-prawnej, jak i merytorycznej!

    Pewnie nie mają. Ale te działania nie są specjalnie merytoryczne. MZ próba
    wydojenia mieszkańców i tyle.

    Tak mi się skojarzyło, czy za piwnicę płaci się czynsz ???